Gå til innhold

Stage Drive practise 9.10.04 Gardermoen - 200SX-OGN

Ranger emnet

jan-erik

Anbefalte innlegg

Har fått lastet opp film fra kjøringa der. Så om noen herifra var med og kjørte så er filmen her, og for eventuelt andre som har lyst til å se.

Innholder diverse Nissan 200SX, en Skyline, Honda Prelude, Ford Focus RS, Mitsubishi Eclipse, div. Subaru Impreza WRX, Toyota MR2 MK1-MK2 og MK3, Toyota Supra MK3.

Film Divx høy kvalitet (18:30 min, 200MB):

http://bilder.ts-ogn.no/contrib/Jan-Erik/Stage%20Drive%20Gardermoen%209.10.04/Stage%20Drive%209.10.04%20Gardermoen%20Divx.avi

Samme film i Divx lav kvalitet (18:30 min, 91MB):

http://bilder.ts-ogn.no/contrib/Jan-Erik/Stage%20Drive%20Gardermoen%209.10.04/Stage%20Drive%209.10.04%20Gardermoen%20Divx%20lav.avi

Min egen Toyota MR2 MK3 med publikumsvennlig kjøring:

http://bilder.ts-ogn.no/contrib/Jan-Erik/Stage%20Drive%20Gardermoen%209.10.04/Stage%20Drive%209.10.04%20Gardermoen%20-%20Toyota%20MR2%20MK3%20Divx.avi

Ford Focus RS-en som dro i en liten voll:

http://bilder.ts-ogn.no/contrib/Jan-Erik/Stage%20Drive%20Gardermoen%209.10.04/Stage%20Drive%209.10.04%20Gardermoen%20-%20Ford%20Focus%20RS%20krasj%20Divx.avi

Høyre klipp og lagre som.

Jan-Erik Hansen

'95 Porsche 968 CS

'00 Toyota MR2 Roadster (Til salgs 199.000,-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må ha mer sånn her til sommern, var faktisk jævlig morro sist. Fikk ikke vært med den dagen denne filminga er fra, iogmed at motorn var under demontering da :D kommer sterkere tilbake til sommern.. (var det no bra tider da jan erik. 1.11.3 på min sist)

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bare lyd på Focus filmen......har ikke lasta ned de andre...orker ikke vente lenge på en film jeg bare får lyde på......hjelp?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Før jeg begynner å laste ned hundrevis av megabyte - hva er Stage Drive? Noe á lá Bilsport Superstage?

Har ikke sett Bilsport sin Superstage, men vil tro det er noe lignende. Oppsettet på Gardermoen er det samme som bladet "Drive" brukte i sine tester. Øvelsen går ut på å kjøre en lang sving, så slalom øvelse, aksellere for så å stoppe helt opp. Ta i gang igjen rundt en u-sving, så gjennom elgtest, slalomøvelse'n igjen andre veien, og så gjennom langsvingen igjen som også nyper på slutten.

Originally posted by Kebab gud

2 ting

1: hvem sa og hvorfor sa personen "Hotel cæsar" nøyaktig 6 minutter inn :P

2: hvorfor var det den MR2en som minst folk liker (MK3) som gjorde mest show :P

1. Hakke peiling. Folk som står å prater ved siden av når en filmer snakker om så mangt, tydelig at også noen i bilmiljøet følger med på Cæsar :D

2. Minst folk som liker :( ??. MR2 MK3 er en meget undervurdert bil som er utrolig morsom å kjøre. Bilen min er helt orginal med 140hk. Det satt riktignok på noen 5 år gamle dekk bak som var meget harde, og som sammen med det kalde været gjorde at grepet var dårlig. Fikk ikke noen gode tider på det som er med i filmen, da slik kjøring gir forferdelig dårlige tider. Gikk bedre senere på dagen, men ingen film fra det.

Impreza'ene showet jo også litt, særlig 22B'en. Nå var jo meningen med hele opplegget å kjøre så raskt som mulig, og slik showkjøring gir definitivt ikke gode tider. Men når man har ødelagt en potensiell bra tid med først å få en sladd, så er det bare å holde gassen inne og lage litt show :D

Til de med lydproblemer så er det bare å si at alle filmene er i Divx 5.03 codec. Gå inn på http://www.divx.com og last ned siste versjon av divx.

Jan-Erik Hansen

'95 Porsche 968 CS

'00 Toyota MR2 Roadster (Til salgs 199.000,-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KinG^KaoZ

Hva skal man gjøre om man understyrer slik som focusen og er på vei ut i grøfta?

trampe inn clutchen, slippe eventuelle bremser og rette opp hjulene til du får grep og prøve på nytt.. hvis du e nevenyttig nok til å samtidig klare å brekke ned farten uten å låse hjulene kan du sikkert gjøre det og, men tviler på at eg hadde klart det :/

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Supraguy

2. Fordi de andre sjåførene var for pysete med bilen:rolleyes: :)

3. Eller fordi meningen med denne typen kjøring ikke akkurat er ment for show, men for å bli bedre kjent med bilen, og hvordan den er på bane.

Var min første gang på "bane", så det var moro å prøve den ut. Senkefjærer (påmontert nå) og frekkere dempere gjør nok susen ja.. :D

Ikke at det gjorde noe at Jan-Erik og de andre showa litt, var bare moro å se på det ;)

'90 Toyota MR2 Turbo

'82 BMW 525iA

Lenke til kommentar
Del på andre sider