Gå til innhold

Førstebil, 3-serie

Ranger emnet

Goof

Anbefalte innlegg

Hei

Vurderer å kjøpe en BMW 3-serie som førstebil, om ca et halvt års tid.

Det jeg ser etter er hovedsaklig en som ikke er eldre enn 93 og ikke har godt over ca 150 000 km. Gjerne en som er gubbekjørt, og ikke koster mer enn ca 60 000.

Hva bør jeg se etter? 316, 318? Hvordan er kvaliteten på disse? Har inntrykk over at det er gode biler, men er det dyr service? Krever de mye vedlikehold?

Ser ut som alle er med bakhjulsdrift, hvordan er dette på vinterføre? Bor på toppen av en rimelig bratt bakke, så dette kan være ett problem :o

Del gjerne erfaringer, synspunkter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Goof

Hei

Vurderer å kjøpe en BMW 3-serie som førstebil, om ca et halvt års tid.

Det jeg ser etter er hovedsaklig en som ikke er eldre enn 93 og ikke har godt over ca 150 000 km. Gjerne en som er gubbekjørt, og ikke koster mer enn ca 60 000.

Hva bør jeg se etter? 316, 318? Hvordan er kvaliteten på disse? Har inntrykk over at det er gode biler, men er det dyr service? Krever de mye vedlikehold?

Ser ut som alle er med bakhjulsdrift, hvordan er dette på vinterføre? Bor på toppen av en rimelig bratt bakke, så dette kan være ett problem :o

Del gjerne erfaringer, synspunkter!

ville godt for en 318i, siden det ikke skiller noe i pris på 316 og 318. listepris på de bilene er faktisk ikke på mere enn 50.000, er masse bra å få tak i, lettast å finne en gubbekjørt 316/318 oxo siden ungdom flest vil ha større motor.

de fleste bmw'r har bakjhjulsdrift, selv har jeg ikke kjørt annet på vinterføre nesten, morsom bil å leike med, men ræva kommer lett siden de er lette bak, kan hjelpe å legge noe tungt baki. selv liker jeg litt shaky bakende =)

jeg har ikke noe negativt om bmw ihvertfall... er på min tredje nå... og fortsatt like fornøyd =) komfort og kjøreglede er noe de bilene har

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmwknutn

Ville gått for en 318 isåfall. Jeg kan anbefale E36 (3 serien 91-98) på det varmeste. Med gode dekk tror jeg ikke bakken din blir så vanskelig. BMW er ikke noe verre enn alle andre biler på vinteren. med unntak av E21;)

Tror nok også jeg hadde gått for 318i altså, ikke store forskjellen i forsikring og innkjøp. Men min er i hvertfall utrolig lat. :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Goof

Takk for mange bra svar. 318 ser ut som et bra alternativ. Hva er hovedforskjellene fra 316?

Hvordan er egentlig forsikring på disse? Regner med å ha på mine foreldre.

forskjellen på 316 og 318 er motorvolumet... 316 har vel 105hk og 318 113hk? er ikke de små motorene der jeg er best på...

den 318'n jeg hadde betalte jeg 5000 på i året med 20.000 i kjørelengde og full kasko

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett, så er 318i en del sprekere enn 316i, men samtidig ikke veldig mye dyrere. Dette er en bil det ikke er vanskelig å kvitte seg med, men det er 316i. I seg selv, er det en bil med lite feil, men sjekk reg-reim. Den er ofte sliten og dårlig på 316i/318i. Vannpumpen på disse modellene har også en tendens til å gå i stykker. Har bilen el.vindu, sjekk at de fungerer som de skal. Sjekk over pakninger rundt side og frontrute.

2005 Scania P270

1987 BMW 528i

1985 BMW 535i (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider