Gå til innhold

R32 replica styling i Norge?

Ranger emnet

nicolay

Anbefalte innlegg

Så tøft ut det der! :D

Hvis du henter delene selv, betaler du de i Sverige, og du trenger ikke tenke på noe mer avgifter. Du kan AVGIFTSFRITT ta med deg deler for 6000 inn til Norge. Er dere 2 pers. blir jo denne grensa 12.000,- og da skulle du vel få med det meste..

Ok, så lenge fanger og eksos er laget av samme produsent er det krem! :D Vet bare at ingen ferdig-mekka duplex anlegg som jeg har sett passer skikkelig til original R32 bakfanger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

dra til tyskland, å kjøp alt sammen.. blir biligere, plukk av fangere før du dra å skru dem på når du er der nede tar deg en halvtime å montre fangerene så slipper du tenke på tollen..

DOFFEN

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pumpedyse

dra til tyskland, å kjøp alt sammen.. blir biligere, plukk av fangere før du dra å skru dem på når du er der nede tar deg en halvtime å montre fangerene så slipper du tenke på tollen..

Kjedelig å få mangellapp om han blir stoppa på turen ut av Norge UTEN framfanger da...........

02 Passat Highline

x-98 Golf IV GTI 1.8T

x-91 Golf II GL 1.6 TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja det er et poeng!

Og hva med eksosen? Det tar vel litt mer tid å montere?

Er vi to stykker, så vil det ikke bli så mye moms da (er ikke toll). 14300 NOK ca. og 25% moms av 2300 (-12000 i kvote), blir sånn ca 575 kroner i moms - om jeg kjøper i Göteborg. =Total ca 14900.

Spørs om ikke det lønner seg, med tanke på reiseomkostninger også? Er vel billigere å resie til Göteborg enn til Tyskland tipper jeg. Totalen der er utifra nettisdene på ca. 9800 NOK (mot 14300 i Sverige).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke gjøre dette: Kjøre bil nedover to stykker, hente delene, kjøre opp igjen, og kjøre på grønt over tollen.....

Kan da ikke vera noe problem..

Om dere så blir stoppa, ("like stor sjans som å vinne i lotto omtrent") greit, da drar dere den historia om at dere ikke viste at det var toll og greier på slike ting. Og at dere enkli ikke sku handle det eller noe... Tusenvis av unnskyldninger... Og om dere eventuellt da må betale, er det jo ikke penger å snakke om uansett da.. Se på det som de penga du eventuellt sparte på å kjøpe det derfra, og ikke fra ei Norsk sjappe...

Ser ikke det store problemet, men lykke til anyways :)

02 Passat Highline

x-98 Golf IV GTI 1.8T

x-91 Golf II GL 1.6 TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nicolay

Det er en en mulighet...

Sånn ellers... Hvordan i huleste kan de sjekke om du har vært ute i mer enn 24 timer? Ganske merkelig regel...

Funker det å få dette inn i bilen, eller må jeg få lånt en større bil? Klarer ikke helt se for meg størrelsen på det...

"Lei" deg inn på den billigste campingplassen du finner, og bare betal for å få kvitteringen på at du har "vært" der. Om du da absolute vil gjøra detta på den mest lovlig måten. Da har du iallefall "bevis" som er mer enn godt nok...

Jeg ville som sagt enkelt og greit bare kjørt ned og henta det, og dratt gjennom den grønne "sonen" på tur oppat... Blir nok ganske sikkert ikke stoppa.. Og ikke blir det mye "dere to" må betale om dere blir stoppa heller... Enkelt og greit.

02 Passat Highline

x-98 Golf IV GTI 1.8T

x-91 Golf II GL 1.6 TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Suvdal

Kjedelig å få mangellapp om han blir stoppa på turen ut av Norge UTEN framfanger da...........

evnt kan du selge dem til han du kjøper fangere hos får en billig peng eller kaste dem helvete fordi dem er jo ikke verdt noe.

DOFFEN

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg (igjen :) ) så hadde jeg forhørt meg litt rundt omkring i familien, kan da umulig vera at du ikke har tilgang på ei stasjonsvogn som du kan legge ned baksetene i... ??? Ellers får du forhøre deg med kamerater, og heller betale de litt for å hjelpe deg.. Alltids en utvei ;) :D

Edit: Om du har muligheter for å ta vare på org fangeren din, ville jeg også helt klart gjort det... Ikke sikkert du får bruk for den, MEN det er alltid kjekt å ha, bare i tilfelle rottefelle ;)

02 Passat Highline

x-98 Golf IV GTI 1.8T

x-91 Golf II GL 1.6 TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...