Gå til innhold

Meganè leppe..

Kuli

Anbefalte innlegg

Skaffet meg en meganè leppe på den lokale bildemonteringen.

Fikk satt den på i stad. hehe

Det ble lavt, tror ikke satans veivesen trenger å måke der jeg har kjørt.. hehe

Og jeg har ikke senkesett en gang.. Er kanskje 10cm klaring til bakken..

Så denne kan jeg trykt si atdenne vil ligge nedi konstant med 40mm senkesett.. hehe..

Så den pelles av når jeg får meg senkesett.

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by partypulp

Dreiv å tenkte litt på å senke min så mye som din NissanPrimera... MEN så tenkte jeg litt til... Jeg har megaproblemer å komme opp på bukken på jobben nå.. hva da om jeg kapper fjærene en runde... Er ikke det et problem for deg? eller har kanskje andre bukker dere

For og si det helt ærlig; det er pent, men.....

Driver og vurderer og montere nye u-kappa senkefjærer, ikke fordi jeg har noen problemer med og komme meg frem noen steder, (må gå 50 meter lenger for og komme meg frem til hytta:rolleyes: ) men bilen har en vis tendens til og bli litt spretten i skarpe dumper, og samtidig så har jeg blitt litt lite fornøyd med H&R fjærene mine i det siste! De har blitt alt for myke bak! Er tilogmed stor forskjell på høyden bak bare ved full og tom tank....

Kanskje vi skal bytte:D

-98 Almera GTi

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NissanPrimera

For og si det helt ærlig; det er pent, men.....

Driver og vurderer og montere nye u-kappa senkefjærer, ikke fordi jeg har noen problemer med og komme meg frem noen steder, (må gå 50 meter lenger for og komme meg frem til hytta:rolleyes: ) men bilen har en vis tendens til og bli litt spretten i skarpe dumper, og samtidig så har jeg blitt litt lite fornøyd med H&R fjærene mine i det siste! De har blitt alt for myke bak! Er tilogmed stor forskjell på høyden bak bare ved full og tom tank....

Kanskje vi skal bytte:D

ALTSÅ.. jeg klarer ikke å la være.. I TOLD YOU SO!!! hehehe :D

Kappa fjærer kan aldri bli bra uansett fan. Spesiellt progresive fjærer som har annen spenning på ytter punktene og midten. At de blir myke burde du ta som et varsel! Veit ikke om noen har sagt det til deg men kapper man fjærene eksploderer de til slutt pga varmeutvikling som ikke har noen plass å forsvinne...! men men..

At de blir humpete er jo som tidligere sagt også en selvfølge.. Så gutta boys.. Ikke kapp, kjøp heller ferdig vare

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eGtTurbo

ALTSÅ.. jeg klarer ikke å la være.. I TOLD YOU SO!!! hehehe :D

Kappa fjærer kan aldri bli bra uansett fan. Spesiellt progresive fjærer som har annen spenning på ytter punktene og midten. At de blir myke burde du ta som et varsel! Veit ikke om noen har sagt det til deg men kapper man fjærene eksploderer de til slutt pga varmeutvikling som ikke har noen plass å forsvinne...! men men..

At de blir humpete er jo som tidligere sagt også en selvfølge.. Så gutta boys.. Ikke kapp, kjøp heller ferdig vare

Jadamasa... (hehe, bare litt flau.....)

Skaffer ikke du coilovers til p10, eller var det bare justerbare dempere??

Er det noen som forresten har prøvd og flytte fjærskåla lenger ned på en p10??

-98 Almera GTi

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NissanPrimera

Jadamasa... (hehe, bare litt flau.....)

Skaffer ikke du coilovers til p10, eller var det bare justerbare dempere??

Er det noen som forresten har prøvd og flytte fjærskåla lenger ned på en p10??

Jeg har vært borti tanken på og flytte fjærskåla lenger ned, men den er sveiset fast. Det er nok ikke noe problem og få løsnet den men det blir nok verre og sveise den på igjen, spesielt når det er olje inni. Er også redd for at demperen vrir seg på grunn av varmen. Så med andre ord så har jeg gått bort fra tanken. MEN jeg har vært borti tanken på og flytte innfestningen til demperne lenger ned på festene i spindelen vis du skjønner hva jeg mener. Men jeg har ikke sett så nøye på det ennå.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du heller lager litt hjemme mekk.. hehe

På mange racing/rally sjapper får du kjøpt gjenge og to store muttere som sett. Eller det er ei hylse med gjenger på da.

Du kapper selve demper huset i to så sveiser du inn dette isteden, da får du justerbart senkesett. hehe..

Men er sikkert masse jobb.. Har sett en som har gjort det på ei 1303 boble.. Det fungerte FETT.. Han kan legge bunn plata ned på bakken vis har vil.

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider