Gå til innhold

Er det noen V6 eiere her!!

Ranger emnet

mazda626v6euro

Anbefalte innlegg

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva kan du si om bilen til din bror da? Farge, når den er registrert osv???

Snakket med Kolberg for noen år siden, han sa at det bare var solgt 382 av disse bilene fra august 1991 til august 1997. Vel, den siste ble solgt i Norge på høsten 1996. Han sa noe om at den ble for dyr i 1997 så de fikk ikke solgt noen. I Sverige fikk de solgt den siste 29.12.97. Til inportøren selv. En rød en. Med skinn. Fin bil.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazda626v6euro

Hva kan du si om bilen til din bror da? Farge, når den er registrert osv???

Snakket med Kolberg for noen år siden, han sa at det bare var solgt 382 av disse bilene fra august 1991 til august 1997. Vel, den siste ble solgt i Norge på høsten 1996. Han sa noe om at den ble for dyr i 1997 så de fikk ikke solgt noen. I Sverige fikk de solgt den siste 29.12.97. Til inportøren selv. En rød en. Med skinn. Fin bil.:)

Når den ble kjøpt, hadde den gått ca 267 000 km. Nå har den gått snart 280 000 km. Den går som en kule, boktstavelig talt, bruker ikke olje og er i god form! MANUELL! Eneste påviselige slitasjen, er at ventilene tikker litt i ca 20-30 sek når motoren er kald. Den er godt vedlikeholdt i alle år, av en kar som er meget bilinteressert. Den ble registert høsten 92, men første eier måtte gi bilen fra seg, etter kun to måneder. Dette er en knallbil, en sjelden godbit. Hva kan du fortelle om din egen da? :)

Når det gjelder det du sier om salg, så har jeg hørt at bilen ble 150 000 kr dyrere i 96 eller no sånt. Og Nygaard Bil i Lillestrøm hadde en 97-modell tilsalgs for en liten stund tilbake, dog med automat.

img_0089_115423343.JPG

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier om at de solgte en 1997 model kan ikke stemme. Eller jo, det kan jo det, men da er den ikke tatt inn av Kolberg. Han sa til meg, personlig at Mazda Norge ikke hadde tatt inn noen V6 modeller i 1997. Jeg må bare tro på det han sa.

Når det gjelder min bil så er den registrert i 1992, men Mazda påstår at den er en 1993. De sa at den hadde bjelker i dørene noe som 1991 og 1992 ikke har. Ikke spørr meg hva som er rett. Husker ikke datoen helt, men jeg tror bilen er registrert 22 oktober, 1992, eller noe sånt.:)

Den har nå gått 141000km. Har masse bilder, men vet ikke hvordan jeg skal få de ut her. Har du mail kan jeg maile noen til deg.

Regner med at bilen er din bror sin. Fin den. Har du flere bilder av den? Åssen dimensjon har han på dekka? Har snakka litt med folk som har satt på 17" og senka bilen osv. De sier til meg at jeg må ikke gjøre det osv. De angrer. Bilen blir for har, sporete osv.... Vet ikke hva jeg skal tro.

Jeg har hatt bilen i....4 år tenker jeg, noe sånt. Elsker den. Hadde gått 85000km da jeg kjøpte den. Grunnen til at den har gått så mye nå er at jeg var syk første året jeg hadde den. Svei av 20-25 tusen på et år...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier om at de solgte en 1997 model kan ikke stemme. Eller jo, det kan jo det, men da er den ikke tatt inn av Kolberg. Han sa til meg, personlig at Mazda Norge ikke hadde tatt inn noen V6 modeller i 1997. Jeg må bare tro på det han sa.

Når det gjelder min bil så er den registrert i 1992, men Mazda påstår at den er en 1993. De sa at den hadde bjelker i dørene noe som 1991 og 1992 ikke har. Ikke spørr meg hva som er rett. Husker ikke datoen helt, men jeg tror bilen er registrert 22 oktober, 1992, eller noe sånt.:)

Den har nå gått 141000km. Har masse bilder, men vet ikke hvordan jeg skal få de ut her. Har du mail kan jeg maile noen til deg.

