Gå til innhold

2800+HP Pontiac BB!

Ranger emnet


VEPSEN

Anbefalte innlegg

DTE i Sverige bremsa jo 1974+ hp i en motor de etterpå putta i en Opel....også Turbo/Metanol. Men det er jo 6-7 år siden. Mener den motoren nå har 2400+ hp (og har hatt det en stund...sitter jo i bilen til Jøran Persåker),så at den "gamle" på andre siden av dammen med 2200 hp var verdens sterkeste...vel. :op

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboed1:Motoren i linken er verdens sterkeste "ekte"(altså ikke BBchev med pontiac bigchief topper) Pontiac V8.

Den motoren som DTE/Marco Maschietto satt i en Opel Ascona A var en smallblock Chev. den gikk på bensin tror jeg, gikk lave åttere. DTE bygde en ny motor til Marco/SBM-racing som er fora på metanol og sitter i en huyndai den bremser 1832hk(347cuin)

bremse film

 

DTE bygde en BB Chev. til Johan Wigstrand som bremsa ca 1970hk og var på 468cuin. Denne motoren havnet i en volvo 240 med rørramme. Den var en "smule" overmotorisert og bilen blei solgt tilfordel for en Chevelle med bra chassie. Motoren blei oppgradert og er nå på 509cuin, bremser 2200hk.

bremse film

 

Motoren DTE bygde til Jöran Persåker var litt mer bling med to turbonetics Y2K bla.

 

Kjeder meg litt nå før moroa begynner hehehe....

:)

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Sitat
Originally posted by VEPSEN

 

DTE bygde en BB Chev. til Johan Wigstrand som bremsa ca 1970hk og var på 468cuin. Denne motoren havnet i en volvo 240 med rørramme. Den var en "smule" overmotorisert og bilen blei solgt tilfordel for en Chevelle med bra chassie. Motoren blei oppgradert og er nå på 509cuin, bremser 2200hk.

bremse film

 

Motoren DTE bygde til Jöran Persåker var litt mer bling med to turbonetics Y2K bla.

 

Kjeder meg litt nå før moroa begynner hehehe....

:)

 

En smule overmotorisert er vel dagens underdrivelse... :D...gikk jo et halvt sekund raskere etter at de fjernet 400 hk... :P

 

Ok...var sikker på at det var Wigstrands motor som var oppgradert og smidd inn i bilen til J.P...jaja...Dr. Ernie vet hva han gjør. :)

 

Kjeder deg..? Har du fritid å selge??? :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He He, ja de bare senka og senka ladetrykket i opelen og bilen gikk bare fortere og fortere:D

 

Sorry er så si tom for fritid nå, jobb på mandag igjen. Har hatt ferie i tre uker nå og det eneste "fornuftige" jeg har greid er å spise meg opp 8kg! drunk Blir å trimme spekk på nyåret.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Sitat
Originally posted by VEPSEN

Har hatt ferie i tre uker nå og det eneste "fornuftige" jeg har greid er å spise meg opp 8kg! drunk Blir å trimme spekk på nyåret.

Se positivt på det....kall det "Letting av startklar vekt på bilen".. :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår