Gå til innhold

Motorbytte E36

Ranger emnet


Vipe

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vurderer å bytte motor og girkasse (++) da disse har rullet sine km.

Hvor mye må jeg ut med i ca. pris for "ny" brukt-motor? Tenker da på 2.5l ev. ca pris på 2.0 og 2.8. Er det noe å spare på å hente noe slikt i sverige? Hvor finner man slikt der..?

Har _god_ tid(les; uten lappen i 22mnd), så blir sikkert å plukke motoren i fillebiter for så å bytte lager osv + litt trim.

 

Setter stor pris på svar :)

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Frank S.

Da jeg byttet motor i min mercedes 190 så fikk jeg tak i motoren fra danmark. Finnes en del som ikke er så langt fra grensa.

jeg kjøpte min på: http://www.sindal-autoophug.dk/ Og det var med 6mnd garanti og komptest.

Blir kanskje litt langt for meg å reise til danmark for å hente motor, men takker for tips :)

Andre som har noe å komme med her..?

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder pris i Norge, pleier pent brukte 2 litere å ligge på rundt 6-7 lapper. Mens 2.5 litern pleier å ligge på 8-12 tusen.

Sjeldent å se 2.8 litern til salgs, men kan tenke meg at den har en prislapp på rundt 15.

 

Dette er da med ledningsnett, hjerne og motor.

 

Og det er allti noe å spare på å hente ting fra utlandet, spørsmålet er bare hvor mye.

AC Schnitzer beyond the standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gEIRA

Når det gjelder pris i Norge, pleier pent brukte 2 litere å ligge på rundt 6-7 lapper. Mens 2.5 litern pleier å ligge på 8-12 tusen.

Sjeldent å se 2.8 litern til salgs, men kan tenke meg at den har en prislapp på rundt 15.

 

Dette er da med ledningsnett, hjerne og motor.

 

Og det er allti noe å spare på å hente ting fra utlandet, spørsmålet er bare hvor mye.

Har du noen tips på hvor man kan skaffe dette da? Eller blir det å ta en ringerunde til høggerne rundt om i landet..? 8-12 for 2.5'en hørtes forsåvidt billig ut, hadde vært tingen med noe slikt under panseret ;)

Men å huske en svensk side med mye brukte deler til BMW, noen som har url?

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vipe

Har du noen tips på hvor man kan skaffe dette da? Eller blir det å ta en ringerunde til høggerne rundt om i landet..? 8-12 for 2.5'en hørtes forsåvidt billig ut, hadde vært tingen med noe slikt under panseret ;)

Men å huske en svensk side med mye brukte deler til BMW, noen som har url?

 

Ser du er fra Mo i Rana sånn som meg.

Gå inn på bildelsbasen.se der ligger det enn drøss med 2,5 og 2,8ltr send mail til forskjellige høggere for pris, du får som regel pris på frakt også.

Vist du finner en aktuell motor, så får du den sendt til Hemavan eller Tærnaby også kjører du over og henter den;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jkr

 

Ser du er fra Mo i Rana sånn som meg.

Gå inn på bildelsbasen.se der ligger det enn drøss med 2,5 og 2,8ltr send mail til forskjellige høggere for pris, du får som regel pris på frakt også.

Vist du finner en aktuell motor, så får du den sendt til Hemavan eller Tærnaby også kjører du over og henter den;)

Takker for tipset ;)

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Autopower

Det var den siden jeg tenkte på ja :)

 

Men så nye spørsmål; regner med at motorer med vanos er bedre enn en uten, men er det verdt pengene for å si det sånn..?

Jeg har en 91'mod, vil f.eks motoren (og gir) fra en 94' 325 passe i da?

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil ikke akkurat si att motorene med vanos er bedre, de går dårligere, bruker mindre bensin men de tåler ikke så mye hard kjøreing. (vanos er bra for de som kjører mest pent med bilen, uten vanos er bedre for de som kjører bane,leiker seg trimmer osv, slike som meg :D

Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mavoma

jeg vil ikke akkurat si att motorene med vanos er bedre, de går dårligere, bruker mindre bensin men de tåler ikke så mye hard kjøreing. (vanos er bra for de som kjører mest pent med bilen, uten vanos er bedre for de som kjører bane,leiker seg trimmer osv, slike som meg :D

 

Går dårligere? Etter hva jeg har hørt av kjennere og folk med peil så gir VANOS et bedre bunndrag.. Det eneste som er minus med det er om du skal bygge turbo på motoren, så er det ikke noe triks, også er det selvsagt enda en ting som kan gå til helvette i en motor da.. Noe mange med BMW er plaget med, er jo VANOS-rasling..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

 

Går dårligere? Etter hva jeg har hørt av kjennere og folk med peil så gir VANOS et bedre bunndrag.. Det eneste som er minus med det er om du skal bygge turbo på motoren, så er det ikke noe triks, også er det selvsagt enda en ting som kan gå til helvette i en motor da.. Noe mange med BMW er plaget med, er jo VANOS-rasling..

Har ikke planer om turbo (selv om det er en "våt" drøm). Har også fått det for meg, etter hva jeg har lest tidligere, at vanos skal gi bedre bunndrag.

Hvis man skal trimme motoren _litt_ (porting, planing, chip, filter, eksos osv) er det da en fordel at man bruker en motor uten vanos?

Hva med motorfester osv, er det forskjell på noen av M50-motorene?

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår