Gå til innhold

Filter....Montering osv.....

Ranger emnet


fred_stian

Anbefalte innlegg

Kjøpt meg kon filter fra torshov nu her om da'n.... Ikke for å få mer hk men lyd!! :)

 

Og når jeg sux i stort z d som har med motor å gjøre har jeg noen spørsmål..... :cool:

Montering..... Noen som har noen gode tips?!

Veit det skal bytte ut filterboxen nederst til venstre... Men leste en del her og fant ut at man måtte tette igjen en slange.... HVEM?!

Husker ikke hva den hette men, hvem slange er det? Hvordan finner jeg den??

 

Skal legge ut bilde av hood'en seinere så blir d sikkert lettere å vise/forklare...... :op

 

Bilen er da en 1.3L ikke no 1.8 eller gti her i går''n nei! hehehe...;)

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye ga du for filteret ? Er keen på et sånt jeg også.. Men hvordan fungerer det egentlig, er det slik at det kun kommer lyd avhegig av hvor fort du kjører ,, eller kommer det fet lyd når du står på tomgang og gir gass ??? Jeg har da 1.8 injection

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vil vel tro det er en 1,3 med mono-point innsprøytning..... X-flow topp og greier :)

Forvarmer slangen kan du bare fjerne fra dekselet rundt eksosen, men vær klar over at den kan fryse i innsuget/innsprøytningen da luft her vil bli utsatt for undertrykk og derfor kjølt ned.... ellers er det bare å fjerne boksen og feste på til luftmengde måleren din......

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjører med filter???

Altså noen som har prøvd det, og veit at noe fungerer?!

Peeeek på bildene! :D Hva skal tettes igjen osv? :)

Klar for å få på filteret i dag....... HJEEELP! :cocain:

 

 

Betalte vel 250kr eller no i den duren... Torshov på strømmen,men de hadde få igjen.........

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hallo da fred stian.... sa jo hva du skal tette igjen... den sølvfarga slangen som går bort til varmedekselet over eksosmanifoilen......

 

Men tror du vil få mer lyd med å sette i et K/N innsatnsfilter (trimfilter som passer i org.boksen din.) for så å bore fullt av hull i den underste delen av boksen... vel og merke hull med diameter 3-4cm eller noe sånn.... Velkjent å gjøre dette blandt gti folka..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen slanger som trenger å tettes, kun forvarmingsslangen som det er praktisk å fjerne slik at den ikke går i noe... Ville fortsatt valgt løsningen med drillet luft filterboks hvis jeg var han... finnes for mange filter som henger og dingler etter halvveise løsninger med å feste de...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men

den kan fryse i innsuget/innsprøytningen
derfor lurer jeg på om noen kjører rundt med sånn filter nå? Kon altså.. For å har jeg jo på en måte kjøpt d da! ;) og gidder ikke kaste d akkurat...... Så på skal det nok, men VIL det fryse eller kan det kanskje hende at det skjer en gang i løpet av 10 vintre?!

For ekke værre enn at jeg venter til våren.... Evt. om noen har gode tips om hvordan gjøre så d ikke fryser.....?

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fest på filteret og prøv... det fryser ikke hele tiden, men vil nok kunne oppleve det av og til spes når det er et par pluss grader og fuktig faktisk... Men det kan også være at det aldri kommer til å fryse... prøving og feiling som resten av oss her :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by golf gti16v

Tja, vil vel tro det er en 1,3 med mono-point innsprøytning..... X-flow topp og greier :)

Forvarmer slangen kan du bare fjerne fra dekselet rundt eksosen, men vær klar over at den kan fryse i innsuget/innsprøytningen da luft her vil bli utsatt for undertrykk og derfor kjølt ned.... ellers er det bare å fjerne boksen og feste på til luftmengde måleren din......

 

Hvis du ser nøyere etter på bilde har den faktisk 4 dyser. Tipper dette er en NZ motor som også er å finne i Polo.

 

Hadde selv NZ motor i min Polo med PiperX konfilter. Ga INGEN forskjell i hverken effekt eller lyd. Eneste er at det er vanskelig å feste luftmengedemåleren med konfilter. Resultatet av dette er ødelagt luftmengdemåler. Koster bare 3800,- hos møller (gjorde det i '99 ivhertfall). Luftmengemåleren blir her holdt fast med luftfilterboksen og er veldig følsom for vibrasjoner. Bruk heller pengene på et K&N drop-in filter og 268 kam. Da har du 80 hk+ istedet for 55......

 

Kan ev skaffe deg en billig 268 kam splitter ny

 

Ta en titt på Steve Morris Polo I her med samme motor :D http://www.pitstopdevelopments.co.uk/polorr/stealth/polorr.doc

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh.. 80+ ja.. men mye stress å sette inn kam da???

Mye koster et sånt filter a? Skal prøve å høre på et verksted jeg ass.... Blir en del usikker på om d blir bra eller ikke.... Hvertfall med sånne svar...... :rolleyes:

Mye skal du ha for kammen da?! :)

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår