Gå til innhold

Tomgangsproblem

Ranger emnet


JuB

Anbefalte innlegg

Hei,

 

her forleden dag når jeg var ute å kjørte bare daua motoren helt. Fikk ikke starta den igjen, var nok strøm på batt. Så jeg fikk taua bilen hjem, prøvde å starte den litt senere. Da gikk det sånn halvveis, men måtte ha litt turtall. Den hoppa mye på turtallet, akkurat som om den ikke tente på en plugg?

 

Hadde tidligere forje uke litt problemer med at den ikke ville gasse, som om den ikke fikk nok bensin. Ville ikke over 3000 rpm...

 

Så nå har jeg lest litt her på forumet at jeg må sjekke ISV, vakuumslanger, blå-temå sensor, digifant. Men hvor i allverden ligger alle disse tingene? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den starter uten no problem nå, fikk kjørt den inn i garasjen, men har ikke tid til å se på saken enda. Siden den starter lett, er det vel ikke batteriet?

 

Så om noen kan fortelle meg hvor ISV, vakuumslanger, blå-temp sensor, digifant og hjernen er hen hadde det vært flott :)

 

Skal kjøre en kamerat til Kjevik så jeg får ikke sett noe på det før imorgen.

 

Peltz: kan du sende meg en PM med pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digifanten og hjernen er samme dingsen ligger på passasjersiden, oppå torpedoveggen, under ett plastdeksel. Tar 10 min å skifte.

 

ISV ligger oppå toppen på motoren, er en sylinder som ligger oppå der med no ledninger og slanger koplet til. Er i metall.

 

Vakuum slangene går ut på baksiden av spjeldet, ene går til hjernen, andre går til no annet morsomt.

 

Blå føler står i inntaket til kjølevesken, i forkant av blokka.

 

Co pot ligger på rør mellom IC og spjeld.

 

Hallgiveren sitter inne i fordeleren, og fås ikke kjøpt løst.

 

Bankesensor sitter på nersiden, mellom G lader og motor. Er festet med 25 Nm på blokka.

 

Og Pm er sendt

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuB

Fordeler er det samme som coil ikke sant?

 

Hva koster dette nytt? Fant en på bruktbildeler.com med kvalitet A, venter på svar fra dem nå.

 

Fordeleren er ikke det samme som coil. Coilen sitter oppe ved torpedoveggen på førersiden, og generer høyspennings pulser, mens fordeleren gjør nettopp det, fordeler dette til pluggene.

 

Gnisten styres av hallgiveren, som utifra en sensor på veiva gir beskjed til fordeleren om å bevege på seg, å gi gnist.

 

Fordeleren koster 2300 kr, og fåes ikke uoriginalt.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår fikk jeg testet endel ting. Tok vakuumslangen fra hjernen å satt på tungen, den satt fast den :), da er det ikke problemer med vakuum lekkasje.

 

Bytta plygger, sjekket at det var gnist, det var det også.

 

Det kommer bensin fra til spjeldet, men vet ikke om det kommer videre.. Kan dysene være tette?

 

Jeg koblet av ISV da ville ikke bilen gå noenting på tomgang, slapp jeg speeden daua den. Inni ISV var det mye oljedritt, skal det være det? Vi tok hvertfall å renset denne, men fikk ikke prøvd å starte ettersom batteriet var dødt og klokka ble sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering:

 

Tok idag av slangen som går til spjeldet fra IC, prøvde å starte men den bare "kjinna". Prøvde igjen, men bare med en liten dusj med startgass, da starta den. Stoppet så motoren og startet igjen uten startgass eller IC-rør koblet til. Da svev den fint.

Stod så en stund å surra på tomgang, uten problemer. Tok en liten kjøretur, men så daua den av igjen, da var IC-rør koblet til spjeldet.

Så kom pappa med litt startgass og den starta igjen, men jeg kom meg ikke helt hjem, fikk kanskje kjørt 1km.

 

Tenker nå på om bensinpumpa ikke klarer å gi nok trykk? Eller er det noen andre som har bedre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper ikke noe opp, men heller ned. Akkuratt som om den hopper over en sylinder... Detter ca 1000rpm når den detter, så blir det verre og verre, så dauer den,

 

Skal bytte bensinfilter idag, kjøpte et på biltema i all hast på onsdag, 15kr..:P Glad jeg ikke brukte det etter jeg hadde sett det orginalet, som jeg nå har kjøpt meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal fortelle deg hva som er galt..

 

Lambdaen din har tatt kvelden, og motoren drukner i bensin.

 

Edit:

 

Eller enda bedre, motoren din har tatt kvelden, og lambda drukner i bensin :D

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lambda sitter oppå katten, altså skrudd ned i katten.

 

Hva som skjer når du drar ut kontakten? Eksploderer hele greia!

 

Neida, da vil hjernen gå i nødmodus, og gi "rikelig" med bensin til kjærra. Bilen skal isåfall gå mer eller mindre rett.

 

Til orientering;

 

Lambdasonden sitter på katten, men er koplet med ett "stikk" som er festet på bakre nedkant av motoren. Du ser en sort kabel som forsvinner ned under bilen, som er skøytet med en plugg. Dette når du ser ned i bakre kant av motorrommet, på passasjersiden.

 

Og en annen info, trenger du testhjerne, så får du den andre min for 1500 kr..trenger Spænn

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår