Gå til innhold

Viskosekobling på syncro systemet??

Ranger emnet

oddove

Anbefalte innlegg

Originally posted by oddove

Hei har en 1991 mod vw passat g60 syncro som viskosekoblingen er gåen på. Uansett hvor jeg ringer eller hvem jeg spør, så har ingen noe som helst greie på dette. Noen som har litt info?? Funksjon og alt sånt..?

På forhånd takk:D

Stakkars deg sier bare jeg.... den koster nemlig den nette sum av 32000 ny på møller. Den sørger for fordeling av krefter fra mellomaksel til bakdiffen (kobler inn og ut 4 hjulstrekken)....

har en ekstra liggende og slenge

Grunnen til at møller f.eks ikke har noe greie på det er at det er solgt svært få syncro biler nye i norge

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søk etter vw syncro på google.com. er en russisk side som har vanvittig mye info om så nær sagt ALLE volkswagen.

du kan også prøve å søke på "alldata volkswagen" i eMule,winMX, usenet eller hva du bruker for nedlasting.

kan du legge ut bilder når du holder på å bytte, for jeg har en passat g60 syncro jeg også..tror viskosekoblinga begynner å bli noe sliten på denne også. sitter det samme viskosekobling på caravelle syncro også?

Kjør hardt , kjør stil

- `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD

x `90 Passat stv. GT G60 syncro

x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor

x `88 Opel Ascona C. 1,6s

x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha! Fant noe nyttig:) skal prøve å få tatt noen bilder. Virker som den viskosekoblingen er veldi utsatt for å ryke på syncroene. For no jalla:op tror ikke viskosekoblingen er lik på caravelle/transporter, har hørt d jaffall. At den sitter inne i kardangen på de. Men passer over fra golf/jetta syncro som den jeg nå skal ta ifra. Du kan lese av et nr og en bokstavkode på koblingen som skal passe overens med den du har visstnok.

Audi 80RS 2,8 V6 Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

har hørt at viskosekoblinga har utrolig lett for å gå istykker om ikke alle felgene og dekka er helt identiske.. men vet ikke mye om dette i praksis :)

Eneste jeg vet er at viskosekoblingen på min VW Transporter er def...

Men den trekker bak og det er jo på rette stedet så :)

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
har hørt at viskosekoblinga har utrolig lett for å gå istykker om ikke alle felgene og dekka er helt identiske.. men vet ikke mye om dette i praksis :)

Eneste jeg vet er at viskosekoblingen på min VW Transporter er def...

Men den trekker bak og det er jo på rette stedet så :)

Kan bekrefte at det er sant. Hjula må være likt slitt, mi kobling er gått pga det

85 Audi 80 GTE Quattro

86 Golf 2 Turbo Diesel

Rallvogn: Volvo 244 2,1

87 Golf 2 Syncro

86 Golf 2 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider