Gå til innhold

Hvilken motor på Kilander racing bmw'en? (link til bil)

Ranger emnet


Supraguy

Anbefalte innlegg

Det er en 3.8liters M5 motor.

 

Modifikasjonene innebærer; Mahle stempel, 7.8:1 kompresjon, Orginalt innsug og kammer, Holset/Schwitzer turbo med 68mm inntak, 50mm wastgate, custom dumpventil, custum manifold med 38mm røyr, 3.25" eksos, Intercooler laget av 2stk Iveco lastebil celler, 960cc dyser, Autronic SM2 motorstyring.

 

875hk @ 5000rpm 1.65bar med VP CSP racing bensin, 720hk med 98blyfri. Beste 1/4mile 10.44/227km/t beste 60fot 1.68sek

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

 

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by C0bra

Det er en 3.8liters M5 motor.

 

Modifikasjonene innebærer; Mahle stempel, 7.8:1 kompresjon, Orginalt innsug og kammer, Holset/Schwitzer turbo med 68mm inntak, 50mm wastgate, custom dumpventil, custum manifold med 38mm røyr, 3.25" eksos, Intercooler laget av 2stk Iveco lastebil celler, 960cc dyser, Autronic SM2 motorstyring.

 

875hk @ 5000rpm 1.65bar med VP CSP racing bensin, 720hk med 98blyfri. Beste 1/4mile 10.44/227km/t beste 60fot 1.68sek

 

Takk! Hvor fikk du det fra? Du har ikke dekk størrelse og eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det fra bladet "performance BMW", fra Juli 2004. Er en ganske grei reportasje om den der..

 

Felgene er 8*17 framme og 10*17" BBS Le Mans med Michelin Pilot Sport 235/45-17 framme og 255/40-17 bak. På stripa brukes 7*15 orginale stål felger med 10.5*26 DOT Mickey Thompson dekk.

 

Men faen bilen har Saab 307mm bremseskiver(SAAB FOR FAEN!) med M5 calippre framme og orginale 535 bremser bak. Bilen veier 1300kg med fører.

 

Den har orginalt svinghjul, hjemmelaga to-platers clutsj med trykkplate fra Alpina B7, en organisk skive og en sinter skive. Orginal 535/M5 girkasse, 325/535 "propshaft" med redusert lengde, 535 bakaksel, 3,07:1 utveksling på diff.

 

Tar forbehold om mange skrivefeil denne fine morgenen:D

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

 

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by C0bra

Jeg fikk det fra bladet "performance BMW", fra Juli 2004. Er en ganske grei reportasje om den der..

 

Felgene er 8*17 framme og 10*17" BBS Le Mans med Michelin Pilot Sport 235/45-17 framme og 255/40-17 bak. På stripa brukes 7*15 orginale stål felger med 10.5*26 DOT Mickey Thompson dekk.

 

Men faen bilen har Saab 307mm bremseskiver(SAAB FOR FAEN!) med M5 calippre framme og orginale 535 bremser bak. Bilen veier 1300kg med fører.

 

Den har orginalt svinghjul, hjemmelaga to-platers clutsj med trykkplate fra Alpina B7, en organisk skive og en sinter skive. Orginal 535/M5 girkasse, 325/535 "propshaft" med redusert lengde, 535 bakaksel, 3,07:1 utveksling på diff.

 

Tar forbehold om mange skrivefeil denne fine morgenen:D

 

:D Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår