Gå til innhold

Gti Bak-aksling

Ranger emnet


Dirty

Anbefalte innlegg

Originally posted by Dirty

Er Gti 8v, og Gti G60 bak-akslingene like? hva er forskjellen?

Hva menes med krengningsstag i gti bakakslingen?

 

eneste forskjellen er at vist det er en gti bak-aksling uten abs så har den ikke hullet til og feste abs sensoren der... ellers er de like ja,

har du lyst har du lov!!

 

uten bil :(

s3 2000 mod solgt

golf gti g60 turbo som ble lakket gull i 1997!! :) SOLGT!

golf 1 16v solgt 1997

og en riskoker... :( HØGGES!!

golf rally prosjekt solgt :scared

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... for det første så er det kun en aksling hvis det er en syncro med trekk på bakhjulene.

 

Er det en vanlig fwd så kalles det bakstilling. For det andre har 16v bakstillingen iallefall brakett til bremseavlastningsventil siden den har skiver og ikke tromler bak.. Dette har sannsynligvis også den til gti med skiver bak. inne denne bakstillingen er det også et stag i stål til å stive av med. dette er et stab.stag bak.

 

kan ikke si så mye om g60, siden jeg har skrudd lite på disse bilene, men det er det andre som kan....

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som speedwell sier så kom det 2 forskjellige type størrelser på stemplene i camiperene...

 

Forskjellen ligger også i hvordan håndbrekk vaieren er festet. De etter 88 er samme som på golf 3 gti. Så viss du har en tidlig gti og bytter til disse nyere calipere så må du bytte en vaier eller noe for å få håndbrekket til..

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by golf gti16v

hmmm... for det første så er det kun en aksling hvis det er en syncro med trekk på bakhjulene.

 

Er det en vanlig fwd så kalles det bakstilling. For det andre har 16v bakstillingen iallefall brakett til bremseavlastningsventil siden den har skiver og ikke tromler bak.. Dette har sannsynligvis også den til gti med skiver bak. inne denne bakstillingen er det også et stag i stål til å stive av med. dette er et stab.stag bak.

 

kan ikke si så mye om g60, siden jeg har skrudd lite på disse bilene, men det er det andre som kan....

 

her har du spørsmålet en gang til :) Er Gti 8v, og Gti G60 bak-akslingene like? hva er forskjellen?

Hva menes med krengningsstag i gti bakakslingen?

 

lest det nå?

 

det vil se at ja de er helt like ikke noe som er forandret fra 8v til g60 på "bakstilling" som du kaller det.. doh

har du lyst har du lov!!

 

uten bil :(

s3 2000 mod solgt

golf gti g60 turbo som ble lakket gull i 1997!! :) SOLGT!

golf 1 16v solgt 1997

og en riskoker... :( HØGGES!!

golf rally prosjekt solgt :scared

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dirty

takker for svar. så hvis jeg skal hive inn en g60 maskin så trenger jeg ikke bytte bak-aksling?

 

nope.. går helt greit så lenge du har fra en gti :)

har du lyst har du lov!!

 

uten bil :(

s3 2000 mod solgt

golf gti g60 turbo som ble lakket gull i 1997!! :) SOLGT!

golf 1 16v solgt 1997

og en riskoker... :( HØGGES!!

golf rally prosjekt solgt :scared

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, for å ta dette på nytt så er en aksel et stag mellom girkasse og hjul ett sted som driver hjulet... siden vanlig golf er fremhjulsdrevet, så er det kun to akslinger her, nemlig høyre og venstre drivaksel foran...

 

det du snakker om er ei bakstilling.... Sånn hovedsaklig så er denne lik på hovedfestene til alle golf 2... 1,3 til g60, med mindre variasjoner til stor/liten trommelbrems og stor/liten skivebrems...

 

Største forskjellen er braketten til bremseavlastningsventilen som er på bakstillingen til de med skivebrems og ikke med trommelbrems.

 

Krengingstaget til gti er som allerede sagt et stag som er festet inni hovedbjelken i bakstillingen for å stive den opp. Du kan se dette hvis du kikker inn i hovedbjelken, da denne er formet som en U..

 

Håper dette hjalp mer :)

 

correct me if I'm wrong, men mener dette skulle dekke alt.. :) natta :)

 

Men som sagt så er det store variasjoner i bremsene som er festet på bakstillingen, men bakstillingen har i hovedsak kun noen få varianter ( ser bort fra wire og klips fester) nemlig: med og uten bremseavlastningsventil og med og uten krengningsstag (stab.stag)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dirty

ok takker for svar, har nemlig en 1.8 gl som jeg driver å setter på en gti 8v bak aksling, men powerflex foringer. når dette er satt på er det bare plug & play med å skjøte bremse rørene? og så kjør?

vist det er en 1,8 gl du har så må du ha avlastings ventilen fra en gti også på og ellers vil du få alt for mye trøkk på bremsene bak.. ellers skal det være plug & play... :)

har du lyst har du lov!!

 

uten bil :(

s3 2000 mod solgt

golf gti g60 turbo som ble lakket gull i 1997!! :) SOLGT!

golf 1 16v solgt 1997

og en riskoker... :( HØGGES!!

golf rally prosjekt solgt :scared

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gir deg ikke med denne akslingen din du :)

Her ser du iallefall et bilde av min bakstilling etter jeg var ferdig med den.... mengler ett rør som jeg kan se.. Dette er den bakstillingen med skivebremser og bremseavlastningsventil (den oppe til høyre som det går ett bremserør ut ifra).

 

Har du derimot trommelbrems og ikke b.a.v, så ligger slangene ganske så forskjellig, men der er de enda simplere å sette på... står braketter på bakstillingen der slangene skjøtes inn til rør.

 

u3cj7

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår