Fox Skrevet Januar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2005 Krever biltilsynet kvittering (og papirer på settet sef.) på at bilen har vært igjennom en forstillingskontroll når man senker bil og skal ha det godkjent. Og skal godkjenne en del annet i samme slengen. Er det vanlig at de sjekker serienummerene på f.eks. sideskjørtene? Eller holder det at du kommer med uforståelig papirer på tysk som det står tüv på? ;) Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Januar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2005 For å få godkjent et senkesett må du til biltilsynet med tüv papirer, og dokumentere forstillingskontroll, så får du det skrevet inn i vognkortet. Sideskjørt aner jeg ikke. Ikke sikkert de merker det en gang vil jeg tro? Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet Januar 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2005 Merker det neppe. Men jeg har papirer på en takspoiler. og fangeren forran kommer til å synes ;) Noen som veit om lumma sine produkter er tuv godkjente? burde være det til den prisen der. Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Januar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2005 man trenger ikkje godkjenning på styling. men på vinger som virker veldig uorginalt eller store, stikker ut på sida osv vil man sikkert få tilsnakk. lykte lister skal vera tuv. skal ikkje vera så stor at dei bryte lysstråla fra lykta. viss du bredde bilen så skal det godkjennast. mao viss man endrer bilens "virksomhet" som senking, bredding så skal det godkjennast. har aldri hørt at folk har blit spurt om sideskjørta eller nye fangeren er tuv-godkjent Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet Januar 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2005 Jeg setter på det jeg vil jeg :) Men bare lurte på om det fantes. I godkjenningspapirene fra Ford til takspoileren ligger også godkjenningspapirer til fangere og sideskjørt og noe annet jeg ikke skjønner på tysk. Kicker nok ikke så mye på fangere etc tenker jeg. Takspoileren skjønner jeg at de vil ha godkjent så ikke den løsner i 100km. (Selv om en godkjent kan det om den ikke sitter) Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Januar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2005 til meg sjekket det de at nummeret på fjærene stemmte med det som sto i TUV papirene Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBS_RS Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Er vel vanlig at de krever papir fra forstillingskontroll, og det som følger med senkesettet ja.. Siter 1984 VW Golf 1 8VT prosjekt 1987 VW Golf 2 Syncro 1987 DODGE RAM 350LE x 1996 Audi A4 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Originally posted by AudiA4_20V Er vel vanlig at de krever papir fra forstillingskontroll, og det som følger med senkesettet ja.. Man MÅ papiren som viser at forstilingskontoll er utført. Jeg har fått godkjent 2 240ier og begge gangene har de krevd forstilingskontroll papirer og TUV papier Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mantapanta Skrevet Januar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 skulle få mi søsters civic godkjent med senking, hadde TUV papirer på tysk men det holdt ikke, for i kristiansand hadde de regler for at de ikke gadd å godkjenne papirer som ikke sto på skandenavisk språk.. men de sa at hvis du hadde reist til Arendal hadde det gått greit... Men siden den ikke ble godkjent i kristiansand kunne de ikke ta å godkjenne den i arendal.. så sjekk der du skal godkjenne den åssen papirer de krever..... Siter Im lucky manta power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magic240 Skrevet Januar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 Har en 240 stv 86 mod. som jeg kjøpte lefors sitt senkesett. Var med noe papir men ikke tuv papirer, det sa de også på butikken jeg handlet på. Kun leforsj sine egne papirer. Fikk tatt forstillingskontroll som biltilsynet krevde og kjørte dit for å teste om de godtok fjærene. Han så på papiret telte runder. Antall sto heller ikke i papirene. Men han tok tak i fjærene og kjente at de sto fast og da var det greit sa han. men han ville ikke godkjenne felgene som hadde 5 i innpress. Da ble vi enig om at han skrev i vognkortet at han godkjente med 20 i innpress og at jeg fikk tak i dette. Ok sa jeg. Nå er bilen godkjent med senkesett og felger. :D Siter >>>magic240<<< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.