Gå til innhold

Sikringa går

Ranger emnet

fast_car_rider

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en forsterker på 1600w som jeg har kobla til med noen feite kabler, 21mm2 tror jeg det var. Men problemet er at sikringa går når jeg skal ha strøm til den. :( Den er kobla til de samme ledningene som cd spillern er kobla til. Hver gang starter bilen så går sikringa i sikringsboksen på bilen. Kan noen hjelpe meg? Går det forresten ann å koble forterkern rett til batteriet uten at ledningene går gjennom sikringsboksen til bilen? Hvordan gjør man i så fall dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by autod

den skal kobles direkte til batteriet, det er derfor sikringen går, avsikres meg egen sikring, 60a for eks..

Takk for svar:)

Bare et par ting jeg lurer på, når man skal koble til batteriet, er det bare å kjøre en ledning fra pluss og en fra minus inn i forsterkern? Forsterkeren har sikring på 30a, må jeg ha en sikring til da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fast_car_rider

Takk for svar:)

Bare et par ting jeg lurer på, når man skal koble til batteriet, er det bare å kjøre en ledning fra pluss og en fra minus inn i forsterkern? Forsterkeren har sikring på 30a, må jeg ha en sikring til da?

Du har altså en forsterker på 1600 watt med 30 ampere sikring?

Oki.. :rolleyes:

Strømkabelen skal gå fra batteriet til forsterkeren. Husk å sette en sikring (vanntett) i motorrommet! Sikringen skal være større enn den som er på forsterkeren din og er kun en sikkerhet mot kortsluttning i karosseriet på veien bak til forsterkeren.

Jordingskabelen på forsterkeren skal jordes med så kort kabel som mulig i bagasjerommet. Gjerne i festet til det midterste bilbeltet.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unskyld om jeg ødelegger morroa.. men jeg trot du har blitt lurt.. 30 amp på 1600w er lite trolig.. sikker på at der ikke er 2 sikringer på forsterkern din?

men uans... du kjøper et kabelkitt.. eller om du har så må du kjøpe deg en sikringsholder... den skal ligge framme i panseret ditt ved batteriet.. så trekker ledningen den bak til forsterkern din... minus (gods/jord) kan du også istedet for å ha kabel hele veien bak der kna du finne jord ved foreksempel feste for setebelte etc... men husk og skrape vekk litt lakk så du har god kontakt.. og ha like tykk kabel på jord som på pluss...

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gofle2

unskyld om jeg ødelegger morroa.. men jeg trot du har blitt lurt.. 30 amp på 1600w er lite trolig.. sikker på at der ikke er 2 sikringer på forsterkern din?

men uans... du kjøper et kabelkitt.. eller om du har så må du kjøpe deg en sikringsholder... den skal ligge framme i panseret ditt ved batteriet.. så trekker ledningen den bak til forsterkern din... minus (gods/jord) kan du også istedet for å ha kabel hele veien bak der kna du finne jord ved foreksempel feste for setebelte etc... men husk og skrape vekk litt lakk så du har god kontakt.. og ha like tykk kabel på jord som på pluss...

Er det ekko her? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider