Gå til innhold

Dogbox drevsett til Mazda 323 GT-R

Ranger emnet


Awex

Anbefalte innlegg

Endelig fant jeg et drevsett til bilen min.

Da gjenstår bare å få forsterket girhuset og fordelingskassen...

 

 

Settet er tettere giret, noe som bør gi rimelig heftig aksellerasjon.

Settet koster ca 15.000 norske kroner før frakt og eventuelle norske avgifter...

 

 

 

Dear Trond,

 

 

We do make a dog change gear set for the your GT-R. The ratios are

1st 3.00:1

2nd 2.05:1

3rd 1.56:1

4th 1.26:1

5th 1.04:1 or 0.93:1

Price is AUD$ 3,800.00 freight (Federal Express) - 4 to 5 days delivery AUD$

325.00

 

If you require further information please contact us again.

 

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by mazdafun

Hei.

 

Det virker jo fint. Men du trenger ett sterkere hus.

 

Har du regnet ut toppfarten på bilen med den innmaten? Det blir ikke litt for mye rally for gata?

 

mvh

 

Det er vel nesten klin umulig å skaffe et sterkere hus? Du nevnte noe om et støpt hus fra italia eller noe, men det kostet sjela mi + litt til, så det er ganske uaktuelt.

Jeg har blitt fortalt at noen som forsterker kasser til dragracing-bruk bør kunne hjelpe meg.

 

Det verste problemet tror jeg nok blir fordelingskassen, den er vel et like svakt punkt som girhuset.

 

Ang. toppfarten så har jeg ikke regnet på det, men jeg bryr meg ærlig talt ikke om det. Det eneste som kan bli litt plagsomt er langturer, turtallet blir vel litt høyt når jeg ligger i cruisingfart. Men man får jo ikke i både pose og sekk, og det er et kompromiss jeg er villig til å inngå.

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by aWeX

Men man får jo ikke i både pose og sekk, og det er et kompromiss jeg er villig til å inngå.

 

Jeg hater kompromisser..;)

 

Hva med X-trac kasse? Da er jo alt skuddsikkert (-nesten).

 

Visste ikke Mr. Happy om en kasse? (-I'm sorry, did I break your concentration?)

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

 

Jeg hater kompromisser..;)

 

Hva med X-trac kasse? Da er jo alt skuddsikkert (-nesten).

 

Visste ikke Mr. Happy om en kasse? (-I'm sorry, did I break your concentration?)

 

mvh

Den kostet jo over 50k og det blir litt mye for meg.. Jeg har jo ikke peiling på hvilken stand den er i, og hvor mye ekstra deler jeg trenger for å få den montert. Litt kjipt å betale 50k for ei girkasse som går til helvete etter 2 uker, og regningen på delene som trengs blir like mye som jeg betalte for kassa in the first place...

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

By the way...

Jeg skal regne ut farten ved turtallssperra i de forskjellige girene, men jeg er litt usikker på hvordan utvekslingen i diffene spiller inn.

 

The GT-R gearbox's internal gear rations are: 1st 3.454, 2nd 1.833, 3rd 1.310, 4th 0.970, 5th 0.717 and revers 3.166, combined with final front and rear drive ratios of 4.214:1 and 3.909:1, respectively (the 4-wheel drive system has a different torque split ration between the front and rear wheels).

 

Dekkdimmensjon er 195\50-15

 

Hvis noen kunne regnet ut dette for meg, så blir jeg glad og fornøyd :)

 

Hvis utvekslingen på diffene ikke spiller noen rolle så er det jo bare å regne slik? rpm x utveksling x rullediameter ? Eller er jeg helt på villspor nå?

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

Hva med evo-veien? Det er minst en som holder på med en slik swap nå. Slått lag med han??

 

mvh

 

Hovedgrunn: 50/50 driftfordeling

Jeg elsker at bilen har mere drift bak, og dette vil jeg helst ikke kvitte meg med. Det er vel mulig å bygge om senterdiffen så det blir mere drift bak, men hva mye koster noe sånt? Sikkert mye mer enn jeg har råd til...

 

Har du mulighet til å sette meg i kontakt med han som driver på med EVO-transplantasjonen? Jeg vil høre hvor seriøst det er, og hvor langt han har kommet. Man må jo tross alt ha nye differ, nye drivakslinger, ny mellomaksling, ny giroverføring osv osv (jeg er ikke bilmekaniker, men dette høres ihvertfall logisk ut for meg).

 

Dessuten er det litt dumt å være prøvekanin på en slik transplantasjon. Det er mye enklere å gjøre noe slikt hvis noen andre har gjort alle tabbene for deg, da sparer man både tid og penger.

 

 

Men takk for konstruktive innspill :)

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by aWeX

Her er utvekslingen på dogbox-settet sammenlignet med original utveksling

Dogbox

 

1st 3.00:1

2nd 2.05:1

3rd 1.56:1

4th 1.26:1

5th 1.04:1 or 0.93:1

 

 

 

Original

 

1st 3.454

2nd 1.833

3rd 1.310

4th 0.970

5th 0.717

 

fix`it ha også kasse til gt-r, holder på og produsere nu, regnet med at den var ferdig om ca 4 uker å en pris på 26k svenske.

 

1st 2,67

2rd 1,93

3rd 1,52

4th 1,21

5th 1,04

 

26.000.- svensker er jo ca 21500.- norske.... og da kan man jo hente den i sverige og slippt toll og moms...

 

kosta 28k til cossien...:(

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

... men jeg tror det blir noe sånt..

 

 

1,04 = 162 km/t

0,93 = 168 km/t

 

Dette er med 218 km/t som utgangspunkt (- det er det som er standard oppgitt).

 

Skal se om jeg ikke finner nummeret til han som driver med evo-kasse til imorgen.

 

mvh

 

vil det si at topp farten på gt-ren er på ca166 km/t i fjerdegir???:(

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by aWeX

Her er utvekslingen på dogbox-settet sammenlignet med original utveksling

 

 

Dogbox

 

1st 3.00:1

2nd 2.05:1

3rd 1.56:1

4th 1.26:1

5th 1.04:1 or 0.93:1

 

 

 

Original

 

1st 3.454

2nd 1.833

3rd 1.310

4th 0.970

5th 0.717

 

hmm.. femte får jo omtrent samme utveksling som fjerde har original.

Jeg personlig ville ikke kjørt Oslo Trondheim i 4th men kan tenke meg at en slik tettsteget kasse vil være rått på bane og rees!!!

 

Du kan jo alltids bruke 20' hjul for å få ned turtallet :D

 

Mente jeg leste i bilsport at en svenske med MitsuBitchy 3000GT fikk laget en ny fordelingskasse til bilen sin. Lurer på om ikke han kaller seg 3KGT på Zatzy eller noe.

 

Ellers så jeg 2 stk. GT-R rallybiler på Rudskogsprinten som ikke akkurat sparte på kruttet.

Har du forhørt deg i rallymiljøet om hva de har gjort med girkassene på disse bilene ?

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

 

Ellers så jeg 2 stk. GT-R rallybiler på Rudskogsprinten som ikke akkurat sparte på kruttet.

Har du forhørt deg i rallymiljøet om hva de har gjort med girkassene på disse bilene ?

 

har nok forhørt mæ om dem kassene, koster ca 250k og det gidder ikke æ og koste på den gammle bilen..

 

;)

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår