Gå til innhold

Klossene slites mer på det ene hjulet

Ranger emnet

safoll

Anbefalte innlegg

Hva er problemet når bremseklossene slites fortere på det ene hjulet, enn på det andre? Bremseklossene på venstre bakhjul er nesten helt nedslitt, selv om de på høyre side bør holde ca. et år ennå. Felgen min ser ut som den er svartmalt av bremsestøv.. :rolleyes:

Tenkte selvfølgelig på at caliperen er treig, men denne ble kjøpt ny og montert i august i fjor, sammen med nye bremseklosser. Kan denne likevel blitt litt treig, etter å ha stått rolig en stund? Eller er det noe annet som kan være feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jostein

heng på bremser...Sikkert pga rust,sjekk også seff og stempelet står fast,eller er tregt....

Mulig det, bilen sto ute i ca. 1 1/2 måned mens jeg var på sjøen, så man skal vel ikke se bort i fra at kombinasjonen av regn, kulde og null kjøring har gjort sin skade. Bare så irriterende at det skal oppstå problemer med den caliperen som er helt ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dogshift

Nå vet ikke jeg åssen bil dette er men på noen biler virker parkbremsen rett på stempelet (gamle japsebiler har jeg sett) kan jo være det som henger på eller er det egne bånd inne i skiva til det

Der sa du faktisk noe. Dette er på en 88-modell Corolla GT, og ny håndbrekk-vaier ble faktisk montert samtidig som bremsecaliperen, på samme side. Kan denne muligens være for stram da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hender på min omega også, skifta bremseklosser så sent som i dag!

bare den ene klossen på høyre framhjul var helt bortslitt, mens de andre var nesten som nye..

nå hang den høyre kaliperen litt, men svært lite, fikk den løs med håndmakt, så den har ikke hengt lenge...men jeg har merka tendens til at den er plagsom, for den lager lyd uten at jeg bremser også, og spiser bremseklosser.

har kjøpt nytt alt sammen i august, kalipere, skiver og klosser, og brukt bilen hver eneste dag, så jeg nekter å tro at den er slitt. :(

noen som har et godt hint? skal jeg reklamere på den kaliperen?

sorry for å stjele posten din :hello:

---What does this button d.....---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by feskar

Der sa du faktisk noe. Dette er på en 88-modell Corolla GT, og ny håndbrekk-vaier ble faktisk montert samtidig som bremsecaliperen, på samme side. Kan denne muligens være for stram da?

Det er et vanlig problem at bremsene henger på bak på Corolla GT. Forbanna møkkacalipere, som igjen fører til at skivene ruster mer enn de burde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider