Gå til innhold

DVD-anlegg i bilen. Trenger litt veiledning.

Ranger emnet

Jarbra

Anbefalte innlegg

Heisann. Vet ikke helt om denne posten passer her, men prøver.

Har fått meg ny bil, og tenkte jeg skulle montere DVD-anlegg i bilen, som barna i baksetet kan kose seg med på langtur. Det er en Mercedes ML 320 Brabus Ed.

Tingen er at det allerede er et Bose musikkanlegg i bilen, som spiller meget bra. Vil bruke dette med DVD-en.

Hva er det jeg trenger til et komplett anlegg? Det er takluke i bilen, og det vil derfor ikke egne seg med en takmontert TV.

Skal også montere to Sony Playstation, og trenger derfor noe som kan drive skjermene. (En sentral e.l. som jeg kobler Playstation i.) Skal også bruke playstation som DVD-spiller, slik at man kan se på induviduelle filmer på de forskjellige skjermene.

Hadde vært glimrende om det hadde vært navigering (GPS) i pakken.

For å oppsummere hva jeg trenger:

+Skjermer som er montert i nakkestøtte e.l.

+Navigasjon

+En "sentral" som driver skjermene

+Kompabilitet med eksisterende anlegg

+God kvalitet på bilde og lyd

Kan noen sette opp en liste over hva jeg trenger, priser, og anbefalinger?

-Jarbra

1986 Mazda RX7 Turbo Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er ikke mitt felt men: kan du ikke bare koble hver av skjemene bak inn i hver playstation, så kobler du skjermene foran inn i evt en DVD spiller foran, evt monter en dvd-spiller med touch screen... ?

dette må da være mye lettere?

+ navigasjon da, men da kjøper du en håndholdt "gprs" som du ikke trenger å montere mer enn "en skrue" i dashen.

evt ikke hør på meg :\

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss jeg skjønner riktig så vil du ha skjermer bak til ungene og navigasjon forran til deg selv(?) På noen av skjermene jeg selger er det to bilde innganger, det vil si at du kobler en bildeledning til hver playstation og du kan velge fra skjermen hvilken playstation du vil se på. Det er jo absolutt det enkleste. så bytter du ut den ene playstationen med en navigasjons enhet til skjermen forran. da kan du velge mellom en ps2 og navigasjon, mens ungene kan velge mellom 2 ps2 maskiner. (regner med at dette er en lur løsning fordi ungene ikke elsker titter på navigasjonene) Så kan man feks koble all lyden inn i en distribusjons blokk. den kobler du på en ledning til anlegget i bilen og til to hodetelefon par. da kan du høre navigasjonen på anlegget og ungene høre på ps2'ene i hver sin hodetelefon og du kan bytte slik at ps2 lyden går over anlegget istede.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, hodetelefoner hadde vært det beste! Men da helst IR-telefoner eller lignende, slik at jeg slipper så mye kabelrot.

Som du sier, var planen at ungene kan se på film/playstation bak, mens jeg ser på navigasjonen i front.

Skjønte ikke helt hva du mente, ang. kobling og sånn. :confused:

Vet du om noe sted de evt. selger komplette pakker?

Planen var at dette skulle kjøpes etter at jeg får solgt den gamle bilen. (Peugeot 406 '99)

-Jarbra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan slenge sammen en hel pakke til deg jeg.

viss det var lyden du tenkte på så er det en liten boks hvor du velger hvilket signal som skal gå hvor. feks så velger du at lyden fra den ene ps skal gå i det ene hodetelefonen, andre ps skal i det andre hodetelefonen og navigasjonen til anlegget i bilen. også kan du da bytte om, slik at lyden fra en av ps kommer i anlegget i bilen, mens feks navigasjonen går i hodetelefon. det finnes andre løsninger for dette også. jeg kan lage en boks til deg som funker akkurat slik du vil ha den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ALJ_GSi

viss det var lyden du tenkte på så er det en liten boks hvor du velger hvilket signal som skal gå hvor. feks så velger du at lyden fra den ene ps skal gå i det ene hodetelefonen, andre ps skal i det andre hodetelefonen og navigasjonen til anlegget i bilen. også kan du da bytte om, slik at lyden fra en av ps kommer i anlegget i bilen, mens feks navigasjonen går i hodetelefon. det finnes andre løsninger for dette også. jeg kan lage en boks til deg som funker akkurat slik du vil ha den.

du skal ha 2 ps2?

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jalla

Scheisse, så for meg en heldigital løsning for overføring av litt av hvert.. Kommer vel med tida får en håpe.

ja det hadde jo vært digg det. men det er da ikke så vanskelig nå heller med den nye ps2'en. den er jo dødsliten og du får kjøpt strøm adaper til den så den går på 12v. så kobler du bilde på de skjermene man vi ha gjennom en splitt boks feks og lyden på aux in på spillern eller til en splitte boks og inn i ir hodetelefoner. kobler du på trådløse fjernkontroller. da kan du gjemme ps2'en baki bilen og bare finne fram hånd kontrollen og begynne å spille på en av skjermene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ALJ_GSi

Hadde vært glimrende. Poster du pris o.l. her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider