Gå til innhold

Hvite Blinkers på min 264

Ranger emnet

mmh

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en volvo 264 1983 modell, som er importert til Norge fra USA for noen år siden, og den har store støtfangere å de vil jeg gjerne bytte til sånne som er på de fleste andre volvoer fra 86 en gang eller noë. Spørsmålet er hvor jeg kan få tak i sånne bevart fine til foran og bak?

Mitt andre spørsmål er at denne volvoen er litt høyere på front skjermene enn 86 modellene ved der blinklysene foran sitter, så derfor lurte jeg på hvor jeg får tak i de side blinkerne der i helt hvit glass?

Også en annen ting, denne bilen her satt det i en VW diesel motor som jeg har byttet med en 4 sylindret turbo motor og det sitter en Garret turbo på den, som skal tåle 380Hk, er det orginal turboen til den type motor, trur det er en b21et jeg? Også siden bilen er diesel er det 1030 bøsing bakaksling på den da? ;)

Litt mer spørsmål enn akkurat bare hvite lys! hehe :D

Old Volvos Never Die, They Just Go Faster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nye støtfangara finner du på skroten, alle bila (Euro-bila) har dei nye støtfangarane fra 81->. Skal alltids vere mulig å finne noken strøkne.

Alle 240/260 blei vel levert med 1030 bakasling. Noken av dei aller nyaste (classic) blei levert med 1031 aksling om eg ikkje huska heilt feil.

Kvite blinklysglass fins og til bilar <-80. USA bilane hadde gamle fronten heilt fram til 86..

Og visst garret turboen er god for 380HK så er det i alle fall ikkje orginalturboen til B21ET...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk med Volvo eller Lysakerbil ang hvite blinkers.

Godt mulig at du har 1031 aksling, ble levert på alle turbo og en del diesel og varebiler før 86.

Ikke at du noen gang ville fått problemer med en 1030 heller.

Originalturboen til b21et heter Garret tb0303, og takler vel et sted mellom 220 og 250hk.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en forklaring over tlf på hvordan turbo det var (fordi jeg ikke hadde mulighet til og se selv). Han sa det var en Garret H A/R 60 og at det stod M etter 60 tallet og under M stod det 37, det sa ikke meg så mye, men skal prøve og skaffe et bilde av den! :)

Old Volvos Never Die, They Just Go Faster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er originalakselen som sitter på , så er det en 1031.

Alle 264 ble levert med 1031.

Ang. blinkers, så er det mulig at Volvo fremdeles kan skaffe de originale USA blinkersene til den "gamle" fronten.

Fikk nettopp fingrene i et sett med helt nye USA blinkere til min '79 264 USA mod.

124_2449b.jpg

Kan skaffe deg art. nummeret på disse, dersom du vil prøve å få tak i.

mvh,

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider