Gå til innhold

Masse HK, ingen tvangsinnmating


morphir

Anbefalte innlegg

Et vel oppsatt turbo-kjøretøy er det beste gatekjøretøyet som finnes. Snill og grei på bunn (MÅ ikke være slapp der...da er den dårlig bygget/satt opp) og alt fra "Å dæven" til "åherrejøssesmeglangtinniskogen" når ting skjer. Slitasje? Det som finnes av slitasje,vil komme under situasjoner med trykk...uten trykket er den jo en konebil. Tilsvarende NA-motor har strekt grensene,og kjører med hardere/tøffere alt-som-er.

Veldig hvass sugemotor er slitsom å kjøre sammenlignet med en turbomotor. Jeg personlig fikk mye mer horn i panna på en 178 RWHP FZR 1186,og kjørte mye mer ape med den (fordi den motoren "likte seg ikke" i normale hastigheter) enn jeg gjør med min 100+mer hesters GSXR-turbo. På den kan jeg kjøre som folk i sentrum,som en dust utafor sentrum,og som en vidrekommen idiot når en tom rettstrekke åpenbarer seg. Go turbo if you want to keep the cake and eat it.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tror en skikkelig sugemotor trimma v-tech er gøy, men ikke så veldig driftsikkert og garrantert med lag enn en turbo motor med høy komp og lite aggregat.

Men hvorfor måå du ha 200hk?

Kjøp heller eksos, luftfilter, chip og litt små ting. Det er enkle og billige ting som gjør det litt morsommere å kjøre. Selv om du kanskje ikke får helt 200bhp så er det mer enn 160 ihvertfall. pluss at kjøreglede med lyd og alt.

 

Turbo kit er sikkert veldig lærerikt og morsomt men blir fort dyrt.

 

gjør det enkelt og billig er mitt råd. Med enkel na trimming vil du få en motor som har nesten like god holdbarhet som orginalt, pluss mye mer morro. Om du senere vil ha turbo taper du jo ikke akkurat på å ha disse små tingene. jaja bare mitt råd.

 

men at v-tech er de eneste motorene du kan få endel mer enn 100hk pr liter er ikke helt sant.

2l s14 (bmw) tar man jo 325hk ut av i ntcc, for å ikke snakke om b23 and sooooo on...

Bayern Meister Werk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye bra info ute å går her. men det jeg ikke skjønner er hvorfor du bekymrer deg over dette så tidlig, jeg mener, du har jo ikke engang bilen. en original civic Vti er rimelig sprek, og en veldig morsom bil i utgangspunktet. mitt råd vil være å skaffe bilen, så ser du hvordan den er, kan nesten garantere at du blir positivt overrasket, så kan du ta det utifra det hvor mye HK osv du trenger.

 

Kenneth

Volvo 360 turbo selges. PM for info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboed1

Et vel oppsatt turbo-kjøretøy er det beste gatekjøretøyet som finnes. Snill og grei på bunn (MÅ ikke være slapp der...da er den dårlig bygget/satt opp) og alt fra "Å dæven" til "åherrejøssesmeglangtinniskogen" når ting skjer. Slitasje? Det som finnes av slitasje,vil komme under situasjoner med trykk...uten trykket er den jo en konebil. Tilsvarende NA-motor har strekt grensene,og kjører med hardere/tøffere alt-som-er.

Veldig hvass sugemotor er slitsom å kjøre sammenlignet med en turbomotor. Jeg personlig fikk mye mer horn i panna på en 178 RWHP FZR 1186,og kjørte mye mer ape med den (fordi den motoren "likte seg ikke" i normale hastigheter) enn jeg gjør med min 100+mer hesters GSXR-turbo. På den kan jeg kjøre som folk i sentrum,som en dust utafor sentrum,og som en vidrekommen idiot når en tom rettstrekke åpenbarer seg. Go turbo if you want to keep the cake and eat it.

 

yodude :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by morphir

ok, hvis jeg da skulle montere turbo. Kunne jeg ha gjort det selv? Men null erfaring fra før..?

 

Har du så noen linker på alt jeg trenger? (og priser seff)

 

Manifold? osv.

 

Et lite kit, med annerkjent kvalitet.

 

Hva blir prisen for å få godkjent dette?

Ett greit turbo kit er Greddy/Trust som jeg har på bilen nå...;)

 

Ta kontakt med en som kaller seg TETVTEC her på forumet, han som har bygd mesteparten av bilen min, og har rimelig mye erfaring med vti turbo nå...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by morphir

ok, hvis jeg da skulle montere turbo. Kunne jeg ha gjort det selv? Men null erfaring fra før..?

 

Har du så noen linker på alt jeg trenger? (og priser seff)

 

Manifold? osv.

 

Et lite kit, med annerkjent kvalitet.

 

Hva blir prisen for å få godkjent dette?

Nei, virkelig. Dette blir litt i overkant av hva jeg kan la få stå i fred. Tanken på at du i det hele tatt våger å tenke ordet "turbokonvertering" uten selv helt elementær kunnskap gjør at jeg virkelig blir satt ut. Greit nok, mange av bolt-on-kitene som selges er relativt, og det er et stort "relativt", enkle å montére samt LITT funksjonelle, men svar meg på dette: har du i det hele tenkt på et ord som heter "mapping" og hva det innebærer? Vet du hva å kjøre med bare en FMU gjør mot motoren din? Hvilke tanker gjør du deg rundt bensinpumpens leveringskapasitet iforhold til bensintrykket? Har du tenkt på hva begrepet "tenningstidspunkt" kan bety og hvordan dette er radikalt forskjellig i en turbomotor iforhold til en normalaspirért?

 

Nå er jeg slem, men selv muligheten for å se selv bare én eneste B16A overleve lengre enn ei uke gjør det hele verd det. Spør du meg er det virkelig dumt å ødelegge en motor på grunn av inkompetanse/ignoranse/mangel på informasjon/latskap ihht. innhenting av informasjon med mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår