Gå til innhold

Bergen/Os - skli litt rundt?

Ranger emnet

The cowboy

om noen vet om plass, er du med ut i dag?  

6 stemmer

1. 1. om noen vet om plass, er du med ut i dag?

• JA!
      3
    • Tja!
      2
    • Nei!
      1

Anbefalte innlegg

bare lurte litt her.. er det noen folk fra bergen eller os området som skal ut og benytte seg av det fine hvite været vi har her i dag eller??

er meget sugen på ut og skli litt.. men vet ikke hvor.. og det hadde jo hvert litt kult om flere var med og!! sånn at man blir kjent med folka som er her inne etterhvert!! hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper no inderlig at vi ikke TREFFER deg da.. eller at du TREFFER en av oss!! hehe

nei, jeg farter ut nå.. blir vel å leke meg litt her på os først og fremst.. om jeg finner noen steder så!!

om flere vil bli med, så bare se etter en grønn,skiten BMW 520i 97 model med "svarte" kapsler på!!

"svarte" = meget skittne!! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, vi kan jo drite i det nå...hehe :) snø er borte.. (jippiiiii :D)

men må si jeg er litt skuffa da!! trodde det var flere som likte det å vinterdrifte litt azza!! så jo noen når jeg var ute den dagen som lekte seg.. men det var ingen sammen.. bare en her og en der lissom!!

jaja, får vel leve i den troen at bergensere og striler er noen treige dyr..hehe (mobbe mobbe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ute på min øy (der strilene bor) er det bra miljø på å samles når det er snø

EG har vært litt fraværende siste uken pga ett lite uhell som satte forhjulstillingen min litt ut av spill en periode, men er tilbake for fullt nå, venter bare på snø igjen... Hehe

Hvor du holder til da?? På Os?? Er avgotil der oppe og besøker noen som går på skole der. Kan jo se om eg kombinerer det med en dag det er snø, så kan eg "holde deg med selskap" ... Hehe

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er avgotil der oppe og besøker noen som går på skole der. Kan jo se om eg kombinerer det med en dag det er snø, så kan eg "holde deg med selskap" ... Hehe

hvem besøker du og hvilke klasse?

940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html

x740 Tic 86 model - solgt

XOpel vectra 90 model - Herjebil

XVOLVO 240 STV 92 mod

x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW324TDa

Hvor du holder til da?? På Os?? Er avgotil der oppe og besøker noen som går på skole der. Kan jo se om eg kombinerer det med en dag det er snø, så kan eg "holde deg med selskap" ... Hehe

holder til på Os ja.. ute ved Nore neset skule! (det gule byggen ved gartneriet!!)

og du snakker om striler.. og øy.. blir vel slo-striler det da..hehe ;P

men om snøen velger å returnere, så er du hjertlig velkommen hitover..hehe :)

men må jo få med noen lokale folk og da.. som vet hvor i svarte man kan drive på uten at man lager for mye oppstyr!! (er ikke så godt kjent her ennå så..hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by v240

hvem besøker du og hvilke klasse?

Thomas Tveit og Hans J Bakke..

går på maskinfører eller ett eller annet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by The cowboy

holder til på Os ja.. ute ved Nore neset skule! (det gule byggen ved gartneriet!!)

og du snakker om striler.. og øy.. blir vel slo-striler det da..hehe ;P

men om snøen velger å returnere, så er du hjertlig velkommen hitover..hehe :)

men må jo få med noen lokale folk og da.. som vet hvor i svarte man kan drive på uten at man lager for mye oppstyr!! (er ikke så godt kjent her ennå så..hehe)

Slostril eller ikkje, stril er mer positivt begrep enn negativt. Gir deg i hvertfall en bedre identitet enn å kalle seg "bergenser" eller no-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda.. enig der :) hehe.. er jo halv stril selv så (halv siden min far er fra Os.. resten av meg er trønder..hehe)

men når det gjelder strile begrepet så er det utfra hva jeg har hørt slik:

sotra: Slo-stril

Fana: Fana-stril

skyt meg om jeg har feil.. men er slik jeg har blitt fortalt at det er..hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by The cowboy

joda.. enig der :) hehe.. er jo halv stril selv så (halv siden min far er fra Os.. resten av meg er trønder..hehe)

men når det gjelder strile begrepet så er det utfra hva jeg har hørt slik:

sotra: Slo-stril

Fana: Fana-stril

skyt meg om jeg har feil.. men er slik jeg har blitt fortalt at det er..hehe :)

Er vel ikkje noen helt klare definisjoner slik som eg vet om, men det kan nå være det samme. Bærer mitt stempel som stril med stolthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

vel folkens.. nå er snøen tilbake (utrolig nok!!)

så da spør jeg gijen.. neon som skal ut en tur nå i helga eller?? hehe..

har nå lekt meg litt på industiveien og tenkte på p-plassen til lidl (etter stengetid seff..hehe)

var nedom der sist det var snø..funka bra der.. har jo litt "bane" og da!! hehe

men om noen skal ut, si fra da!! og si gjerne hvor.. greit å ha flere plasser å leke seg på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke leke i helgen, skal leke andre plasser :P men dersom noen ser en blå omega som ligger noe skevt i svingen mellom sandsli og ytre arna så er det meg :)

parkerings plassen i indre arna er ganske fin foresten, og gamle veine mellom indre arna og ytre arna er nice ;)

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider