Gå til innhold

Hjelp! Noen som kan noe om kompresjon?

Ranger emnet


mavoma

Anbefalte innlegg

Originally posted by mavoma

Er ((10.5:1)) eller ((10.0:1)) høyest kompresjon? håper att det er noen som har litt peiling på det dær :D

 

10,5:1 er høyere enn 10,0:1

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mavoma

Er det mye høyere eller bare bitte litt?? skal montere turbo nå snart å jeg har 10.0:1

Har ikke noe godt svar på hvor mye høyre, men er ikke så stor forskjell. Du vil neppe merke noen særlig effektøkning ved å øke fra 10.0 til 10.5. Men med såpass høy komp og turbo vil du nok ikke klare å lade noe særlig trykk (uten at det smeller da)

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjønte alt nå, tenkte det sto 10.5.1 med det står jo 10,5 til1. Litn intern feil :) hehe...

325 med vanos er 10,5 til1 men uten vanos er 10 til1

skal lade 0,45 veit av en som ladet 0,8 men han hadde tileggs sprut. Kan itj lad mer enn det da får`n tenningsbank

Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jkr

Ikke at jeg har så jævli peiling, men skal du nå over 0,5bar så bør vell komp. senkes til 8,5:1 eller 8:1

Kommer helt an på kammens durasjon og tider...med veldig ekstrem kam kan man fint klare borti 2 bar på 9:1...litt avhengig av motor,da seff.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da stemmer det..ikke stort over 0.5 man skal da...hvis man kan ta den så langt. Kommer helt an på komp/brennhastighet/kam etc... bare å prøve.:D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår