Gå til innhold

Hjelp papirer på Eksosanlegg!!

Ranger emnet

Shughli

Anbefalte innlegg

jeg var hos biltilsynet idag for å få godkjent senking!!

senkingen var i orden, men har begynte å titte på hele bilen, og ga meg mangler for et par ting, men det er eksos annlegget jeg er bekymret for, jeg har ingen tuv papirer på den,og heller ikke mulighet for å skaffe dem!! den bråker ikke så mye... jeg møtte visst en sjalu person !!

hva kan jeg gjøre?? jeg må få bilen eugodkjent snarest mulig.. kan jeg tar bilen til eu kontroll, selvom jeg har fått de manglene fra biltilsynet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Shughli

kan jeg tar bilen til eu kontroll, selvom jeg har fått de manglene fra biltilsynet??

Samme hvor du har fått manglene fra.. Eller.. for å si det på ein annen måte, det er samme hvor du går for å godkjenne manglene..! :D

Så, et hvilket som helst godkjent verksted funker fint!

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TÜV papirer på eksos??? For en dust! *pisse på biltilsyn* Tror neppe svendsen eksos leverer slikt til eksosen de bygger? bare tull. Dra opp igjen og be ham måle støy! Er den lav nok kan du bare be ham ryke og reise! Han skal bare lage kvalm, den maktsjuke dusten! Selv fikk jeg anmerkning for feil hjustørrelse av de folka der... med originalhjula! Uff.... De kan liksom ikke være greie?

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har problemer med akkurat det samme..!!

fikk visning pga støy og diverse...

jeg har eksosanlegg fra svendsen eksos så det finnes jo ingen papirer på dette..

det holder ikke med standstøy måling som de tok på eu kontroll før...

det som måtte til, var en måling fra ett lydlaboratorium som er godkjent av vegdirektoratet eller trafikkstasjon..

og de snille menneskene på trafikkstasjonen i fredrikstad opplyste meg om at det nærmeste stedet noen kunne utføre slike målinger, var i trondheim...!!

har i ettertid sent mail og spurt...

har fått ett vedlegg som lister opp de godkjente lydlaboratoriene..

står diverse saker i Kjøretøyforskriften § 24-5 Støy fra bil - kravnivå Rdir 92/97/EØF....

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider