Gå til innhold

Forskjellen på GTX og GTR

Ranger emnet


Rieger

Anbefalte innlegg

Letet litt og søkte noen, men har det litt travelt så jeg fant ikke noe.

 

Men hvilke forskjeller er det? Eneste jeg vet om er forskjellig framfanger og interiør. Passer deler stort sett over hverandre?

Er motor/gir likt?

Kjøreegenskaper?

 

Vurderer en 90mod GTX. Har det kommet noe store endringer i årene rett etter??

 

Edit: hvordan er forsikring på disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gtr har større turbo, intercooler,ventiler,veiv,bunnpanne, stivere foringer,større bremser, insprut system, clutch, bærebru osv osv

 

masse deler passer på både gtx og gtr men mye er forskjelig, kan ikke skrive alt som passer og ikke passer

 

 

kjøreegenskaper helt værst synes jeg, ble aldri frakjørt på svingete vei eller snø føre med min gtx

 

 

masse deler passer på både gtx og gtr men mye er forskjelig, kan ikke skrive alt som passer og ikke passer

 

 

girkassen er også anderledes men passer omhverandre(bolt on)

 

 

siste gtx kom med annen veiv med større kilespor

 

 

alt fra 5 lapper til 25 lapper spørs hvem som er eier;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rieger

Jepp, får ringe litt i morgen..

 

Hvor driftsikker er disse bilene egentlig?? Trenger en bil som fungerer uten problemer egentlig, pga at jeg er så avhengig av bil..

 

Hei, jeg hadde en 323 GTX for ca. 2 år siden, hadde aldri noen problemer med denne. Startet alltid, uansett vær og temperatur, og den tok meg alltid dit jeg ville. (F.eks oppover en bratt, ubrøytet fjellvei i mye nysnø.) Savner den bilen faktisk.

Så; Løp og kjøp! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket på Gjensidige sine sider nå, kom på 7500,- med delkasko. Det er jo helt ok egentlig. Finner vel ikke noe annet med 200hk og 4x4 som har like lav forsikring.

 

Hva er orginaleffekten på en GTX?

Tenkte jeg skulle se på denne: 90mod GTX

 

Noen som kjennskap til den? Vet hvem bøtta er, men har aldri sett ham i denne bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mighty

Jeg betaler 9000, da er den registrert som GT-R pga postbanken ikke hadde GT-X.

 

hva med denne da?

 

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=632127

 

Har sett på den også, men tror den blir i dyreste laget i forhold til hvor mye jeg hadde tenkt å bruke..

 

Men hvis du vil ta en E30 325i i innbytte så kan det jo være aktuelt. PM meg dersom det er aktuelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår