Gå til innhold

Mye hk i en slik motor ca?

Ranger emnet

tosk

Anbefalte innlegg

I helgen går jeg til innkjøp av en B21AT som skal overhales, detter går fint, fort å billig, me tanke på min arbeids plass, får også stempler, lager ect til innkjøps pris, jobber ved http://www.cylmo.no (com?)

Motor:

B21at

2xdelorto gassere

t3 turbo av noeslag,

2.5" eksos

skal også montere intercooler...

lurer på hvor mye en slik motr har av hk sån ca, noen som har peil? ligner på motoren i den hvite/blåe 242 som d står 240 på siden osv...

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ærlig talt.. å legge ansvaret for et bra overskudd på den lokale bensinstasjonen over på en person er vel litt drøyt?.. uansett du har kanskje 140-160 hester i den.. trimmer du den det du makter så kanskje 160-180 men da vil den jo bruke alt fra 2-5 liter på mila..

viss du skal ha den selv vil jeg påstå du er helt idiot.. om du skal selge den til noen så er du kynisk :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en E maskin i 740....offor ikke bare sette på turbomanifold å retur fra bunnpanne....så har du jo grei turbo maskin...eller er det no jeg ikke har fått med meg.

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

tror nok han mente at han skulle legge på plass vifta også

Burde jo si seg selv...:rolleyes:

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

Hvis du har en E maskin i 740....offor ikke bare sette på turbomanifold å retur fra bunnpanne....så har du jo grei turbo maskin...eller er det no jeg ikke har fått med meg.

for di E maskina, går ikke som den skal, så nå har 740 en nuoverhalt b230a :)

å gasser turbon står nå i en 240, å den går greit ikke mye putt putt hopp hopp nei, men mulig du mnete om jeg konvertete E maskina hayabuza?

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

vis de dellortoene er riktig bestykket og justert trenger den ikke bruke mye ! ! kan ta ut endel hester også med de men ikke med orginal komp.... er jo endel billigere enn å kjøpe sprut som rekker like langt. Og dere som sier at orginale at motorer bruker så mye har dere prøvd å kjøpe et overhaldingssett(nål og sete) til gassern? hjelper godt det!!!

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider