Gå til innhold

Ny Bil

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Kan ikke uttale meg spesifikt om Mustangen da det ikke er en bil jeg har noe forhold til, men generelt om begge pga alder:

Sjekk ALT! Legg vekt på rust/karosseri/skader, bremser, hjuloppheng, sikkerhet generelt. Sjekk nøye bak listverk og i kroker søla og saltet legger seg.

Caprice'n:

Prisen er vel grei hvis den er i ok stand, karosseri bør være bra da det pleier å være dyrere enn deler til disse bilene. Selvfølgelig, må man bytte "alt" under for å få den eu-godkjent, er jo ikke det billig. Det jeg har sett som pleier gå igjen på disse bilene, er blant andre ting:

-Rust i frontruteramme, lekker inn vann.

-Pga det over, sjekk fotbrønnene som ruster pga vannet over tid (Vått teppe)

-Rust i nedre bærearmer bak, har bytta flere på '77-88modeller.

-Bærekuler i forstilling (Overraskende mange har fortsatt originale bærekuler)

-Forstilling/foringer/bakstilling generelt. Ofte mye på kanten...

-Automatolja: Ikke for mørk/brun, og ikke lukte svidd - Overhaling står for tur...

-Rust i bakramme, selv om dette virker mer som et problem på G-body (Malibu, Cutlass, Regal, LeMans, osv)

Ellers er disse slagskipene normalt fine å kjøre, eller kan bli det etter litt fjærer/dempere/foringer...

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Du... hvorfor ikke heller kikke etter en cuda??

De to du nevner er jo bare litt sånn puke

Den ene er kjempediger,bruker bare masse bensin og ruster som bare f.....

mustangen blir jo nesten aldri noen fansibil.... har liten verdi selv om du legger enorme kr i slike biler.... å sekser da..... må bytte for/bakstilling, ++++ for å få godkjent den med V8....

så let etter en 70 cuda..... det er bilen sin det...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er lommeboka som bestemmer her.. ikke hue...

å bensinforbruket er ikke så gale... 240 bruker da 2 liter på mila...

og selv liker jeg begge de bilene, har kjørt Delta 88 en del, nesten samme bil som Capricen.. og er go å behaglig å kjøre... litt mer futt i Delta 88'en da.. siden den hadde 360hk :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du sett på mustangen? var den så bra som den ser ut på bildene'? har snust litt på noe slikt selv men synes denn var for langt unna til å dra å titte på . er allikevel litt nysgjerrig på hva en får for 20000

Originally posted by HemiCuda

driver å kikker på no amcars

en Caprice stasjonsvogn.. 1978 mod..

og... en 1978 Mustang... Mustangen er V6 da...

noe å samle på? Mustang

Caprice

Capricen virker grei egentli

noen tips om hva og kikke etter på disse to bilene?

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider