Oyrein Skrevet September 4, 2005 Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 Tøff bil, men kunne spart seg for 1000meterene foran. Er ikke så stor fan av "dobbel" vinge :) denne bilen går her oppe å eies av en som heter Mats-Børge... syns 1000 metringene kler denna bilen.. er utrolig pen bil... men går litt vel mange 626 v6 i denna kommunen.. og den er liten! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazda626v6euro Skrevet September 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 Hvor mange går det i kommunen du bor da? Av 626 V6. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lotus72 Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Sommeren 2003 dro jeg og en kompis til Stockholm for blant annet å overvære Robbie Williams live fra Stockholm Stadion. På veien dit perset vi min bil opp i over 230 og det var mer å gå på, sjekk bildet under profilnavnet mitt... På vei tilbake tok vi igjen en norsk reg. Porsche Boxster. Denne holdt vi følge med helt til de skulle fylle bensin rett øst for Karlstad. Vi lå fra Ørebro til Karlstad og kjørte "friskt" mellom somlekoppene. Det største problemet var at ingen skvatt unna for Mazdaen mens Porschen flytta de seg mer enn gjerne til høyre for, utrolig irriterende. Gutta i Porsche'n ble rimelig overraska når vi kjørte forbi de i 180 km/t. De trodde sikkert vi skulle bli frakjørt, men dengang ei. Boxster klarte ikke å dra fra Mazdaen! Boxster har 204 hester fra en 2,5 liters motor, men dreiemomentet er knapt bedre enn min og vi holdt derfor følge-utrolig kult! Jeg har Remus effektanlegg som nok påvirker effekten litt. Nå skal det sies at jeg har installert Xenon lys som gjør at folk nå flytter seg utrolig fort til høyre fil, de skarpe lysene ses tydeligvis mye bedre. Så det problemet er også løst :) Takk for oppmerksomheten! Siter V6 growl never go out of style... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RX-7 Skrevet September 8, 2005 Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 Gromt :D cheers Siter -1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole626 Skrevet September 8, 2005 Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 Jeg tror ikke Remusen din påvirker en eneste hest jeg! Den påvirker bare lyden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lotus72 Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Var på vei hjem i 21.30 tiden i kveld. Kjører inn i Ekebergtunnelen nordover og tar av til høyre i tunnelen over i Svartdalstunnelen mot Ryen. Tar igjen en varevogn og kjører forbi den i tunnelen. Så hører jeg en BMW 5-serie og ser den i speilet bak meg, den gir tydeligvis full gass bak meg. Jeg legger meg inn og lar den kjøre forbi meg. Idet den passerer meg tipper jeg at den har ca. 20 km/t høyere hastighet enn meg- jeg har ca 100. Da legger jeg kjapt inn 3. gir og akselerer med full gass etter han. Grunnet momentet han hadde idet han kjørte forbi meg får han en billengde. Så begynner jeg å ta innpå. Jeg drar giret til ca 6700 omdreininger( ca. 130-135) og legger i 4. gir og er i ferd med å ta han igjen når vi tar igjen biler i tunnelen, jeg tipper jeg har ca 145-150 når jeg må bremse for biler foran. Jeg var da oppe på siden av han. Jeg gjør oppmerksom på at dette er en svært bratt strekning, små biler har problemer opp denne tunnelen til Ryen-lokket. Dette var en BMW 525 av årsmodell 88-95. Den hadde to menn i bilen. Tipper gutta ble temmelig overraska av at jeg holdt følge med de, ikke minst med det momentet de hadde når de kjørte forbi meg. Jeg smatt forbi på innsiden av de og kjørte forbi bilen foran og så ikke mer til de. Mener disse bilene har 192 eller 170 HK avhengig av årsmodell. Men å klå meg klarte de ikke! :hammer Siter V6 growl never go out of style... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RX-7 Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Føler meg bare stoltere og stoltere, av at jeg får gleden av å låne brors sin 626 V6 i noen uker nå. :) Siter -1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazda626v6euro Skrevet September 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Føler meg bare stoltere og stoltere, av at jeg får gleden av å låne brors sin 626 V6 i noen uker nå. :) Kos deg!!!!!!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RX-7 Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Kos deg!!!!!!!!!! Akkurat det, sa bror også da han dro nordover igien ;) Svar: Det skal jeg gjøre. Siter -1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CRXdude Skrevet September 19, 2005 Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 Siden man først er i gang med å "skryte" av mazdaene her... Noen som har noen facts på 0-100, toppfart o.l :) Syns nemlig den ikke er så himla sprek, men...Er jo litt futt i an;) Siter V6 FUN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lotus72 Skrevet September 19, 2005 Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 Siden man først er i gang med å "skryte" av mazdaene her...Noen som har noen facts på 0-100, toppfart o.l :) Syns nemlig den ikke er så himla sprek, men...Er jo litt futt i an;) 0-100 er mellom 8 og 9 sekunder avhengig av antall personer i bilen, dette gjelder manuell kasse. Det står 8,5 på nettet. Automat ligger rundt 10. Coupe'en Mx-6 gjør det samme på 7,9 så jeg mistenker den for å være noe raskere selv om vekten er nesten identisk. Toppfart er ca 220, på meteret mellom 230-240 ved original dekkdimensjon. Automat 207. Litt tekniske data på svensk: 626 2.5i Kombisedan 1992-1997 Totallängd (mm) 4695 Totalbredd (mm) 1750 Totalhöjd (mm) 1390 Hjulbas (mm) 2610 Spårvidd fram/bak (mm) 1500/1500 Tjänstevikt (kg) 1310 Motortyp V6 DOHC, 24 ventiler Cylinderdiam. x slaglängd (mm) 84,5x74,2 Cylindervolym (cm^3) 2497 Kompressionsförhållande 9,2:1 Max effekt hk(kW)varv/min 167(121)/5600 Max vridm. Nm/varv/min 217/4800 Bränsletank (l) 60 Acceleration 0-100km/h (sek) 8,5 Toppfart (km/h) 220 Växellåda/drivning 5 vxl manuell/fram Vänddiameter (m) 10,6 Bromsar fram/bak Vent. skivbromsar/skivbromsar Däck/fälg 205x55R15/,6x15 felger Siter V6 growl never go out of style... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CRXdude Skrevet September 19, 2005 Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 Thx:D Da var min gamle Honda raskere...arg Siter V6 FUN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazda626v6euro Skrevet September 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 Syntes de er raske nok jeg. Gå fra en 2 liter og over til disse V6erne så blir det litt av et hopp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RX-7 Skrevet September 19, 2005 Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 Rask? Denne bilen er da veldig rask, spør du meg. De klarer fint å kjøre ifra det meste av BMWer og Saab Turbo ihvertfall...:D Det som uansett er så kjekt, er at venna dine vanligvis ikke har sjans til å holde følge med deg, er det som er det viktigste ! Da føler man seg nærmest som en konge. :hammer Siter -1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazda626v6euro Skrevet September 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 Må du kjøre pent da! hellothere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg