Gå til innhold

Dogbox drevsett til Mazda 323 GT-R

Ranger emnet

Awex

Anbefalte innlegg

Originally posted by locos

det er gtx motor. kosta på 50 tusen.. datasprut, porta topp, hardere rådelager. alt er gjort om til racing. kan dra 400 ut av den med stemplene som sitter der nå. alt er byttet for å si det enkelt.

Da kan man vel si at det er en gt-x blokk og resen er uorgnalt men 50.000.- var hværtfal billig..

For skal du bygge nytt så kommer jo data sprutca 15-20.000. stempler ca 10.000 samme for råder. porting ca 5000. da e man alerede oppe i 40-50.000.- så kommer turbo,dyser,kammer,lager,balansering+++

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

så FWD er å anbefale hvis du ikke har mere enn 250 hk. jeg kommer til å kjøre med standar 1600 kasse å driverk dette holder så lenge man ikke spinner å herjer så mye. men så har ikke jeg mere enn 180-200 hk foreløpig i gtx en. tror det blir en sinnsyk aks i den bilen. og et veldig høyt bensinforbruk. bra jeg har bensinkort da.. he he

Det er jo ikke noe fare med gt-x motoren da for den klarer jo bare ca 220hk med orginalturboen..;)

Gt-ren min brukte ikke noe mere bensin på vanelig kjøring enn når den var orginal..

Men trur nok han kompisen din har lagt på litt ekstra med hk, for over 250hk med 1,1bar hører drøyt ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

Det er jo ikke noe fare med gt-x motoren da for den klarer jo bare ca 220hk med orginalturboen..;)

Gt-ren min brukte ikke noe mere bensin på vanelig kjøring enn når den var orginal..

Men trur nok han kompisen din har lagt på litt ekstra med hk, for over 250hk med 1,1bar hører drøyt ut..

den er jo ikke bremsa, men han tippa på mellom 250-300 et sted. men bilen går som faen. volvo 240 med bremsa 250hk blir parkert så det holder. (jeg satt på) toppfarten er en annen sak. den er ikke stort over 200. men aksen er sinnsyk. 0-100 på ca 5 sek på tørr asvalt vel og merke. vått føre å den spinner bare du rører gassen i 4 gir.

men hva skal man med høy toppfart?? ingen som kjører lenge i den hastigheten likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er jo ikke bremsa, men han tippa på mellom 250-300 et sted. men bilen går som faen. volvo 240 med bremsa 250hk blir parkert så det holder. (jeg satt på) toppfarten er en annen sak. den er ikke stort over 200. men aksen er sinnsyk. 0-100 på ca 5 sek på tørr asvalt vel og merke. vått føre å den spinner bare du rører gassen i 4 gir.

men hva skal man med høy toppfart?? ingen som kjører lenge i den hastigheten likevel.

Gt-ren klaer ikke mere en 240-260km/t den vis man kjører den til sperra noe som ikke er noe problem med 280hk.

Hadde vel i overkant av 300hk på min i slutten, hadde ikke veigrep i 1,2,3gir å i sving kunne man bare slippe opp å gi på igjen så slapp den på alle 4 i fjærde gir også..

Sinsykt gøy men koster flesk med motor i gt-r. kunst alt som er å knuse av deler i girkassa på den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gt-ren klaer ikke mere en 240-260km/t den vis man kjører den til sperra noe som ikke er noe problem med 280hk.

Hadde vel i overkant av 300hk på min i slutten, hadde ikke veigrep i 1,2,3gir å i sving kunne man bare slippe opp å gi på igjen så slapp den på alle 4 i fjærde gir også..

Sinsykt gøy men koster flesk med motor i gt-r. kunst alt som er å knuse av deler i girkassa på den..

det som er fint med gtx en er at det er mye billigere deler. skal man ha en bil som går fælt å tåler juling så kjøper man ikke mazda. men hvis man skal ha en helt grei bruksbil så er en ombygd 323 med gtx motor helt grei. still opp trykket så du har ca 200 hk og du fliser det meste som går langs veien som bruksbiler. skulle du havarere turboen så er det bare å bla opp fra 4-6 tusen så har du en ny. gtr en er jo en god del dyrere. prisen på turbo er vel 35 tusen etter det jeg har hørt. det er dyrt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

For 35 tusen får du 2 (to) Garrett GT42-aggregater i R-trim med kjeramiske kulelager; såeh...

Ja men stikk innom en mazda forhandler å spør hva en turbo til gt-r koster.. du får den nyoverhalt fra gik for 18.000.- + moms

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men stikk innom en mazda forhandler å spør hva en turbo til gt-r koster.. du får den nyoverhalt fra gik for 18.000.- + moms

Hvem i all verden er dumme nok til å kjøpe en originalturbo til trettifem tusen kroner? Og den dyreste overhalinga av en turbo jeg noen gang har hørt om er rett rundt 6.000 kroner. Er IHI-aggregatet på GTR virkelig *SÅ* spesielt og ukurant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider