Cartman Skrevet Desember 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2004 Jeg har en som er intressert i å få tak i en 3 eller 4 skivet wankel motor, til ett bilprosjekt. Motoren blir turbomatet, og "forventet" effekt er ca 1000 hk. Er dette en overkommelig oppgave, eller blir det en ren ketchup effekt i motoren? Motoren skal i en 800 kg bil, preparert for racing. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2004 En 20B trerotor burde være langt fra umulig å finne tak i, men en 4-rotor blir visstnok en del værre da den er ekstremt sjelden/ikke finnes i noe produksjonsbil ihht. rykter? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jantore Skrevet Januar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2005 Hei ole Det vill ikke bli mye ketchup effekt i en turboladet 3 eller 4 rotor PP wankel motor. Motorene vill ha henholdsvis ca 450 og 650hk som sugemotor. Finnes et firma i australia som lager disse motoren av 13b motorer. Og lager en kortere veiv selv. Jeg har mulighet til å få ta i orginale PP rotor hus og vegger. Og jeg hvet om en kort 4 rotor som står i england. Mulig jeg kan få kjøpt den. Eneste problemet med disse motorene er sprutet man må bruke er grisedyrt. Og man har problemer med å få godkjent støyen på de. En 3 rotor PP sliter med å komme ned på 100db. Og 4 rotoren som ble kjørt på Le Mans ble målt til 137db :) Jan-Tore Siter -98 Suzuki Jimny 4x4 -92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim x85 Suzuki SJ413 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cartman Skrevet Januar 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2005 Originally posted by jantore Hei ole Det vill ikke bli mye ketchup effekt i en turboladet 3 eller 4 rotor PP wankel motor. Motorene vill ha henholdsvis ca 450 og 650hk som sugemotor. Finnes et firma i australia som lager disse motoren av 13b motorer. Og lager en kortere veiv selv. Jeg har mulighet til å få ta i orginale PP rotor hus og vegger. Og jeg hvet om en kort 4 rotor som står i england. Mulig jeg kan få kjøpt den. Eneste problemet med disse motorene er sprutet man må bruke er grisedyrt. Og man har problemer med å få godkjent støyen på de. En 3 rotor PP sliter med å komme ned på 100db. Og 4 rotoren som ble kjørt på Le Mans ble målt til 137db :) Jan-Tore Hva med å bruke en 20B med PP hus? Jeg regner med at man ikke trenger å tette portene i sidehusene, bare lukke dem med plater i uttaket? Passer forresten 13b rotorhus på 20b? Du får si i fra når du begynner å bli ferdig med bilen, og det er tid for prøvekjøring. Så kan du ta en tur, og prøve den på banen i pausene... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jantore Skrevet Januar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2005 Originally posted by Cartman Hva med å bruke en 20B med PP hus? Jeg regner med at man ikke trenger å tette portene i sidehusene, bare lukke dem med plater i uttaket? Passer forresten 13b rotorhus på 20b? Du får si i fra når du begynner å bli ferdig med bilen, og det er tid for prøvekjøring. Så kan du ta en tur, og prøve den på banen i pausene... :) Det beste er å få tak i orginale PP rotor hus og sidevegger. Men helst sideveggene. Rotor husene kan man få frest ut på et dreieverksted. For man må tette sideveggene ut moto rotorene. Og få det helt tett. Og skal man kjøre mye effekt må man ha kort utgave som er lagret opp. Den store med den orginale tykke 20b veggen er ikke helt bra, da veiva er litt lang. Bilen er nok klar for track testing i begynnelsen av mai :) Så jeg kommer jeg :) Siter -98 Suzuki Jimny 4x4 -92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim x85 Suzuki SJ413 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cartman Skrevet Januar 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2005 Originally posted by jantore Det beste er å få tak i orginale PP rotor hus og sidevegger. Men helst sideveggene. Rotor husene kan man få frest ut på et dreieverksted. For man må tette sideveggene ut moto rotorene. Og få det helt tett. Og skal man kjøre mye effekt må man ha kort utgave som er lagret opp. Den store med den orginale tykke 20b veggen er ikke helt bra, da veiva er litt lang. Bilen er nok klar for track testing i begynnelsen av mai :) Så jeg kommer jeg :) Du har forresten PM... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard Skrevet Januar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2005 20B har jeg 2 stk av 30.000.- pr stk Håvard Siter Re 100 Rx 3 Rx 7 JC cosmo Rx8 mazda 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.