Gå til innhold

Hvilken sub(er) vil dere anbefale til Bimmern min?

Ranger emnet

CrZyWiz

Anbefalte innlegg

Heisann! Har seg slik nå at jeg ska investere i sub til E36n min. Å lurer derfor,hva på markedet spiller bra? og ikke koster skjorta? visst vi setter en grense på 2000kr for 1stk. Er jo ett hav av merker. Jeg har en Harman Kardon TC 600 til å drive subbene. Har hørt at den er rimelig strømsterk.

2002mod E46 320 M-Sport2 ESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by autod

JLaudio 12w3..:)

Meget godt forslag!

Men jeg vil anbefale de nyere versjonene. 12W3 er blitt gammel nå...

v2 har vært ute en stund nå, og er kanonbra.

v3 kommer nå tidlig på våren regner jeg med.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MrDanger

Må huske på at di bassa er ganske tungdrevende da,or trenger skikkelig forsterker. er på 91 og 89 db

Følsomhet på 89 og 91 dB betyr ikke at de er tungdrevne!

Begge deler er faktisk ganske mye.

Men de trenger nok en ok forsterker.

Mulig Dynabel skryter på seg litt følsomhet?

Mvh

Stian

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CrZyWiz

Hva med den 12" Pioneer saken Bilradiospes har? er det en bra sub?

mvh

Tommy Holmbukt

Pioneer TS-W121SPL spiller ikke pent!

Det er den heller ikke bygd for...

Den er bygd for å spille høyt, og det gjør den vel sånn passe greit.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er alt for mye fokus på komponentene og alt for lite på selve installasjonen. Er ikke mye moro med 150 dB i bagasjerommet og 90 i kupéen. Har du vurdert en 4. ordens båndpasskasse med røret trukket opp i hattehylla/eventuell skiluke? Da har man potensielt masse lyd i kupéen og så godt som ingenting i bagasjerommet, samt en ekstra bonus med svært god virkningsgrad og tørr, presis bass. Jeg har for meg at E36 er en godt lydisolert bil, og at det dermed ikke blir noen vellykket løsning med ei vanlig lukka eller bassreflekskasse som ligger og skramler for døve ører i et tett bagasjerom. Merk at dette bare er gjetninger og spekulasjoner; ingen personlig erfaring med E36 her i gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Jeg synes det er alt for mye fokus på komponentene og alt for lite på selve installasjonen. Er ikke mye moro med 150 dB i bagasjerommet og 90 i kupéen. Har du vurdert en 4. ordens båndpasskasse med røret trukket opp i hattehylla/eventuell skiluke? Da har man potensielt masse lyd i kupéen og så godt som ingenting i bagasjerommet, samt en ekstra bonus med svært god virkningsgrad og tørr, presis bass. Jeg har for meg at E36 er en godt lydisolert bil, og at det dermed ikke blir noen vellykket løsning med ei vanlig lukka eller bassreflekskasse som ligger og skramler for døve ører i et tett bagasjerom. Merk at dette bare er gjetninger og spekulasjoner; ingen personlig erfaring med E36 her i gården.

Dette har vært oppe en del ganger før...

Båndpass er normalt ikke en kassetype man bruker dersom ønsket er godlyd!

Den ideelle løsningen er sub i lukket kasse som spiller inn mot og gjennom skiluken.

Dersom det ikke er noen skiluke der, bør man vurdere å lage en :D

Mvh

Stian

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BeemerZ1

Båndpass er normalt ikke en kassetype man bruker dersom ønsket er godlyd!

Min erfaring er iallefall det motsatte. Lukket kasse er selvfølgelig uslåelig når det gjelder kvalitet, men alle båndpasskassene jeg har hørt har spilt meget pent. Bassrefleks kommer jeg aldri, aldri, aldri til å bygge igjen, ikke under noen omstendighet, men hvis en derimot liker treg, laggete bass, rumling, blåselyder og en frekvenskruve á lá humpete er dette idéelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider