Gå til innhold

Har kjøpt en litt spesiell volvo (ikke 240)

Ranger emnet


[-PaRtY-]

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by [-PaRtY-]

Jeg fikk med felgene på en bil jeg kjøpte en gang. For og bredde felgene kan dem spennes opp i en dreiebenk og kappe felgen. For så og lage en runding(rør) av en stålpate på samme diameter som felgen og sveise det sammen igjen. Eller noe i den dur. Vanskelig og få det bra og balansert vil jeg tro.

 

Hmm... Kanskje det går an og flytte over senteret fra 66in til en 240 felg for og få litt større felger!?!?

 

Men først må jeg finne en måte og senke kjærra forran..:rolleyes:

 

Det er nok betraktlig lettere og bedre den ideen jeg nevnte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DL66 er fet :)

Husker første gang jeg så en slik, når jeg var i Torshov på besøk hos søsteren min. Det er en del år siden, blir vel en 8-9 år nå.

 

Den var orange og stod inngjerdet i en gårdsplass.. "feit kjerre", tenkte jeg. Tok en stund før jeg fant ut hvilken bil det var, siden den var såpass sjelden og spesiell.

 

Jeg tror nok den spacers idèen er best for å bytte felger.

Jeg kunne selv tenkt meg DL66 med feite felger, takvinge, etc. skikkelig pimp-mobile..

 

Hva veier kjerren forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Nederlandsk superbørse som hayabuza sier. hehe. De hadde Nederlandsk Mesterskap i rygging. Første året stilte bare et par DAFer. De grusa alt som var. Året etter var det kun DAF som stilte ;) Så du kan sikkert glatt selge den nedi der om du vil bli kvitt den :D

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by locked

et meeget viktig spørsmål....:

 

i hvilken ende trekker (hold på å si spinner, men 1.1liter?) denne? bør vere RWD bil viss ikke er det ikke noe å satse på..

 

Den har rwd:

 

In 1972, Volvo purchased one-third of the then DAF Car BV in the Netherlands and thus established itself in the small car segment where it had not previously been represented. In the mid-1970s, additional holdings in DAF Car BV were purchased and the company was re-organised to create Volvo Car BV.

 

The first car from Volvo Car BV to bear the Volvo name was the Volvo 66. This was a development of the previous DAF 66 model.

 

The Volvo 66 was available in two versions, a 2-door saloon and a 3-door estate. These cars had rear-wheel drive and an automatic gearbox in the form of continuously variable transmission, CVT.

 

 

 

Technical facts:

 

Prod. years: 1975-85

Prod. volume: 106,137

Body style: 2-door saloon 3-door estate

Engine: 4-cylinder, in-line OHV, 1,109 cc, 47 bhp, or 1,289 cc, 57 bhp.

Transmission: Automatic, continuously variable CVT.

Brakes: Hydraulic, disc brakes at the front and drums at the rear.

Dimensions: Overall length 390 cm/153.5", wheelbase 225 cm/88.6".

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by [-PaRtY-]

Dette er en Volvo 66 (daf). 1,1L variatordrift. Går like fort bakover som fremmover.

volvo66.jpg

 

Tenkte og få skilter på den og bruke den til bilstereobil:D

 

er nok bladfjører som det står oppi tråden her,som på bobla.. du kan jo kjøpe en dings til bobla som skal sveises inn i forstillinga,med en justerings-skrue..funker fett.. en kompis har det på bobla si..senker vel 15-20cm :D

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by [-PaRtY-]

Dette er en Volvo 66 (daf). 1,1L variatordrift. Går like fort bakover som fremmover.

volvo66.jpg

 

Tenkte og få skilter på den og bruke den til bilstereobil:D

 

brodern har hatt en slik 74mod (om jeg husker riktig), så jeg har en slik motor liggende pluss bakluke, felger, hjulkapsler frontlykter grilldel rundt frontlyktene og noen ruter (bakrutene, og trekantrutene) har sikkert noe mer liggende hvis jeg sjekker og hvis du er interessert:D

 

jeg satt på bordern min på glattkjøring med en slik bil (er noen år siden da, han hadde nylig fått lappen) og pga variatordriften måtte han ha ca 10km/t mer enn de andre på banen for å få samme utslag...

 

å det er sant at den kan kjøre like fort fram som bak, kom opp i ca 80km/t i revers:D det var skummelt, pga man måtte holde rattet bra rett....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vomaz

 

brodern har hatt en slik 74mod (om jeg husker riktig), så jeg har en slik motor liggende pluss bakluke, felger, hjulkapsler frontlykter grilldel rundt frontlyktene og noen ruter (bakrutene, og trekantrutene) har sikkert noe mer liggende hvis jeg sjekker og hvis du er interessert:D

 

jeg satt på bordern min på glattkjøring med en slik bil (er noen år siden da, han hadde nylig fått lappen) og pga variatordriften måtte han ha ca 10km/t mer enn de andre på banen for å få samme utslag...

 

å det er sant at den kan kjøre like fort fram som bak, kom opp i ca 80km/t i revers:D det var skummelt, pga man måtte holde rattet bra rett....;)

 

Deler er bra og ha! Kanskje jeg tar kontakten gang i fremtiden. Forrige eier på denne rygget i ca. 80... da sluttet speedon og funke.

 

Det er bladfjærer bak på bilen, men forran har jeg ikke funnet noe ennå. Har ikke sett så nøye etter, men jeg tror ikke at det et torsions (staving?!) fjærer på den. Det jeg tror er at fjæren er inne i demperen, på en måte som på mc-dempere... Skal se nærmere på det i nærmeste fremtid. kanskje ta noen bilder til av skjønnheten..hehe.

Det må prioriteres litt for jeg har en par 242er som står og skriker etter og fixes på... Men 66ien SKAL på veien til sommers:D Den ene 242en får vente til neste år.

VOLVO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by [-PaRtY-]

Dette er en Volvo 66 (daf). 1,1L variatordrift. Går like fort bakover som fremmover.

Tenkte og få skilter på den og bruke den til bilstereobil:D

 

 

Dette er ganske utrolig, men en sånn var parkert på tunet der jeg var på nyttårsfest. Den var gusjegrønn, og hadde skilt. Kjørt av en kvinnelig student..

Må si jeg sperret øynene opp når jeg så den :)

Kanskje den er til salgs for en billig penge? Jenter er jo ikke de smarteste mhs til bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by [-PaRtY-]

Det er bladfjærer bak på bilen, men forran har jeg ikke funnet noe ennå. Har ikke sett så nøye etter, men jeg tror ikke at det et torsions (staving?!) fjærer på den. Det jeg tror er at fjæren er inne i demperen, på en måte som på mc-dempere...

det er nok torsions i fronten på den... var det iallefall på den "vi" hadde.. den var forresten gusjegrønn farge oxo:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår