nnnneh Skrevet Januar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2005 Eg slite som faen med å få start på motoren min no for tida. Så lenge den er kald/lunken må eg kjøre den på starteren i evigheter (10-20sek) før den starta, når den e nettopp stoppa må den fortsatt kinnast en del sekunda men fortsatt i lengste laget. Når den først starta går den som ei klokke.. rart.. Motoren e en '97 B230FK (innsprøytning og lavtrykksturbo, med K&N filter og JT 3") Ka kan eg prøve for å få den til å starte litt lettare? Har tenkt å kjøre gjennom en tank med kondensfjerner og skifte plugga, men bensinstasjonane her i området selge jo berre røyk og daglegvarer :mad: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 Skrevet Januar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2005 det kan hende at du har fått litt vann inn i k&N filteret, eller så kan det være injection som føkker fordi det er for kalt og fuktig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Januar 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2005 har sikkert regnet noen dråper ned på filteret, men såpass bør det vel tåle? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Januar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2005 skjekk hvordna kaldstart systemet ditt har det for tiden ;) kan være litt problemer hvis kaldstartsdysa ikke funker skikkelig vil jeg tro Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Januar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2005 Originally posted by locked har sikkert regnet noen dråper ned på filteret, men såpass bør det vel tåle? Det skal det tåle ja! Mange har vanninnsprøytning for å få bedre kjøling! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Januar 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2005 Originally posted by Mambo skjekk hvordna kaldstart systemet ditt har det for tiden ;) kan være litt problemer hvis kaldstartsdysa ikke funker skikkelig vil jeg tro Og hvordan skal det fungere? Hater denne motoren (neida, den var verdt hver en jævla krone men liker ikke all elektronikken :D ) Så vidt jeg veit er det bare 4 dyser.. tror ikke det er no kaldstartdyse noen plass.. med mindre den er godt skjult da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2005 Originally posted by locked Eg slite som faen med å få start på motoren min no for tida. Så lenge den er kald/lunken må eg kjøre den på starteren i evigheter (10-20sek) før den starta, når den e nettopp stoppa må den fortsatt kinnast en del sekunda men fortsatt i lengste laget. Når den først starta går den som ei klokke.. rart.. Motoren e en '97 B230FK (innsprøytning og lavtrykksturbo, med K&N filter og JT 3") Ka kan eg prøve for å få den til å starte litt lettare? Har tenkt å kjøre gjennom en tank med kondensfjerner og skifte plugga, men bensinstasjonane her i området selge jo berre røyk og daglegvarer :mad: Ta å bytt plugger, oljefilter + olje. bensin filter. også stryker du hånden over motoren og sier: vær non snille hester nå. så skal vi leke litt :) Lykke til Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Januar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2005 veit bare at det henter innsprøyningssystemer har et choke system. har dessverre ikke all kunnskap om den motoren der :( Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Originally posted by Texascom Det skal det tåle ja! Mange har vanninnsprøytning for å få bedre kjøling! Vann-innsprøytning er jo bak filteret. Om filteret blir vått, får kanskje motoren pustebesvær.. (spørs på hvilke materiale filteret er laget av). Mitt filter er feks laget av rustfritt stål, som da gjøra t det kan bli vått. Jeg har det montert rett bak grillen, så den får masse med godluft :p et papirfilter, vil kanskje ikke sleppe igjennom noe særlig med luft, om det blir vått. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Januar 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 skifta plugger i dag da, uten at det hjalp noe særlig.. den dro litt bedre etter at jeg fjerna de gamle pluggene (orginale volvoplugger.. sikkert stått der siden '97 og gått 160000km..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Januar 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 vel, sånn bortsett fra at bensinpumpa mi (den under bilen, ikkje den i tanken) ikkje høres spesielt fresh ut så har eg funne ut at om eg skrur av og på tenninga (mangen ganga) slik at bensinpumpa går nesten konstant i ca et halvt minutt til sammen så starta motoren _en del_ lettare.. kan nesten virke som at bensinpumpa må gå seg varm, eller at den ikkje greie å bygge opp skikkelig trykk. Men motoren går bra da, og drar jevnt helt til turtallsperra så den får nok bensin då. men akkurat når eg skal starte slite den voldsomt.. (ja, har bra batteri.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Januar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 trykkregulatoren da, eller pumpa? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 ta å skift pumpa da vel. eller trykkregulatoren. har du motorvarmer? Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Januar 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 ja, har 2-3 motorvarmere liggende i bagasjerommet :-p vel.. den pumpa er dyr da. bcb selger nyoverhalt for 1200kr ellerno.. Trykkregulatoren, sitter den før eller etter fuelrail'en? er litt irritert nå, men om jeg kortslutter releet til bensinpumpen slik at jeg kan tvangskjøre bensinpumpa uten at motoren går så kan jeg kjøre den i 30sek og da starter motoren nesten med den gang.. selv når det er kaldt så det er ihvertfall noe problemer med bensintilførselen. pumpa lager jo masse rare lyder så tror jeg må bytte den. eller ihvertfall ha med en i reserve.. (går an å bytte den langs veien om man virkelig går inn for det..) lyden i pumpa gir meg anelser om at den har mye luft å jobbe med. skal dette vere et vedvarende problem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Januar 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2005 Kaldstartdysen står under innsuget. Har du skiftet til en bensintank som er beregnet på innsprøytning? Hvis ikke kan den suge inn litt luft i slangen når det er lite bensin (under halv tank) Det har vært kjekt med en bensintrykksmåler og sett om den får riktig trykk hele tiden, når den ikke starter. Prøv og måle spenningen som kommer til bensinpumpen. Kanskje slanger/filter holder på og bli tett. Trykkregulatoren sitter på fremkant av fuelrailen. Det går en liten vakum/trykk slange fra innsuget og til den. Så går det en returslange fra den til tanken. Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.