Gå til innhold

Startproblem (16v gti. når den er kald)

Ranger emnet

themsen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har lenge nå prøvd og finne ut hva som er galt med startvanskene når motoren er kald. Men en gang jeg vrir om nøkkelen, så starter den å går i 2-3 sek(2000-3000rpm), før den stopper igjen. Dersom jeg prøver lenge, og enda lengre så starter den etterhvert. Jeg kan ikke holde noe gas på den, da stopper den med en gang. Men når motoren er varm/halv varm, så starter bilen og går som en klokke. Kan det være bensinpumpen som er dårlig? Jeg hører at den starter men den stopper igjen noen sekunder etter at jeg har skrudd på tenningen. Men den må jo virke litt, ettersom jeg kan kjøre med bilen og alt virker greit når bare den er varm? Men det kan jo hende at det er fordi den ikke gir nok bensin når bilen er kald? Noen som har peiling på dette, er veldig irriterende når det ikke fungerer som det skal. Tar jo snart knekken på starteren hvis det forsetter slik.

Håper på litt hjelp her folkens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen starter altså med engang du vrir om nøkkelen og går opp til "choke" turtallet" , for så å stoppe? .

Min 16V gjør egentlig det samme, når jeg starter den når den er kald så går den opp på choke turtallet og så detter den ned til normalt turtall, men ofte litt for lavt , men da bare kompenserer jeg med å gi litt gass, så jeg har egentlig ikke noen problemer med det, men som du sier så funket ikke det hos deg.

Jeg ble fortalt at dette kunne være pga. at tomgangsregulatoren hadde grogget seg til (skjitten), så jeg tok den av og gjorde den ren men opplevde ikke noen vesentlig bedring av problemet.

Kan jo tenkes at en rengjøring av tomgangsregulatoren (hvis det nå var det den hette) kunne være løsningen på ditt problem?. Er jo fort gjort å ta den av å gjøre den ren, så da kunne du hvertfall eliminert den bort.. ligger noen bilder av den på "tråden om golfen min" mener jeg.. hvis du skulle lure på hva det egentlig var snakk om :)

Good luck

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å bytt varmkjøringsregulatorn.

Hadde et lignende greie på 16v`n min, gikk ikke ann å starte bilen nesten når den var kald men med en gang det var litt varme i blokka så gikk den som normalt.

Hadde den inne på verksted å de mente det var alt mulig annet. Prøv helst å få tak i denne brukt siden den er svindyr ny :( (du finner denne delen på noen audier også ;) )

[ ] VW Golf2 Gti 16v 87 mod

[x] VW Golf2 CL 1,6l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har desverre ikke noe bilde av hvor den sitter, men vis du står og ser ned på motoren, se ned på høyre side. Det går 2 bensin slanger ned til en liten firkanta metall boks som sitter montert på blokka. Det går også ei ledning inn på denne.

Den sitter fast skrudd med 2 umbraco skruer vis jeg hugser rett.

Delenummeret på denne er: 035 133 403 G (går uti fra at det er kr du har)

Noen biler du finner den på:

Audi 100/avant 83-84 mod

Audi 100/avant 87-88 mod

Audi coupe 81-87 mod

scirocco/corrado 84-92 mod

------"------- 89-95 mod

håper du får orden på det :) jeg veit hvor irriterende det er

Lykke til :cool:

[ ] VW Golf2 Gti 16v 87 mod

[x] VW Golf2 CL 1,6l

Lenke til kommentar
Del på andre sider