Gå til innhold

Lurer på hvor føleren for coupe lyset sitter hen?

Ranger emnet

audifanatic

Anbefalte innlegg

Har en kompis med golf 4 som har ett problem:

Kupe lyset lyser ikke når han åpner fører døren, men lyser når han åpner de andre dørene!

Nå har det seg slik at han har tenkt til å fikse dette selv, men veit ikke hvor den føleren sitter da det antageligvis er en dårlig kobling. Kan det være sikringen som har gått og eller er det samme kurs til lyset?

takker for alle svar :)

Henrik

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet på min. På min er det også slik at hvis jeg låser opp bilen og åpner førerdøren så blir det ikke registrert slik at bilen låser seg igjen etter en hvis stund. Dette skal jo kun skje hvis man ikke åpner noen av dørene. Fikk beskjed om at det var en elektronikk dings i døren som var gåen. Aner ikke hva den heter. Ikke uvanlig problem etter det jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 94 modell passat og vet hvor bryteren sitter...

kan om ønskelig legge ut et bilde av plassering (på min bil) hvertfall hvor den sitter

(se etter en liten gummitapp på midten av nedre halvdel av dørstammen, er jo egentlig en hette som er lett å ta av å gir tilgang til bryteren)

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audifanatic

Har en kompis med golf 4 som har ett problem:

Kupe lyset lyser ikke når han åpner fører døren, men lyser når han åpner de andre dørene!

Nå har det seg slik at han har tenkt til å fikse dette selv, men veit ikke hvor den føleren sitter da det antageligvis er en dårlig kobling. Kan det være sikringen som har gått og eller er det samme kurs til lyset?

takker for alle svar :)

Henrik

Står i selve dørlåsen (låsekassen) inne i døren. Bryteren sitter i låsen, og leveres ikke løs. Så du må nok bytte dørlås!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 1 year later...

Hehe samme problem på golfen til samboern. dette ble så dyrt at eg ikkje gidder fikse det, koster mer en det er lønnsomt. og fikser man det til store summer. så skjer dette igjen. nei dette er vel en feilproduksjon av wag.. Men når dette er irritert meg lenge nok så skal eg fikse det uten å bruke penger, hehe lager en how to etter dette.

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med møller idag. Det koster om det er dørlåsene som må skiftes, men i mange tilfeller kan de fikse feilen med litt lodding sa han. Vet ikke hva...men iallefall...det ville ikke komme på mer enn 200

Lenke til kommentar
Del på andre sider