Gå til innhold

R32 replica styling i Norge?

Ranger emnet

nicolay

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by nicolay

Blir ikke det sykt mye frakt? Er jo store tunge greier...

Og innførselsmoms...

Tunge greier? Stylinga er ikke laget av jern heller da ;-)

Jeg betalte ca 3500kr for *FLY FRAKT* for ett helt panser, frontleppe + diverse små ting fra USA. Hvis du velger deg frakt

via båt så blir det ikke store summen i frakt på ett bodykit ifra england.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stylingen er nok ikke så tung nei, men eksosen veier nok litt. Er et custom anlegg til bakfangeren....

Men mulig det greieste faktisk er å ta båten over og montere der, kanskje. hmm selv om det høres ut som et litt heftig prosjekt...

NBS er importør av det i Norge, men spørs om ikke jeg kan spare litt om jeg får det fraktet hit. De har forhandler i alle land...

Noe ide om hvor det er best å høre? Sverige/Danmark kanskje? minst frakt hvertfall... eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nicolay

Stylingen er nok ikke så tung nei, men eksosen veier nok litt. Er et custom anlegg til bakfangeren....

Men mulig det greieste faktisk er å ta båten over og montere der, kanskje. hmm selv om det høres ut som et litt heftig prosjekt...

NBS er importør av det i Norge, men spørs om ikke jeg kan spare litt om jeg får det fraktet hit. De har forhandler i alle land...

Noe ide om hvor det er best å høre? Sverige/Danmark kanskje? minst frakt hvertfall... eller?

NBS? Norsk Bildel Senter? Norges dyreste sjappe? Fysj.

Stylingen ville jeg bestilt og fått sendt over med båt. Så ville jeg dratt innom bilens eksos anlegg eller svendsen eksos og fått laget bakre del av eksos anlegget makent til R32'n. Du må jo ikke ha hele anlegget fra motor/katalysator, med tanke på at du vil ha dette så billig som mulig.

Det er jo en vurdering av hva som blir billigst/mest praktisk for deg. Ring og sjekk pris på å lage eksos her. Ring og sjekk med transport firma hvor mye det koster for en pakke av størrelse&vekt ca som eksos'en sendt fra england til deg. Og velg det som du kommer best ut av.

Du kan jo også sende mail til butikken som selger disse delene, og si at du vil komme over og få alt montert der -- høre om de kan hjelpe deg med navn&nummer til ett lokalt verksted du kan avtale tid med. Du kan jo også høre om de kan sende med en faktura sammen med delene som har litt vel lave priser, så blir det ikke så mye toll å betale :-) Det er ikke lov, men det er nå mange som gjør det.

Uansett så krever det litt egen innsats det her. Det er nok ingen her som kan gi deg en eksakt pris, eller beste løsning ;-) Men masse dumme ideer kan vi komme med :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe takk for tipsene!

Har fått svar fra frohandeleren i Sverige. De kan sende det over for 11880 SEK + frakt som han sa var ca 1000,-. Så kommer vel moms i tillegg, men blir det toll også?

Kommer jeg og henter hos dem, koster det 14850 SEK, montering ca 5000 SEK og lakking ca 3500 SEK. Det er eksos, front og bakfanger.

(Høres det ut som ok priser?)

Men jeg ser ikke helt hvor det er... Har ikke tid til å kjøre aalt for langt. Noen som vet hvor dette er?

Hva tenkte du på med faktura? At jeg forhåndsbetaler og så legger de en faktura med pakken med et lite beløp jeg ikke betaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder pris på montering, så vet jeg ikke. Har alltid montert slikt selv, siden det er grise enkelt. Men lakkering var ivertfall en grei pris.

Sammen med varene skal det følge med toll papirer som sier hvor mye varene er verdt. Det er ut ifra hva som står på disse staten gjør sitt beste for å flå deg for penger. Så, ja, forhåndsbetaling, og så kan varene plutselig være veldig billig, og du betaler lite toll :)

Men vær oppmerksom på at det er ULOVELIG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt langt til Göteborg kanskje. Lakking kan jeg ordne rimelig i Norge når jeg tenker meg om. Men montering... Er det enkelt å montere eksos også tror du? Fangerne skal nok gå greit...

Kanskje litt risky å kjøre over grensen med ulakkert styling, lett å se det er nytt ;) Særlig når du har det gamle i bagasjen...

Men forhåndsbetalingsmetoden hørtes jo kjekk ut ;)

-Ikke at jeg kommer til å gjøre det, det er jo ikke lov...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært ute av landet i mer enn 24 timer, kan du ta med varer for inntil 6000,- tollfritt inn i landet...:)

Få med deg en kompis og hent det davel?

Angående dobble enderør, ville jeg ikke kjøpt det ferdig bygd...da har du iallefall flaks om det passer med hulla i stylingen...

Den bakerste original-potta di har tykke vegger, ikke noe problem å skjære hull i den og sveise på et ekstra rør, og dra det rundt reservehjulsbrønnen.

(Bør gjøres av en sveiser, rimelig trangt der)

Enderøra kjøper du bare løse...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne eksosen er laget av dietrich til dietrich bakfangeren, så jeg tipper den passer. Er hvertfall laget for å passe.

Det du mener er at om jeg kjører og henter i stede for å få det sendt, sparer jeg frakt og må betale moms av 6000 mindre enn beløpet? -isåfall er jo det smart...

Hvor langt er det eventuelt å kjøre fra Oslo til Göteborg?

Noen som vet hvor mye toll det er på disse greiene? Er hvertfall 25% innførselsmoms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde av eksossystemet, fra dietrich-tuning.de.

R32_ha.jpg

Noen som har erfaring med dietrich, er det bra saker? Lurer på om eksosen er noe bra? Vil helst ha så lite lyd som mulig fra den (som original). Spurte om dette på mail til forhandler i Sverige og fikk svar:

Det låter något dovare än original men inte alltför högt.

Edit: Har akkurat pratet med Tollvesnet, det er ikke toll på bildeler fra Sverige. Det er kun 25% moms. Er du ute mer enn 24 timer er det riktig nok sånn at du har kvote på 6000. Men det kan ikke være en del som koster over 6000, da betaler du moms fra første krone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider