Gå til innhold

Startvansker

Ranger emnet


nnnneh

Anbefalte innlegg

Eg slite som faen med å få start på motoren min no for tida. Så lenge den er kald/lunken må eg kjøre den på starteren i evigheter (10-20sek) før den starta, når den e nettopp stoppa må den fortsatt kinnast en del sekunda men fortsatt i lengste laget. Når den først starta går den som ei klokke.. rart..

 

Motoren e en '97 B230FK (innsprøytning og lavtrykksturbo, med K&N filter og JT 3")

 

Ka kan eg prøve for å få den til å starte litt lettare? Har tenkt å kjøre gjennom en tank med kondensfjerner og skifte plugga, men bensinstasjonane her i området selge jo berre røyk og daglegvarer :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

skjekk hvordna kaldstart systemet ditt har det for tiden ;) kan være litt problemer hvis kaldstartsdysa ikke funker skikkelig vil jeg tro

 

Og hvordan skal det fungere? Hater denne motoren (neida, den var verdt hver en jævla krone men liker ikke all elektronikken :D )

 

Så vidt jeg veit er det bare 4 dyser.. tror ikke det er no kaldstartdyse noen plass.. med mindre den er godt skjult da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by locked

Eg slite som faen med å få start på motoren min no for tida. Så lenge den er kald/lunken må eg kjøre den på starteren i evigheter (10-20sek) før den starta, når den e nettopp stoppa må den fortsatt kinnast en del sekunda men fortsatt i lengste laget. Når den først starta går den som ei klokke.. rart..

 

Motoren e en '97 B230FK (innsprøytning og lavtrykksturbo, med K&N filter og JT 3")

 

Ka kan eg prøve for å få den til å starte litt lettare? Har tenkt å kjøre gjennom en tank med kondensfjerner og skifte plugga, men bensinstasjonane her i området selge jo berre røyk og daglegvarer :mad:

 

 

Ta å bytt plugger, oljefilter + olje.

bensin filter.

 

også stryker du hånden over motoren og sier: vær non snille hester nå. så skal vi leke litt :)

 

Lykke til

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Texascom

 

Det skal det tåle ja! Mange har vanninnsprøytning for å få bedre kjøling!

 

Vann-innsprøytning er jo bak filteret.

Om filteret blir vått, får kanskje motoren pustebesvær.. (spørs på hvilke materiale filteret er laget av).

 

Mitt filter er feks laget av rustfritt stål, som da gjøra t det kan bli vått. Jeg har det montert rett bak grillen, så den får masse med godluft :p

 

et papirfilter, vil kanskje ikke sleppe igjennom noe særlig med luft, om det blir vått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, sånn bortsett fra at bensinpumpa mi (den under bilen, ikkje den i tanken) ikkje høres spesielt fresh ut så har eg funne ut at om eg skrur av og på tenninga (mangen ganga) slik at bensinpumpa går nesten konstant i ca et halvt minutt til sammen så starta motoren _en del_ lettare..

 

kan nesten virke som at bensinpumpa må gå seg varm, eller at den ikkje greie å bygge opp skikkelig trykk. Men motoren går bra da, og drar jevnt helt til turtallsperra så den får nok bensin då. men akkurat når eg skal starte slite den voldsomt.. (ja, har bra batteri.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, har 2-3 motorvarmere liggende i bagasjerommet :-p

 

vel.. den pumpa er dyr da. bcb selger nyoverhalt for 1200kr ellerno.. Trykkregulatoren, sitter den før eller etter fuelrail'en?

 

er litt irritert nå, men om jeg kortslutter releet til bensinpumpen slik at jeg kan tvangskjøre bensinpumpa uten at motoren går så kan jeg kjøre den i 30sek og da starter motoren nesten med den gang.. selv når det er kaldt så det er ihvertfall noe problemer med bensintilførselen.

 

pumpa lager jo masse rare lyder så tror jeg må bytte den. eller ihvertfall ha med en i reserve.. (går an å bytte den langs veien om man virkelig går inn for det..)

 

lyden i pumpa gir meg anelser om at den har mye luft å jobbe med. skal dette vere et vedvarende problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaldstartdysen står under innsuget.

Har du skiftet til en bensintank som er beregnet på innsprøytning? Hvis ikke kan den suge inn litt luft i slangen når det er lite bensin (under halv tank)

 

Det har vært kjekt med en bensintrykksmåler og sett om den får riktig trykk hele tiden, når den ikke starter.

Prøv og måle spenningen som kommer til bensinpumpen.

Kanskje slanger/filter holder på og bli tett.

 

Trykkregulatoren sitter på fremkant av fuelrailen. Det går en liten vakum/trykk slange fra innsuget og til den. Så går det en returslange fra den til tanken.

VOLVO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår