Gå til innhold

Filter....Montering osv.....

Ranger emnet


fred_stian

Anbefalte innlegg

Originally posted by Polo Classic

 

Hvis du ser nøyere etter på bilde har den faktisk 4 dyser. Tipper dette er en NZ motor som også er å finne i Polo.

 

Hadde selv NZ motor i min Polo med PiperX konfilter. Ga INGEN forskjell i hverken effekt eller lyd. Eneste er at det er vanskelig å feste luftmengedemåleren med konfilter. Resultatet av dette er ødelagt luftmengdemåler. Koster bare 3800,- hos møller (gjorde det i '99 ivhertfall). Luftmengemåleren blir her holdt fast med luftfilterboksen og er veldig følsom for vibrasjoner. Bruk heller pengene på et K&N drop-in filter og 268 kam. Da har du 80 hk+ istedet for 55......

 

Kan ev skaffe deg en billig 268 kam splitter ny

 

Ta en titt på Steve Morris Polo I her med samme motor :D http://www.pitstopdevelopments.co.uk/polorr/stealth/polorr.doc

 

Jo, ser at han ha 4 dyser... spesiell motor dette :) har faktisk ikke sett sånn en før jeg.. Vil han i det hele tatt begynne med trimming, så vil det fort lønne seg å begynne med å sette i en 1,8 liter eller noe... billig og grei jobb.... kan til og med være at han med mindre modder kan klare å sette inn en gti med org. innsprutet han har... uansett så kommer trimming av denne motoren med kammer på noen lapper og har får komplette delebiler av 1,6 eller 1,8 til den prisen..... Synes bare som tips at vil han vil ha mer hester så vil det lønne seg å skifte utgangspunkt først.. Så kan du heller kjøpe kammer til den nye motoren senere, og da snakker vi om 100hk+

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja greit... Skjønte nå at kam er uaktuelt! :)

Men uansett.... Jeg har ikke planer om å trimme,bytte motor,ikke no sånt,skal sette inn filteret jeg! :D Skal jeg ha mer hk, kjøper jeg ny bil, fargen og ellers bilen i seg selv er ikke såååååååå fin at jeg gidder å sette inn ny motor osv osv osv.... Da hadde jeg kjøpt en annen bil i stedet for....

Derfor.... Kun filteret nå i første omgang!

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok... da er det bare å feste etter beste kunst :) og bare ta bort den forvarmer slangen, men ville ikke satt på det filteret i det hele tatt hvis jeg var deg... får sannsynligvis ingen råere lyd eller effekt, kon ising og altfor mye vibrasjoner i luftfilter boksen som polo classic sier....

 

Gutta på vag vet som regel hva de gjør, så ingen vits i å forandre det de har gjort med det første :) bilen din er jo lagd for å brukes... billig og grei bil !!

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

apropo alt detta filtersnakket. kom på at jeg må bytte fra kønn filter til min ordinære luftfilter box =( motoren går kald grunnet at jeg tok bort luftfilter boksen, og satte på green filter... blæh.. såh... det var kjett... uansett, takk for at dere minna meg på det!

 

 

 

Dan

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg kjører med pippercross KN filter å jeg merker stor forandring på lyden i bilen min. det høres ganske droomt ut fra utsiden også. du kan høre det litt når du står på tomgang men hvis du gasser litt eller kjører på 2.5 3.0 i turtall så hører jeg det ganske godt:)

Golf 2 1990 mod. 1.8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bossi

hei. jeg kjører med pippercross KN filter å jeg merker stor forandring på lyden i bilen min. det høres ganske droomt ut fra utsiden også. du kan høre det litt når du står på tomgang men hvis du gasser litt eller kjører på 2.5 3.0 i turtall så hører jeg det ganske godt:)

 

Nå blir det jo noe annet med din motor, eneste disse to motorene har til felles er VW merket som er støpt inn ,ventilløftere og topplokks bolter

 

Har du K&N filter eller Pipercross filter?

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår