Gå til innhold

Jødahl's førstebil!

Ranger emnet


jødahl

Anbefalte innlegg

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by jødahl

Jeg aner ikke hvordan dette gjøres. Men gjør meg ikke noe :D

 

hvis du hadde funnet det hadde sikker veldig mange her inne blitt takknemlig.. Frister sikkert for de fleste med 320 og putte m3 motor i og ikkje betale en krone ekstra i forsikring :D

- BMW 520i

x VW Golf II - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har noen "nye" bilder her nå. Bilen ser i alle fall litt renere ut..

 

Har ikke gjort mye med bilen, på grunn av mye pengemangel. Eneste som er gjort er kjøpt nye fjører (som ikke passa), bytta litt reimer, ryddet opp i kabler/ledninger, planlagt anlegg :rolleyes:

 

IMG_1522.jpg

 

IMG_1523.jpg

 

 

Forresten det med registreringa blir bare at jeg får den godkjent ombygget.. Så står det, det i vognkortet :) Får se hva jeg gjør utover våren.

92 BMW 325i

94 VW Golf 1,8S

[x] 01 Subaru impreza WRX

[x] 92 BMW 318is

[x] 87 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen "nye" bilder her nå. Bilen ser i alle fall litt renere ut..

 

Har ikke gjort mye med bilen, på grunn av mye pengemangel. Eneste som er gjort er kjøpt nye fjører (som ikke passa), bytta litt reimer, ryddet opp i kabler/ledninger, planlagt anlegg :rolleyes:

 

 

Forresten det med registreringa blir bare at jeg får den godkjent ombygget.. Så står det, det i vognkortet :) Får se hva jeg gjør utover våren.

 

Har lest gjennom hele tråden her nå, fin bil, det var det jeg også trodde at var mulig, å godkjenne en M3 motor i en BMW 320, får man godkjent effektøkningen på 320en betyr det nødvendigvis ikke at bilen har blitt en M3 for forsikringsselskapet, den er fortsatt en 320 godkjent med M3 motor og forsikres som 320, noen ganger kan firkantheten hos forsikringsselskapet gå i vår favør.

 

Man kan feks få godkjent en Volvo 240 med V8 med 200hk eller noe, forsikringen går nødvendigvis ikke opp pga det.

 

Tror nok man finner mange eksempler på biler med høyere effekt enn originalt som har blitt godkjente uten at forsikringen går opp.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 2800kr i forsikring for min 535. Den står i far min sitt navn da.. Den er godkjent ombygd til 535, men i vognkortet står det at den er en 518, men at den er ombygd med deler fra 535.. Så jeg tror forsikringsselkapet regner den for 518

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Hadde jeg hatt E30 kunne jeg godt vært interessert. Liker det der 80'talls retro-stuket jeg;)

Hjelper vel lite å ha E30 til de felgene om du ikke har M3 dersom de kommer fra en M3. De har 5x120 og det er de alene om i E30-verdenen. Inpresset er vel også tilsvarende 5-serien, og da er jo 16-tommer litt stusselig.

1998 BMW 318is Coupé - iSbilen

1970 Mini 1000 - lommeraketten

1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår