Gå til innhold

70-110 kmt og 80-120 kmt

Ranger emnet

Polo Classic

Anbefalte innlegg

Originally posted by Orb.Net

I Tyskland kjørte jeg i en tunnel som er veeeldig lik tunnelen opp til ryen krysset. Like bratt, like lang etc. ca. 180Km/t på toppen.

.Net

Ok.. Ja, glemte å nevne det, men jeg kjørte selvsagt ikke i Liertopptunellen, men utfra lignende erfaringer i Tyskland, kan jeg beregne resultatet.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hadde 170 ut av tunnellen med min Polo, når den var nesten orginal (luftfilter, grenrør, race kat og eksos, 5 hk mer en org)

Regner med at 185-190 ikke er noe problem i sommer, når jeg da har mer enn 50% mer effekt......

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...
Originally posted by ola

Ved forbikjøring, så er det fra 70 som gjelder da.. Med medfølgende turbolag` Hjelper ikke å ha 500hk, hvis du har 2min turbolag` vettu..

Mine tider (uten "forhåndslading") :) :

70-110 i 3. gir : 3.4 sek

80-120 i 3. gir : 4.1 sek

70-110 i 4. gir : 4.2 sek

80-120 i 4. gir : 5.0 sek

Tallene er et gjennomsnitt av 3 målinger pr test.

Jeg testa både 3. og 4. da jeg har 6 trinns girkasse..

Prøvde såvidt igjen idag.. Endringen på bilen, er fjerning av katalysatorer, og 3" eksos ifra downpipe og helt bak.. Tydeligvis en viss forskjell på effekt her..

80-120 i 3. gir : 3.7 sek..

80-120 i 4. gir : 4.7 sek..

Dette også uten å "forhåndslade".. Klokken ble startet samtidig med at høyrefoten er på tur ned..

Bilen har enda litt mindre turbolag` nå, men er også mere responsiv og har litt mere skubb i toppen av registeret.. :)

Morsomst av alt er vel LYDEN :D

Skal teste ut litt mere skikkelig.. Ble intressant dette ;) Jeg husket nemlig ikke alle resultatene ifra sist gang :D

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye tester utført.

Nå har jeg fått 17" hjul på bilen, litt tyngre og massen lengre ut, så de blir litt tyngre å få snurr på.

Men det ble ca samme resultat:

80 - 120 i 3. gir - snitt = 2,35 sek

80 - 120 i 4. gir - snitt = 3,35 sek

(i 4. gir kommer'n sånn i 85-90, så det ble slett ikke så ille som en kunne frykte!)

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning

http://www.team-quattro.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ost

Nye tester utført.

Nå har jeg fått 17" hjul på bilen, litt tyngre og massen lengre ut, så de blir litt tyngre å få snurr på.

Men det ble ca samme resultat:

80 - 120 i 3. gir - snitt = 2,35 sek

80 - 120 i 4. gir - snitt = 3,35 sek

(i 4. gir kommer'n sånn i 85-90, så det ble slett ikke så ille som en kunne frykte!)

Men dette var ikke uten å lade trykk tidligere? Forrige gang du målte fikk du jo 2.3 sek i 3. gir, med forhåndslading..?

Gidder du prøve med turbolag medregnet? Neppe så veldig dårlig resultat allikevell, da du har bra respons i din bil!

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
Originally posted by boXer

Brake Boosting folkens! BRAKE BOOST! :peace:

Altså bruke brems sammen med gass for å bygge opp trykk i den bestemte farten.

Jeg spurte om den testen, for å se hvor stor forskjell det er på responsen på bilene.. Respons er min venn :D :D :D Hehe..

Brakeboost kan alle gjøre, men det er feigt.. Hehehehhehe

01` Seat Leon 4x4 20vT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok "liertesten" i fjor høst..... hadde nettopp kjørt bilen ned fra rulla og konstatert at motoren var i ferd med å bryte sammen...

160hk og 280nm ved 1 bar....... ikke imponerende tall akkurat....

nådde 170-175 og det var kanskje 1/3 igjen av tunnellen igjen??? ble litt distrahert da det kom rare lyder fra "der fremme". motoren tok sitt siste åndedrag da...... var temmelig røykfullt den tunnellen etterpå... hehe.. ;) stemplene smeltet temmelig godt.... gikk med ett par liter olje inn til bygrensa......

"me gasar til det rasar!" :D:D:D:D:D:D

ny test skal gjennomføres så snart som mulig med frisk motor!

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider