Gå til innhold

Trenger råd til bil

Ranger emnet

ramtho

Anbefalte innlegg

Originally posted by Øyvind.H

Skjønner ikke at folk tror det er positivt at bilen har vært ambassadebil. Vet de ikke hvordan bilene blir behandlet der? De jeg kjenner som har jobbet på ambassader, har hvertfall rævkjørt bilene hardt! Så det er ikke nødvendigvis positivt.

Det med at den har vært ambassadebil har jeg ikke tatt stilling til. Bilen er ihvertfall kul uansett. og det kan godt hende den har blitt rævkjørt som ambassadebil, men det er tross alt over ti år siden:) Så enten har den ikke blitt rævkjørt så hardt som du skal ha det til, eller så har den tålt det,eller så har den blitt reparert. Ting som ryker 10 år etter skamkjøring, er ikke nødvendigvis denne skamkjøringa sin feil. Dessuten tror jeg ikke denne bilen har blitt no mindre skamkjørt enn f.eks. en 20v quattro, prelude eller corrado. Alle disse bilene er jo kjent for å gå litt.

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min anbefaling til trådstarter er rett og slett og prøvekjøre en hel bråte med biler. Du vil vite hvilken du skal ha etter å ha truffet på "den spesielle"; være det en Mazda 121 eller BMW M3. Kjøp ikke en bil du ikke er helt sikker på at du ikke blir å trives med. Personlig ville jeg også unngått forhjulstrekk, men det er selvfølgelig en smakssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn tråd du hadde der Øyvind Ryeng, er enig i hvert eneste ord du mener om Fwd.

Hjerte mitt brenner for øyeblikket mest for en audi eller BMW. Har lyst på Audi Coupe Quattro, men jeg har aldri leika med med en 4x4 før så jeg vet ikke helt åssen det er? Kan noen av de med mer erfaring forklare meg åssen jeg gjør d og hvor gøy d er iforhold til rwd.

Fader Kubikk

Du som er i blokka

Gi oss idag vårt daglige dreimoment

Forlat oss våre fartsovertredelser,

som vi forlater forelegget.

Led oss ikke inn i kontroller,

men fri oss fra sykklister

For veien er din

hestekreftene, og friheten

i all evighet

Amen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn tråd du hadde der Øyvind Ryeng, er enig i hvert eneste ord du mener om Fwd.

Hjerte mitt brenner for øyeblikket mest for en audi eller BMW. Har lyst på Audi Coupe Quattro, men jeg har aldri leika med med en 4x4 før så jeg vet ikke helt åssen det er? Kan noen av de med mer erfaring forklare meg åssen jeg gjør d og hvor gøy d er iforhold til rwd.

Fader Kubikk

Du som er i blokka

For veien er din

i all evighet

Amen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GTR 34

Slædding med quattro er ikke no problem. Først leter du fram den blåhvite kabelen under baksetene, klipper den og hiver inn sperra.

Så er det bare å finne seg en sving, styr inn i svingen og gi helvetes mye gass.

Har ikke kjørt så mye 4wd, men har hørt at det er slik det skal gjøres

1987 Audi 90 Quattro

1969 Volvo Amazon

Low class, low budget, high octane!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, hørtes ut som noe jeg skulle kunne få til med litt trening :D

Men klippe av den ledningen, hva er den ledningen??

Fader Kubikk

Du som er i blokka

For veien er din

i all evighet

Amen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vet så lite om 4x4, er sannsynligheten liten for at du vet så mye mer om fwd:) den tråden Hr. Ryeng viser til, må være noe av det mest patetiske jeg har lest på noe bilforum. Han skriver godt, men det han sier er stort sett pjatt. og - hvor ofte sladder du egentlig? å legge vekt på om det er bak eller forhjulstrekk er etter min mening totalt waste. Kan godt forstå at folk vil ha 4wd for å komme seg opp til hytta osv. Med litt trening kan du sladde rundt både med rwd, fwd og 4wd, hvis det er derfor du kjøper bil:)

mvh oddi

som sladder rundt med fwd hvis han føler for det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, hørtes ut som noe jeg skulle kunne få til med litt trening :D

Men klippe av den ledningen, hva er den ledningen??

Når du hiver inn sperra på quattroen, kobler den seg automatisk ut ved 25 km/t. Du bør helst ha en bryter på den blåhvite ledningen, slik at du slepper at sperra kobler seg ut

1987 Audi 90 Quattro

1969 Volvo Amazon

Low class, low budget, high octane!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr oddi, "smaken er som baken, todelt".

Alle trenger ikke å ha din mening når det gjelder det med fwd og rwd! Fint for deg hvis du behersker fwd så fint at du synes det er morsomt å leke seg med, men andre liker rwd.

Men nå var det strengt talt ikke det denne tråden handlet om. Jeg spurte etter noen tips til åssen bil jeg burde velge, og synes bilen du la inn var et intrresant forslag, takker for deg og håper andre kan komme fortsette å legge inn forslag :D

Fader Kubikk

Du som er i blokka

For veien er din

i all evighet

Amen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GT_rider

Ville kikka litt nærmere på den Saaben. Trur ikke det er en bil så forsvinner med det første heller. Synes den har lagt ganske lenge.

Ellers var jo den Civicen ganske knas da:)

Bah. så det ikke selv før for en dag siden.. men nederst i annonsen står det "bilen er solgt" :( Kjipern. men man får jo andre 9000 og 900 turboer for den prisen:)

mvh oddi

Lenke til kommentar
Del på andre sider