Regner med at bilen er din bror sin. Fin den. Har du flere bilder av den? Åssen dimensjon har han på dekka? Har snakka litt med folk som har satt på 17" og senka bilen osv. De sier til meg at jeg må ikke gjøre det osv. De angrer. Bilen blir for har, sporete osv.... Vet ikke hva jeg skal tro.

Jeg har hatt bilen i....4 år tenker jeg, noe sånt. Elsker den. Hadde gått 85000km da jeg kjøpte den. Grunnen til at den har gått så mye nå er at jeg var syk første året jeg hadde den. Svei av 20-25 tusen på et år...:)

Du kan prøve å bruke denne siden. http://www.imageshack.us/ Du laster opp bildet, og får en link.. Har ikke prøvd det selv, riktignok, ennå. Eller http://www.sprayblogg.no

Det om stålbjelker kan nok stemme, ja. Bilen fikk også AC og aibager i 94 tror jeg. Tror kanskje AC var noe man fikk i Tyskland og andre land helt fra starten. Men mangler man dette, kan man enkelt få tak i det. Og det med 97-modellen, det kan være import. De sa selv at det var en 97-modell ihvertfall :D Den var med automat og skinninteriør.

Din har gått kun 141 000 ja, da har den et veldig langt liv igjen! Du har manuell?

Broren min har Dezent F-felger, og med dimensjon 205-55-R16 tror jeg. 17" gjør at den ser kjempetøff ut, men blir nok litt for ukomfortabelt, uansett.

img00887zi.jpg

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har ikke gått mye nei! Jeg tar buss til jobben. Året rundt. Har ikke parkering. Sparer endel der. Og om vinteren saltes det. JEG HATER SALT!!!!! Og det kommer fra en som jobber i etaten som har ansvaret for å gjøre det...:(

Jepp! Har manuell kasse ja. Men ikke A/C. Svaner det ikke egentlig. har ikke satt på andre felger en det som er orginalt. Alle bytter de ut så det er litt artig å ha orginal felgene.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har ikke gått mye nei! Jeg tar buss til jobben. Året rundt. Har ikke parkering. Sparer endel der. Og om vinteren saltes det. JEG HATER SALT!!!!! Og det kommer fra en som jobber i etaten som har ansvaret for å gjøre det...:(

Jepp! Har manuell kasse ja. Men ikke A/C. Svaner det ikke egentlig. har ikke satt på andre felger en det som er orginalt. Alle bytter de ut så det er litt artig å ha orginal felgene.:)

KJøp heller noen tøffe felger, og bruk de originale kun som vinterfelger ;) Bilen blir så mye finere med tøffe felger, 16" er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom snublende inn her! Har ikke vært klar over at det var noe bilforum. Gleden var stor da jeg så at det var Mazda folk her. Har i noen år følt meg litt "ensom" som V6 eier. :(

Er den noen andre v6 eiere her inne?:)

Er jo her eg då, men bilen min har du blitt ganske godt kjent med etterkvart....;)

2008 Audi A5 3.0 TDI Quattro - til salgs!

x 2008 Audi A5 1.8 TFSI

x 2004 Audi A3 2.0TDI Ambition DSG

X 2003 Audi A3 2.0TDI Ambition

X 1994 Mazda 626 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazdaklubben.no finnes ikke. Det finnes .dk og .com, men ikke .no. Du kan finne bildet, trykke på høyre mustetast, og gå på egenskaper. Der finner du en link, du kan prøve å bruke evt. Kan gå ann å hotlinke derfra.

Her er link til den i Lillestrøm, den er visst tilsalgs alikevel!

http://pal.finn.no/pal/car1/car/object;pdc=1104689116156;jsessionid=ais1KadMCe4a?finnkode=4945608&sid=0ais1KadM108014&pos=31

Registert i april, 97.

Lenke til kommentar
Del på andre sider