Gå til innhold

håndbrekk, takluke+++

Ranger emnet

matsremi

Anbefalte innlegg

Der var tiden for en service kommet igjen.. må vel ta unna endel småfeil før de går meg helt på nervene!

Har et par spm. ang diverse Audi 80 saker (type 89, quattro).

1. Har fått med meg at det er standard at håndbrekket ikke funker på 80, noen som vet om det finnes et rep. kit for bramsekalypterne bak, evt. hva jeg trenger for å fikse det? eller må jeg rett og slett kjøpe nye kalyptre på begge sider?

2. Noen som vet hvordan man skal gjøre det for å demontere takluka? (manuell). Har slark i løftemekanismen på høyre side slik at luka ligger lengre ned der og skaper en glipp når luka er lukket.

3. Til slutt lurer jeg på om noen vet hvor/hvordan jeg kan få tak i en bakpotte til denne jævla bilen, (ikke orginal) Bilen er en Audi 80 2.0E 16v, Altså 4 sylindra quattro. Det er samme bakpotte på denne som på audi 90 2.3/2.3 20v ettersom jeg har fått med meg... passa værtfall med ei orginal 90 2.3 20v potte! Uansett, jeg finner ikke noen som leverer noe litt grommere en orginal bakpotte til disse bilene!

Tar imot alle svar med takk :D

Mvh. Mats Remi Nordheim

96' Audi A6 2,5TDI Quattro

05' Chevrolet Cargo Van 5,3 AWD (arbeidsbil)

ex 04' Chevrolet Astro AWD 4,3 (arbeidsbil)

ex 91' Audi 80 Quattro 2.0E 16v

ex 00' Hyundai H-1 4wd (arbeidsbil)

ex 89' Corrado G60

ex 85' Toyota Carina II combi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2

For å demotere takluken må du ned med taktrekket. Må vel fjerna alle plastdeksler som er på stolpene. Taktrekket er bare limt fast i taket så her må du være litt forsiktig når du prøver å få av trekket. Elles så blir det bare å hekte av dreningsslangene og skru ut skruene som holder takluken delen til taket. Alt kommer i en hel bit. Ikke så vanskelig jobb.

Ps: hvis du ønsker elektrisksoltak til din Audi, så ha jeg et komplett liggene.(motor,brytere,ledningsnett,rele og selve soltaket+taktrekk.) Ganske enkel installasjon i grunn og selges meget rimeligt!

1

Hvis det viser seg at du må ha nye calipere bak, så har jeg et par (v+h) som fungere 100%, tilslags også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

Skal ta å rydde litt på lageret på jobb denne uka så skal jeg begynne å demontere bilen, skal vurdere det med el-takluka og kalypterne! Har du noen prisantydning på ting eller?

Og ellers, har du noe annet stasj liggende?

96' Audi A6 2,5TDI Quattro

05' Chevrolet Cargo Van 5,3 AWD (arbeidsbil)

ex 04' Chevrolet Astro AWD 4,3 (arbeidsbil)

ex 91' Audi 80 Quattro 2.0E 16v

ex 00' Hyundai H-1 4wd (arbeidsbil)

ex 89' Corrado G60

ex 85' Toyota Carina II combi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by matsremi

Takker!

Skal ta å rydde litt på lageret på jobb denne uka så skal jeg begynne å demontere bilen, skal vurdere det med el-takluka og kalypterne! Har du noen prisantydning på ting eller?

Og ellers, har du noe annet stasj liggende?

PM er sendt til deg, hvis du lurte på hvorfor du ikke har fått svar enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndbrekket er noe dritt på disse bilene. Har ikke lykkes i å finne rep-sett til calipperne, har måttet bite i det sure eplet og kjøpe nye. 1600 pr. stk

Jeg kjøper ikke brukte bremsedeler, da det er uvisst hvor lenge delene holder.

Når det gjelder eksos-potte tror jeg S2 potta skal passe, den har litt tøffere lyd hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problemet på min Audi 80 (90 mod), men må man ut med luka for å stramme dette altså. På min Golf II var det meget enkelt å justere manuell luke, men på Audien vet jeg ikke - har hatt den i nøyaktig 24 timer og har ikke fått kloa i en rephåndbok ennå..

Mvh

TomR

---------------------------------------------------------------------------------

2. Noen som vet hvordan man skal gjøre det for å demontere takluka? (manuell). Har slark i løftemekanismen på høyre side slik at luka ligger lengre ned der og skaper en glipp når luka er lukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider