Gå til innhold

Bra senkesett?

Ranger emnet


x8|volvo

Anbefalte innlegg

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by chiller

Nå som senkesettet er i boks så lurer jeg på hva annet jeg bør skifte når jeg først er igang... Tror demperne mine er litt dårlige (Gynger jo opp og ned i en halvtime etter å ha presset ett hjørne ned), samt at det er noe som er slarkete i forstillinga tror jeg. (Hører lyder når man kjører i dumper)

 

Hva slags dempere burde jeg kjøpe? (Hadde vært fint med noen som ikke kosta halve kongeriket :)

 

Hva kan det slarkete være?

 

Noe av det grymmeste er jo bilstein Club Sport.. disse demperne er en del kortere enn org. slik at bilen blir senka mer..

men de koster shorta da, 1900,- pr. stk. foran:eek:

 

ellers kan man jo ta og kjøpe seg helt kurante gas-dempere på mekonomen og korte dem inn, som har blitt nevnt tidligere her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvo r-sport/decarbon samt bilstein dempere kortes ved at nedre/indre stang kappes og gjenges opp på nytt..samt at gummiputa i bunn kappes for å øke slaglengde/fjæringsvei.

 

Et bra tips bak (for de som senker men enn 45 mm er å kjøpe gromme framdempere til saab 900...disse ser helt like ut som 240ns bakdempere,men de er ca 10cm kortere..bare å presse inn stålforingene ifra en 240 demper og montere på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

maxis.. du som har prøvd litt diverse..

 

hvem dempere anbefaler du i kombinasjon med disse fjørene egentlig? tenkte jeg skulle handle gule koni.

noen andre forslag?

 

bilen skal bli lavestmulig og mest mulig sportslig og stiv

 

åkrene fjærer mener du? jeg har brukt korta volvos orange dempere..funker fint..blir meget stiv mener jeg.med gule blir det nok ennda "værre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår