Gå til innhold

Like før jeg kjøper meg en 90

Ranger emnet

JungHanz

Anbefalte innlegg

Driv å tenker på å kjøpe meg en 89 modell Audi 90 2,3 20V Quattro.

Var å prøve kjørte den i går, og virka veldig bra.

Men eier har informert meg at han har skifta girkasse pga. synkronisering på 2.gir var sliten. Den feilen har jeg hørt om før, er det vanlig ?

Har har også skiftet teflonringer på vetilene samt topp pakning og toppdeksel pakning.

Har har også skiftet rådelager pga. han hadde hørt rådebank for 10000km siden.

Bilen har snart gått 170000km etter det som står på km telleren.

Jeg lurer på om det kanskje har blitt skiftet litt mye på denne bilen etter hvor langt den har gått ??

x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro

x-86 Audi 80 quattro

x-89 Audi 90 2,3 20v quattro

x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert"

x-90 Passat GT G60 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ble impotert for ca 3år siden. Bilen skal ha stått i noen år før importen. Drivverk virker kjempe bra, har hatt quattro før, og drivverket på denne virker helt tight og fint.

Kan jo faktisk bare være at nåværende eier bare har vært uheldig å måtte overhale motor.

Bilen ble akkurat EUgodkjent med ingen bemerkninger på foringene.

Ellers virker bilen kjempe bra, ikke noe synlig slitasje noe sted.

Eier sier han fyller 98oktan bensin, er det nødvendig på denne motoren ?

x-86 Audi 80 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være nødvendig å fylle 98 Oktan på den motoren nei, men den har doble bankesensorer så den har "program" for 98 og 95 Blyfri. Sync-ringer på kassa virker som et vanlig problem egentlig. Har hatt to Audier nå, begge har hatt problemer med kassa, litt vrien å få i 2. og 3. gir uten at den "raper".

Den første var en 2,2T med 1,8 kasse så der forstår jeg at det kan bli litt stress på kassa, men det er samme problem på Coupe'n min nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

JungHanz: Har du kjøpt den eller ?

Hmm, kjørte forbi der han bor i dag, og da sto den der fortsatt... Hadde tenkt å se litt på den til uka om den ikke er solgt.. heh

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JungHanz: Har du kjøpt den eller ?

Hmm, kjørte forbi der han bor i dag, og da sto den der fortsatt... Hadde tenkt å se litt på den til uka om den ikke er solgt.. heh

Hæ ?

Har kjøpt bil jeg ja, kjøpte den litt ova for Lillehammer, så den står nok ikke utenfor der han bor nei. Hvis han ikke har kjøpt en til da.

Er stort sett fornøyd med bilen jeg. Får se om jeg gidder å skifte dempere på søndag, da blir det nok bra.

x-86 Audi 80 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, sorry..

Trodde du hadde kjøpt den til han som bor ved rv.4 like utafor hunndalen.

Kjørte nyss forbi der, sto der fortsatt ( den svarte ) får vel ta en telefon på mandag ! *sikle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, sorry..

Trodde du hadde kjøpt den til han som bor ved rv.4 like utafor hunndalen.

Kjørte nyss forbi der, sto der fortsatt ( den svarte ) får vel ta en telefon på mandag ! *sikle*

Åkei.

Har faktisk kjørt den også, prøvde den for ca 3mnd siden, da jeg først var på jakt etter en slik bil, men den som står ved hunndalen har slitt synk på 2 gir, åsså har den gått noe lenger enn den bilen jeg kjøpte... Men ellers virka den helt fin, ny lakkert var den også.

x-86 Audi 80 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett.. Vet du om det er noen andre problemer med den sånn ellers ? Eller var den tight og fin ?

Hmm, noe som bekymrer meg litt er at den har stått relativt lenge annonsert..

Fikk du noe annen pris enn det som sto i annonsa eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke alt så veldig godt, men kjente at den jeg har nå er litt tightere enn den oppi hunndalen, men var ikke noe som virka forskrekkende altså.

Trur ikke han ville gå ned noe særlig skulle vel ha noe over 70 000 når jeg var å så på den, trur det var da han kunne gå ned til 67 000.

Ser jo jævla fin ut på bildene på autodb, men så gjør jo felgene som ikke følger med 50% også. Men de S4 setene var gode ! Bedre enn de som sitter i 90 Quattro orginalt.

x-86 Audi 80 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider