Gå til innhold

Accorden vil ikke starte. Hva kan være galt?

Ranger emnet

Islanwind

Anbefalte innlegg

I går skulle eg kjøre accorden inn i garasjen for å montere tåkelys.

Den starta først, så daua den når eg ga gass eller satt den i gir... Sånn drev den på lenge, og eg trudde kanskje at det var lite bensin.. Så eg fylte på, men den fortsatte.. Får så vidt start på den, men dauer med en gang.. Så vidt den gidder å starte, bilen bare står og rister.. Nå var batteriet nesten tomt, så eg har satt d på lading.. Må eg fylle på det med batterivann, eller kan eg bruke lunka vann?

Trenger virkelig hjelp til dette... Har oppkjøring om under to uker, og må ha bilen klar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kun bruke destillert vann. Det får du på bensinstasjoner. Skal ha vann til rett over battericellene. Kan desverre ikke hjelpe deg noemere, siden jeg har null peiling på Honda.

Surt dette dette siden du snart får lappen. Men her inne får du helt sikkert mere hjelp før uka er omme:)

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har været vært hos deg i det siste?? Har det vært like mye temperatur svingninger hos deg som her kan problemet ditt godt skyldes kondens! F. eks at det ligger vann dråper i tanken eller bensin filteret.

Er det lite vann på batteriet bør du bruke batterivann ja, eventuelt koke vanlig spring vann og la det kjøle seg litt før du heller det på, vitsen er at det skal være destilert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyll på litt kondens fjerner når du fyller bensin, lurt å ha full tank hvis bilen er lite i bruk. Er ikke sikker på hvordan tennings system det er på bilen din men du kan jo og sjekke rotor og fordeler lokk for fukt, eventulet sjekke at du har skikkelig gnist på pluggene, de kan faktisk bli ødelagt av mye tomgang og fise kjøringen på gårdstunet(forstod det slik at du ikke har fått lappen enda...)

Pris på batterivann er jeg ikke sikker på, men det er i all fall ikke no stor utgift!! Kokt vann funker like bra det altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Glemte fordelerlokk, coilledning og slike ting. Viss du f.eks har litt dårlig coilledning, så kan du få overledning når du belaster motor, det kan være en mulig forklaring på at bilen starter, men dør ut så snart du setter den i gir, og vil løyse den. Gjelder spesielt i dårligt vær. Hadde det problemet med min. Bilen fuska intenst når jeg pressa den, værst i fuktigt vær. Kjøpte ny coilledning, og problemet var ute av verden.

Nå er ikke jeg noe orakel når det gjelder bil, og tekniske spm, men kommer bare med forslag på hav jeg tror det kan være utifra egne erfaringer.

Beste er nok å spørre noen som har peiling på bil om de kan se nærmere på den.

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten få noen som kan mer enn meg, til å se på det viss eg ikke får det til i morgen...

Hadde vert kos å ha den klar til jeg får lappen

Originally posted by GT_rider

Ja. Glemte fordelerlokk, coilledning og slike ting. Viss du f.eks har litt dårlig coilledning, så kan du få overledning når du belaster motor, det kan være en mulig forklaring på at bilen starter, men dør ut så snart du setter den i gir, og vil løyse den. Gjelder spesielt i dårligt vær. Hadde det problemet med min. Bilen fuska intenst når jeg pressa den, værst i fuktigt vær. Kjøpte ny coilledning, og problemet var ute av verden.

Nå er ikke jeg noe orakel når det gjelder bil, og tekniske spm, men kommer bare med forslag på hav jeg tror det kan være utifra egne erfaringer.

Beste er nok å spørre noen som har peiling på bil om de kan se nærmere på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider