Gå til innhold

Effekt/plugger

Ranger emnet


SeVe|n|On

Anbefalte innlegg

For det første:Det gjelder å finne den rette pluggen til din motor.

 

Det finnes plugger som har bedre gnist, og det kan i enkelte tilfelle hjelpe på, men da bør det være en trimmet motor. Jeg ville heller satset på originale plugger, med skikkelig coil og kanskje en tenningsboks (en sak som gir 3 gnister istedet for en for bedst mulig forbrenning)... Men ikke forvent allverden da, hehe :) Dette brukes helst i hardt tynete saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En plugg er ikke en plugg!

 

Hadde en CRX før, og jeg ble svært plaget med rykking og feiltenning på lave turtall etter at jeg skiftet til Bosch Super4. På de originale NGK-pluggene gikk den som et skudd igjen! Det ble sjekket gjennom importøren med fabrikken at jeg virkelig kjørte med rett type plugg, noe de påstod jeg gjorde. Jeg vet av mange andre med japanske biler som har lignende problemer med Super4, og det sies den rett og slett ikke passer til japanske biler generelt. Hvorfor vites ikke...

 

Jeg har prøvd de store merkene på biler, mopeder, båtmotorer, crosser og plenklipper, og min erfaring er at NGK er desidert best. Best ytelse og suverent lengst levetid! Den eneste NGK-pluggen jeg har kjørt i staver var på crosseren, en Honda CR250R. Men høyeffekts totaktere utvikler ekstrem varme, noe som sliter enormt på pluggene.

Bosch: Usjh! Utelukkende dårlige erfaringer...

Champion: Blæææ! Kort levetid...

Denso: greit nok, men NGK er bedre!

- 99 530dat

- 05 AC F7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av problemene med feil/dårlige plugger er at de avgir dårlig gnist, eller i noen tilfeller at de ikke avgir gnist på enkelte av tenningene i det hele tatt.

Har også den erfaringen at NGK plugger er best. Hadde en moped med enduro sylinder, for mange år siden. Problemet var at den lokale bensinstasjonen bare hadde Bosh plugger og de varte maks i 2-3 dager. Prøvde så med NGK plugger, de kunne vare i et par måneder før jeg måtte bytte :)

 

- Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår