Gå til innhold

Vuderer å selge bilen, trenger deler

Ranger emnet

Kebab gud

Anbefalte innlegg

Jeg driver å vurderer å selge bilen min (99mod BMW 318i sedan)

og da trenger jeg noen deler for å få opp prisen litt

1: CDspiller, nå har jeg kassetspiller med veksler baki, men vil ha CD foran

2: 3 Eikers Mutlifunksjons ratt, nå har jeg et 3 eikers M-tech ratt (påstår de) uten en knapp

3: nye alulister (spesielt den rundt girspaken)

4: trenger å stive den opp litt, (skvise enda mer penger ut av evnt kjøper)

5: nye seter (har Usportsseter i stoff nå, vil ha sportseter i samma faen :P)

noen som vet hvor jeg kan få taki det til en god penge?

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jensemann

Kommer det til å lønne seg å bytte seter??

selvsagt kommer det til å lønne seg ..

prøvde å prute inn en sete bytte da jeg kjøpte den ..

men ville blitt 10.000 mer :/

hadde jeg bare hatt sportsseter vet jeg jeg hadde fått mer for den (elektrisk/manuell- stoff/skinn samme faen bare sportsseter.. orginale BMW sportseter altså)

[*] 2003 Lexus IS200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

no offence ...

men når man ser bilene dere har hatt .. sååå er vel ikke det rart?

nå snakker jeg om en bil som (listepris) står til 195.000

195K for en 318i er utpris fra forhandler med 3 måneders bruktgaranti. Tror du må satse lavere på det private bruktmarkedet med det utvalget som fins der. Det er ikke akkurat selgers marked om du ikke har noe HELT spesielt (og det blir nok ikke en 318 uansett seter)

1998 BMW 318is Coupé - iSbilen

1970 Mini 1000 - lommeraketten

1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ønsker at bilen skal øke seg i listepris er de eneste logiske oppgraderingene man gjør med OEM-deler som man vet belønnes i lista.

17" felger over 16" belønnes ikke i f.eks. en vanlig bilpris, derimot som det er poengtert flere ganger i tråden, det gjør bilen mer salgbar.

Hvis jeg skulle fikset opp en BMW for å få mer penger så ville jeg nok trodd at seter, kombinert med M-tech pakke (er det ikke det BMW folka kaller det?) og f.eks. da bytte evt. radio/kassett setup med CD-setup ville vært det som ville lønt seg mest i kroner.

Spesielt når man vet at BMW seter ikke er så dyrt siden de i både nye og gamle modeller blir rævkjørt, og stadig vekk totalvraket på norske veier.

Lykke til med salg forresten! Blir det Lexus nu?

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ndrz_318

195K for en 318i er utpris fra forhandler med 3 måneders bruktgaranti. Tror du må satse lavere på det private bruktmarkedet med det utvalget som fins der. Det er ikke akkurat selgers marked om du ikke har noe HELT spesielt (og det blir nok ikke en 318 uansett seter)

faktisk ikke ...

det er prisen på en (fler) 316i som har gått lengre :P

S-2000: felger gir jeg faen i .. men skal selvsagt kreve litt mer for vinterfelgene (nye 15" alufelger)

men seter er faktisk vanskligere å fåtaki en man skulle tro..

jeg har drevet å søkt i norge og svergie.. er ingen som passer E46 i sportsseter

CDspiller er det jeg prioriterer (har kasset i dag) men så langt har jeg bare funnet en til 6 tusen

blir nok ikke lexus nei.. siden jeg står arbeidsledig fra og med 14 januar blir det nok en AE86 :P (ikke lite billigere da :P)

[*] 2003 Lexus IS200

Lenke til kommentar
Del på andre sider