Gå til innhold

Hvis du skal ha senkesett!!

Kuli

Anbefalte innlegg

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Kuli

Jepp.

Det blir digg å få senkesett uansett.

Har en kamerat som skal montere det på jobben, så da får jeg forstilling kontroll og lysjusteringskontoll for nesten ikke noe.

Det er digg.

Har bestilt eg også,,trass i alle klagene/missnøyen md settet....Noen som vet om det er masse arbeid å montere",,,,eg klarer d ikkje så eg må mest sannsynli få et eller anna verksted til å ordne d,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

henger meg på her jeg også... har selv bestilt 40mm senkesett fra eiker motorshop som kommer i løpet av 1-2 ukers tid... har lest inne på forumet her att mange har mye negativt å si om dette senkesettet, men kan da ikke skjønne att senkesettet synker så jævlig mye og at det ikke er noe stivt? det er jo TÜV godkjent senkesett fra B&G, og det er jo ganske strenge regler/kvalifikasjoner for å få det TÜV godkjent, og kvaliteten på senkesettene burde/skal være innen for visse grenser... så hvis dere her prater på att senkesettene er så dårlige som de er, så tror jeg ikke Eiker Motorshop hadde solgt de... å hvis senkesettet da skulle vise seg å synke noe så innmari i ræva på bilen, så må det være en mulighet for å klage hvis alle har opplevd dette, da må det være en eller annen form for produksjonsfeil...!

ihvertfall, bilde av bilen med senkesettet på bilen blir ihvertfall lagt ut når det har kommet på plass....

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by R_Style

henger meg på her jeg også... har selv bestilt 40mm senkesett fra eiker motorshop som kommer i løpet av 1-2 ukers tid... har lest inne på forumet her att mange har mye negativt å si om dette senkesettet, men kan da ikke skjønne att senkesettet synker så jævlig mye og at det ikke er noe stivt? det er jo TÜV godkjent senkesett fra B&G, og det er jo ganske strenge regler/kvalifikasjoner for å få det TÜV godkjent, og kvaliteten på senkesettene burde/skal være innen for visse grenser... så hvis dere her prater på att senkesettene er så dårlige som de er, så tror jeg ikke Eiker Motorshop hadde solgt de... å hvis senkesettet da skulle vise seg å synke noe så innmari i ræva på bilen, så må det være en mulighet for å klage hvis alle har opplevd dette, da må det være en eller annen form for produksjonsfeil...!

ihvertfall, bilde av bilen med senkesettet på bilen blir ihvertfall lagt ut når det har kommet på plass....

trur det eg også....hater å vente på ting ska komme i posten!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var for et par uker siden å kjøpte 35mm (tilbudet) på eiker.

Ikke montert enda, men at man må bestille over telefon er vel bare tull.... jeg ringte par dager på forhånd bare for å høre om de hadde no sett liggende. Da jeg kom dit var det bare å kjøpe over disk det...

De jeg kjøpte (camry 89') hadde ikke tüv-papirer, og det sto heller ikke "kommer" i katalogen/nettet. Men som en nevnte tidligere her så var det sånn lapp på pakken om tüv godkjenning:

tuv2.jpgtuv1.jpg

P.S:

B+G er vel en serie ellerno fra Lesjöfors for de som ikke visste (me included)

[edit]Tror jeg skjønner nå hva du mente. Hvis du bor langt unna kunne du ikke kjøpe på nettet, men måtte bestille på telefon.....

- 98' Saab 9-5 2.3t

x 97' e39 523i

x 89' Camry 2.0 xli

x 83' 240 (Julesleda)

Smoking tyres can seriously damage your wealth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder av Primeraen ligger på http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=145

Ettersom jeg ikke gidder å legge bildene her..Der er et bilde av bilen fra siden. Komme bilder med senkesett og felger;)

Vurderer å kjøpe Supersprint effekttanlegg, siden det jeg har bygd fra bakerste skøyt nå, får det originale til å bli ganske lavt. Så når senkesettet blir montert, tror jeg det hvertfall blir for lavt.

- 1997 Nissan Primera GT

- x 1995 Nissan Primera lx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

i dag ble senkesettet montert på primera`n...

får å være helt ærlig, så ble ikke bilen min no spesielt lavere syns j! ble bare noe innmari stiv! men, alle senkesett synker jo litt både foran og bak, så får håpe det hjelper på litt...!

men hvis noen andre har noen bilder av senkesettene fra eiker (B&G) montert på bilen sin, så hadde det vært fint med noen bilder!

bilder av bilen min med senkesett kommer til helga..!

hvordan ble senkesettene på bilene til dere andre som kjøpte B&G fjører da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det sånn, så så jeg ikke så veldig stor forskjell på mellom rommet mellom hjulhuset å hjulene... var i såfall minimalt merkbart, men som sagt, bilen ble dønn stiv!

skulle ha fått tak i 60/60 senkesett, det hadde gjort susen... enten det, eller så kappe litt, men da blir jo bilen ei lita sprettbalje uten like da...! (gamle erfaringer med det...!)

men får se hvordan bilen blir når den får "søkke litt" med senkesettet på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, for å ta ett lite eksempel på å "presse" sammen fjørene, så gjorde vi det på russebilen vi hadde våren 2004! en 79 mod volvo 245...!

vi kappa litt på orginal fjørene først, men da vi satt på 16" felgene, ble det ikke jevnt nok, så da heisa vi opp russebilen og satt på noe som heter "heve-og-senkeklemmer", og da senka vi bilen 2-3 cm ekstra! dette kjørte vi med i 3 mnd uten noen problemer, men det er IKKE å anbefale! herregud for ett helvete den ble å kjøre, men man må lide for skjønnheten...! :)

forstillinga justerte vi, men etter noen dager med kjøring på litt dårlig vei (på tur til lillehammer på russetreff...), begynte den å gnage dekk igjen, og sånn driver den på den dag i dag...!

bilen har nå gått 345 000 km, og i ca 12 000 km har disse "heve-og-senkeklemmene" sittet på sammen med kappa fjører...! men dette ANBEFALES så absloutt ikke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider