Gå til innhold

s13 el. s14

Mr.Racer

Anbefalte innlegg

har veldig lyst på s13 og s14..

men kva for en av dei er liksom mest lønnsom å ha når de gjeld kjøp,salg,forsikring og slikt??

noen som veit ka om er mest lønnsom?

vurderer sterkt s13 til sommeren, men har og lyst på s14...

Takker For Svar!:rolleyes:

Audi A4 1.8TQ 1997mod.

X- Bmw 320i E30 M-tech1.

X- Nissan 200sx S13 J-spec.

X- Bmw 320i LE E30 1986 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten bestemme selv hva bil du liker best... Disse bilene er jo veldig forskjellig utseende-messig... Rent teknisk sett så får du S13 med Ca18 motor (1,8l) og 169hk og lett for rådebank... S14 blir levert med SR20 motor(2,0l) med ca200hk...

Det er vel ofte prisen som er avgjørende for hvilken bil folk velger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liker egentlig begge like godt da..

men det som er synd er at s14 er for dyr for meg..

vurderer å bynne på en opel ascona b, ha den som vetran og gjøre den flott, so selge og kjøpe s14..

:rolleyes:

Audi A4 1.8TQ 1997mod.

X- Bmw 320i E30 M-tech1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilene koster like mye å forsikre.. så det er jo greit nok..

men som jeg gjorde. jeg kjøpte S13 av flere grunner

Jeg vurderte også S14 først.

Men prisen for en s14 er ca 150 000,-

mens S13 koster deg drøyt 80 000,-

Dvs at om du kjøper deg en S13 har du 70 000,- å trimme for..

da har du smidd bunn del og større turbo og full pakke..

dvs at for prisen av en orginal S14 har du en S13 med nærmere 300 hester på HJULA!!

og da har du bedre råder og alt. dvs mindre sjans for rådebank som godeste Svinball nevner er en svakhet på S13. ;)

Det kommer også mye av bruken på bilen og oljebytte.

hver 5000 ;) i tyskland er bilene nærmest søppel mens i norge er de gull.

dermed gir de mer eller mindre faen der nede i bilene sine. og kjører dem til de kvelder så selger de dem til norge.

Dvs at du kan fort få en bedriten bil. Som jeg gjorde. Motoren min var rævkjørt.

Men nå. Nå har jeg invistert i en del trim så nå blir den nok bra.

jeg har enda ikke brukt like mye som en S14 ville kostet meg. selvom jeg når dem summen innen vinteren :)

Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler). §15.5:

"Kurve-/tåkelys kan ikke nyttes sammen med nærlys. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK!

vurderer og hente en bil fra Tyskland, kjem til og koste me rundt 18.000 uten 1 gangsregistreringa..

er det verdt å hente en bil fra Tyskland når eg kan vere like uheldig som deg? kor masse brukte du på å fikse bilen??

Audi A4 1.8TQ 1997mod.

X- Bmw 320i E30 M-tech1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by Mr.Racer

OK!

vurderer og hente en bil fra Tyskland, kjem til og koste me rundt 18.000 uten 1 gangsregistreringa..

er det verdt å hente en bil fra Tyskland når eg kan vere like uheldig som deg? kor masse brukte du på å fikse bilen??

hehe.. hvor mye jeg måtte bruke for å få den til å gå eller hvor mye jeg bruker totalt ;)

jeg fant ut at når det første røyk noe, så tok jeg helt av ;)

for å få den til å gå orginalt ville det kostet meg ca 10 000,- ..

så det er ikke allverden.

men nå har jeg stort sett tatt helt av og bruker nærmere 80 000 ,- på motoren og litt sånt :)

18 000 for en s13 er ikke dumt, så kommer det rundt 35 000 i reg avgift. høers ut som et godt kjøp.

Men du kan være uheldig. men det er såklart noen som tar vare på bilene sine også. Be om servicehefte.

Se også etter div hvite siffer på motoren. det kan indikere at den har vært byttet. ;) Mange skrotnisser som skriver på motoren av sånn hvit pen osv. et lite tips.

Sjekk også bakluka for rust osv.

evnt sjekk

http://www.200sx-ogn.org ..

meld deg inn der ;) velkommen i klubben.

der ligger det også kjøpsguider ;)

Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler). §15.5:

"Kurve-/tåkelys kan ikke nyttes sammen med nærlys. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vurdere bilene frem og tilbake jeg også, s13 kan man jo alltids forsikre med delkasko, i og med at den ikke er spes dyr, mens en s14 burde man ha kasko på...og da blir det fort dyrt å ha bilen ståendes på seg selv, og ha den på foreldrene er jo kjipt for da får man ikke bonus.

delkasko så varierte det 1tusenlapp mellom 92 200sx og 95 200sx

kjipt og vente til man er 23 med og få det billigere az, har jo kjørt 4år skadefritt nå!

2010 VW Scirocco

X 2010 Passat CC Carat X 2009 VW Tiguan X 2009 VW Passat highline dsg X 2009 Golf 6 TSI

X 2008 BMW 318d x 2008 BMW 118d and the list goes on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by Mr.Racer

OK!

Melde meg inn i 200sx klubben er unødvendig, har allerede gjort de:D

Kaller meg Racing Jr. på forumet...:cool:

Audi A4 1.8TQ 1997mod.

X- Bmw 320i E30 M-tech1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider