Gå til innhold

FT problem

Ranger emnet


Kjetilr

Anbefalte innlegg

Hei alle volvo eksperter..

 

 

har problem med min 940 turbo.. når jeg starter motoren når den er kald så går den veldig høyt på tomgang... 2500 rpm ca... går ned når den blir varmere og går da mellom 1000 og 1500 rpm..

 

er det tomgangsventilen som har tatt kvelden? Kan en rense denne på noe vis eller må en handle ny???

 

på forhånd takk for hjelp..

 

kjetil:)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig jeg er på jordet nå, men var borti samme problemet på en sierra 2.0i DOCH, ikke turbo da, men jeg byttet tomgangs ventil, men ingen ting skjedde, feilen var at d gikk en slange fra blokka å opp til innsuget, gummi i tuppene å stål rør i midten den gikk liksom bak topen å rundt, slangen hadde hoppet av nede på blokka å pga dette gikk den på 2000rpm kalrd å 1300-1500varm, festet igjen dene slangen, å motoren gikk som den skulle 800-900rpm :)

 

nå har jeg ALDRI skrudd FT motor (enda) så jeg vet ikke helt vordan den er, men let etter lignende rør til innsuget, under, bak.. (hvis d finnes da) trekker den falskluft der, går motorn jævlig høyt, vertfall gjorde sierran d :)

 

vet ikke om d var til noe hjelp da, men prøver vertfall å hjelpe :)

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar fra begge 2!!!:) :) skal sjekke etter...

 

forresten så er jeg veldig fornøyd med volvon. går som ei klokke.. ble endel bedre etter jeg skifta fordelerlokk og rotor.. hadde gått ca 205 000 km.. så det var rimelig slitt... hehe...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

forresten så er jeg veldig fornøyd med volvon. går som ei klokke..

 

Så bra:D

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Poffs

er nok mest sannsynlig tomgangsventilen ja,sitter under insuget,med en grønn stikker på.

går to luftslanger inn pån,en fra intercooler røret før insuget og en fra insuget.

den skal gå an og rense med litt white spirit eller no....

 

10 points.. helt korrekt.. var akkurat dettte som var problemet..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår