Gå til innhold

Lakke bilen en gang i måneden?

Ranger emnet

wiktory

Anbefalte innlegg

Jo, det blir faktisk veldig bra. Du må huske på at taxiene bruker den billigste filmen med bla litt reklame på. Grunnen til at de bruker den er at de sparer lakken når de skal selge bilen.

Du får folie med ekte lakk etterligning også, koster litt mer enn den "taxifilmen" men den er likevell billigere enn lakk.

Det er 2 typer folk, A-mennesker og B-mennesker... Hm, da må vel jeg være C, eller D...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Urgolf

Er nok en grunn til at det er få, om ingen som bruker denne type "lakk"...

Vel, det er utrolig mange som bruker det prinsippet der. Taxiene som ble nevnt, Box Delivery og en haug med andre budbil firma og masse andre firmabiler. Du ser sikkert mange hver eneste dag :)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for de som lurer, jeg har helfoliert ett par biler i år på jobb, det tar ca 8 timer for å personer å gjøre dette, folien vi bruker heter 3M Controltac som har luft porer i seg så du unngår bobler og slike ting, denne folien er ganske dyr og du får den bare i vanlige farger, ikke metallic, dette kan gjøres med metallic folier fra KPMF men det er MYE vanskeligere!

til nå ha vi tatt en mercedes, (øvelses kjøretøy for ambulansepersonell) denne var den vanskeligeste pga formen på panseret.

Tok også en Volvo V70 stasjonsvogn, dette var en taxi, med upc reklame, tok da en 2delt farge, ene siden var orange, andre var lys blå.... taket ble ikke tatt på denne. får også flere ambulanser inn om en stund som skal igjennom samme prosessen.

pris varierer veldig mye etter hvor vanskelige kurver det er på bilen, og resultatet blir ikke helt 100% pent, noen skjøter oppstår, disse sees bare på nært hold men blir usynlige på ett par meters avstand..

for å si det slik, jeg ville ikke gjordt dette på min bil, passer nok best for firmaer og taxier osv osv... skal du ha en show bil kan du nesten bare glemme dette alternativet.

når det gjelder pris så blir det ca 10 000,- til 20 000,- kr.

edit: ser nå at dette er ett helt annet konsept på å skifte farge på en bil... så dette er upløyd mark for min del, men det ser ut som en lakk som har vinyl i seg eller no siden den kan dras av i hele flak og ser "gummi" aktig ut..

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoMan

Autofil Saaben så jo ikke så verst ur da... den var det folie på.

Den så ikke no bra ut på Messa.....ved vinduskarmene var det løst ,luftbobler var det.....ikke pent.

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider