wabby Skrevet Desember 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2004 Har holdt på hele dagen idag med å bytte topp på pasaten da den andre var sprekkt mellom ventilene. Byttet topp, flyttet over innsug, manifol, kam, de 4 "kam klemmene" og annet diverse. Dro til med 20nm på kam akselen og dro til toppen med de riktige momentene, satt alt sammen og når jeg skulle flytte kam'en til tenningspunktet så satt den som et helvete... Ville ikke flytte seg den ene veien eller den andre. Demonterte toppdekselet og løsnet de 8 mutterene til kam'en. Prøvde å rotere på den, ok... Dro til med 15 nm, kam'en sitter som et helvete igjen. Noen som vet hva som kan være feilen? Dette er en VW topp. 1.8 8v. Mistenker at det er de 4 klemmene som ligger over toppen da jeg måtte flytte de over fra den andre toppen. Vurderer å kaste toppen i trynet på han jeg kjøpte den av da "klemmene" til kam'en (husker ikke navnet akuratt nå) ikke fulgte med toppen. Disse bør jo følge toppen da de er tilpasset akuratt den topp. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Desember 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2004 Det er nok kambukkene som kan til dette ja. Toppen er ikke komplett uten disse, for det er kun de orginale som passer... Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Desember 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2004 Originally posted by Larsern Det er nok kambukkene som kan til dette ja. Toppen er ikke komplett uten disse, for det er kun de orginale som passer... Var det jeg mistenkte jeg :( Men har hørt at man kan kjøpe kamsett til en kam, og da følger bukkene med. Har litt lyst å bruke den toppen da den alt er satt på nå og at den er portet på både innsug og eksos. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Desember 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2004 Hvis nye kambukker er med, må disse sannsynligvis linjebores sammen toppen eller noe før de kan brukes. Er det ikke kamsett med vippearmer du tenker på? Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Desember 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2004 Originally posted by Larsern Hvis nye kambukker er med, må disse sannsynligvis linjebores sammen toppen eller noe før de kan brukes. Er det ikke kamsett med vippearmer du tenker på? Dette er uten vippearmer , Disse ligger kun å holder kam'en på plass. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2004 huska å smurt opp osv? hender forresten det ikke skal skrus til mer enn 6-10nm osv. aner ikke speccs på den toppen der dessverre Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Desember 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2004 Originally posted by Mambo huska å smurt opp osv? hender forresten det ikke skal skrus til mer enn 6-10nm osv. aner ikke speccs på den toppen der dessverre Boka sier 20nm, jeg tok 25 førstegangen, andregangen tok jeg 15nm. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan E-28 Skrevet Desember 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2004 Vil tro slike kambukker må shimmes opp, og tilpasses i hvert tilfelle. Slik at den blir tilpasset denne ene kammen. Er ikke mange tusendelene som skal til før den sitter bom, eller så løst at den havarerer etter 20.000. Har du snakket med merkeverksted? Siter 320si -06535i -87528i -855xxi? -82 prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2004 Originally posted by Jan E-28 Vil tro slike kambukker må shimmes opp, og tilpasses i hvert tilfelle. Slik at den blir tilpasset denne ene kammen. Nei,den "tilpassinga" ligger i at en topp KUN har et sett med bruer som passer. Det er de den er "matched" til på fabrikken,ved at et sett bruer blir plassert på,og linjehonet til den. En topp uten de riktige bruene er ikke verdt noen ting...kan få andre bruer til å passe,men da må de skrues på med moment og sendes til linjehoning...ellers kniper de uansett. Er ikke klaring opp/ned som oftest er problemet,det er sideveis...og det er ikke bare-bare å shimse noe der... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.